Wartość sprzedaży brutto (GMV) niemieckiego sklepu internetowego w pierwszym kwartale zwiększyła się o 6,5%, osiągając poziom 3,5 miliarda euro, a przychody wzrosły o 7,9% do 2,4 miliarda euro. Skorygowany EBIT wyniósł 46,7 miliona euro, co oznacza wzrost marży o 0,7 punktu procentowego do poziomu 1,9%.
Jak tłumaczy Zalando, wzrost w segmencie B2C napędzany był najwyższą dotychczas liczbą 52,4 miliona aktywnych klientów, udanymi wyprzedażami na koniec sezonu oraz obiecującym początkiem sezonu wiosna/lato. Firma odnotowała również wzrost o 11,6% w segmencie B2B, głównie dzięki usługom ZEOS.
– Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta. Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, że możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania – skomentował wyniki Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.
Najważniejsze wyniki:
In m EUR | Q1/25 | Q1/24 |
---|---|---|
Group GMV | 3,495.7 | 3,283.9 |
Percent growth | 6.5 % | 1.8 % |
Group revenue | 2,419.5 | 2,241.4 |
Percent growth | 7.9 % | -0.6 % |
B2C revenue | 2,182.5 | 2,028.0 |
B2B revenue | 240.0 | 215.1 |
Reconciliation revenue | -3.0 | -1.7 |
Adjusted group EBIT | 46.7 | 28.3 |
Adjusted group EBIT margin | 1.9 % | 1.3 % |
B2C adjusted EBIT | 41.0 | 22.9 |
B2B adjusted EBIT | 5.8 | 5.4 |
Reconciliation adjusted EBIT | 0.0 | 0.0 |
Net working capital | -85.9 | -328.6 |
Capital expenditure | -33.6 | -59.5 |
Net income | 9.9 | -8.9 |
Key performance indicators
Q1/25 | Q1/24 | |
---|---|---|
Active customers (million) (last 12 months) | 52.4 | 49.5 |
Number of orders (million) | 58.5 | 55.2 |
Average orders per active customer (last 12 months) | 4.9 | 4.9 |
Average basket size (EUR) (last 12 months) | 61.1 | 60.4 |