Zalando: wzrost  przychodów i poprawa rentowności w pierwszym kwartale

Wartość sprzedaży brutto (GMV) niemieckiego sklepu internetowego w pierwszym kwartale zwiększyła się o 6,5%, osiągając poziom 3,5 miliarda euro, a przychody wzrosły o 7,9% do 2,4 miliarda euro. Skorygowany EBIT wyniósł 46,7 miliona euro, co oznacza wzrost marży o 0,7 punktu procentowego do poziomu 1,9%.

Jak tłumaczy Zalando, wzrost w segmencie B2C napędzany był najwyższą dotychczas liczbą 52,4 miliona aktywnych klientów, udanymi wyprzedażami na koniec sezonu oraz obiecującym początkiem sezonu wiosna/lato. Firma odnotowała również wzrost o 11,6% w segmencie B2B, głównie dzięki usługom ZEOS.

Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku – przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu. Jednym z kluczowych filarów tej strategii jest wyróżnienie poprzez jakość — zarówno w zakresie oferty produktowej, jak i całym procesie obsługi klienta. Równolegle intensyfikujemy działania mające na celu pogłębianie relacji z klientami, dbając o każdy aspekt ich doświadczeń. W tym kontekście ważnym krokiem jest wprowadzenie na polskim rynku programu lojalnościowego Zalando Plus. Polska jest dla nas jednym z priorytetowych rynków, dlatego cieszy mnie, że możemy nagradzać zaangażowanie naszych klientów dodatkowymi korzyściami i jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania – skomentował wyniki Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando.

Najważniejsze wyniki:

In m EURQ1/25Q1/24
Group GMV3,495.73,283.9
Percent growth6.5 %1.8 %
Group revenue2,419.52,241.4
Percent growth7.9 %-0.6 %
B2C revenue2,182.52,028.0
B2B revenue240.0215.1
Reconciliation revenue-3.0-1.7
Adjusted group EBIT46.728.3
Adjusted group EBIT margin1.9 %1.3 %
B2C adjusted EBIT41.022.9
B2B adjusted EBIT5.85.4
Reconciliation adjusted EBIT0.00.0
Net working capital-85.9-328.6
Capital expenditure-33.6-59.5
Net income9.9-8.9

Key performance indicators

Q1/25Q1/24
Active customers (million)
(last 12 months)
52.449.5
Number of orders (million)58.555.2
Average orders per active customer
(last 12 months)
4.94.9
Average basket size (EUR)
(last 12 months)
61.160.4
Data publikacji: 6.05.2025
Przeczytaj również

Rynek:
Sinsay debiutuje w Albanii i przyspiesza rozwój na Bałkanach

Grupa LPP rozpoczęła realizację nowej strategii biznesowej i otworzyła pierwszy salon Sinsay w Albanii. Debiut w kolejnym już w tym… więcej »

Rynek:
LPP ogłasza nową strategię biznesową. Mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay

Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł LPP zamierza przeskalować swój… więcej »

Rynek:
Grupa CCC w Q4 2024: wzrost zysku operacyjnego i ponad 500 mln zł zysku EBITDA

Grupa CCC w Q4 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny… więcej »