Zdiagnozuj konsumenta i spraw by kupował

Jak zorganizować przestrzeń handlową, żeby klienci chętniej nas odwiedzali i robili zakupy? Czy postawić na oddziaływanie na zmysły, funkcjonalność, czy komfort? Nie ma uniwersalnych rozwiązań. Wszystko zależy bowiem od typu konsumentów, z jakimi mamy do czynienia – mówi raport firmy doradczej JLL „Entuzjaści i bywalcy. Generacja X  i Y w galeriach handlowych”.
Chcąc przyciągnąć klientów do obiektu handlowego powinniśmy wziąć pod uwagę różnice generacyjne. Na przykład pokolenie X traktuje zakupy zadaniowo, oczekując praktycznych udogodnień, takich jak porady specjalistów czy możliwość odbioru produktów zamówionych przez internet. Z kolei dla generacji Y wizyta w centrum handlowym stanowi rodzaj rozrywki, częściej dokonują zakupu pod wpływem impulsu i są bardziej podatni na promocje. Ale rozpoznanie generacji naszych klientów nie wystarczy. Musimy jeszcze zdiagnozować, jaki typ stylu zakupowego wśród nich przeważa. Czy przychodzi do nas więcej zakupoholików, którzy lubią nowoczesny wystrój wnętrza, multiuserów chcących napawać zmysły miłym zapachem i ładną kolorystyką, czy też zadaniowych supermarketowiczów, oczekujących dobrego oznakowania wnętrza handlowego, by mogli sprawniej przemierzać sklepy w poszukiwaniu kolejnych produktów ze swojej listy zakupów.

Czym się charakteryzują przedstawiciele poszczególnych generacji i stylów zakupowych, jacy konsumenci dominują w wybranych regionach, jak wyglądają proporcje w korzystaniu ze stacjonarnych i internetowych kanałów sprzedaży w poszczególnych grupach, będziemy mogli dowiedzieć się już wkrótce z wykładu „Entuzjaści i bywalcy, generacja X i Y w centrach handlowych”, Anny Bartoszewicz-Wnuk, dyrektora Działu Badań Rynku i Doradztwa w JLL.  Prelekcja z prezentacją raportu odbędzie się w 5 listopada 2015 w Warszawie w ramach VM Forum poświęconego trendom w visual merchandisingu sklepów i centrów handlowych.

Impreza organizowana jest przez firmę Promedia Jerzy Osika. Więcej informacji, zapisy:
http://promedia.biz.pl/pl,aktualnosci,6/vm-forum-visual-merchandising-w-handlu-detalicznym,d870.html

Data publikacji: 28.10.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
LPP przekazało już 100 tysięcy masek ochronnych

LPP w ramach wsparcia szpitali przekazało już 100 tysięcy maseczek ochronnych.… więcej »

Aktualności:
Tarcza antykryzysowa: ZPPHiU chwali autopoprawkę i krytykuje centra handlowe

Przegłosowana przez Sejm autopoprawka dotycząca tarczy antykryzysowej przynosi korzystne rozwiązania z punktu widzenia Związku Polskich… więcej »

Aktualności:
Zarząd LPP rezygnuje z wynagrodzenia do odwołania

W zawiązku z obecną sytuacją gospodarczą i trudnymi do oszacowania skutkami kryzysu, członkowie zarządu LPP do odwołania obniżają swoje… więcej »