Polska Rada Centrów Handlowych, organizator konkursu PRCH Retail Awards ogłosiła najlepsze centra i sieci handlowe oraz kampanie marketingowe branży retail w 2015 roku. Według jury konkursowego najlepszymi sieciami handlowymi w Polsce zostały Green Caffe Nero, Play, Simple Creative Products oraz Sephora. Tytuł najlepszego nowego centrum handlowego otrzymała Galeria Siedlce.
Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Organizacja od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 200 firm.
Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.
„Niezwykle pozytywnym świadectwem dla rynku centrów i sieci handlowych jest fakt, że poddają się one ocenie ze strony ekspertów branży stając w szranki w konkursach takich jak PRCH Retail Awards. Dla przykładu każde centrum zgłoszone do konkursu, przechodzi wstępny proces oceny, następnie wizytowane jest przez niezależne grono jury składające się z doświadczonych specjalistów z branży” – mówi Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Podczas tegorocznej finałowej Gali konkursu PRCH Retail Awards, która odbyła się 15 października br. w warszawskim Teatrze i Klubie Capitol, w gronie ponad 380 przedstawicieli branży handlowej wyłonione zostały najlepsze projekty z dziedziny centrów i sieci handlowych. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii konkursu liczba 55 aplikacji. Jury konkursowe najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało zrealizowanej z dużym rozmachem Galerii Siedlce, natomiast Centrum Handlowe Rondo w Bydgoszczy okazało się bezkonkurencyjne pośród obiektów, które przeszły w ostatnim czasie gruntowną przebudowę lub modernizację. W kategorii sieci handlowych wyłoniono czterech zwycięzców w kilku podkategoriach, najlepszą siecią restauracyjno-kawiarnianą zostało Green Caffe Nero, marka Play nie miała sobie równych pośród firm usługowych, natomiast Simple Creative Products oraz Sephora wyprzedziły konkurencję w pośród nominowanych pierwsza w kategorii moda i akcesoria, druga w kategorii zdrowie i uroda.
6 Gala PRCH Retail Awards była również okazją do zaprezentowania wyników współpracy pomiędzy stowarzyszeniem Dress for Success Poland (DfS), a Polską Radą Centrów Handlowych. Współpraca miała na celu wsparcie działalności DfS w realizacji jej celów statutowych, w tym pomocy kobietom w trudnej sytuacji życiowej poprzez ich aktywizację zawodową.
LAUREACI KONKURSU PRCH RETAIL AWARDS
Nowe Centrum Handlowe Roku 2015:
Nagroda:
Galeria Siedlce, Siedlce – Przedsiębiorstwo Budowlane Konstanty Strus
Wyróżnienie:
Galeria Amber, Kalisz – Echo Investment S.A.
Galeria Solna, Inowrocław – ACTEEUM Central Europe Sp. z o.o., Libra Project Sp. z o.o.
Galeria Handlowa Brama Mazur, Ełk – Master Management Sp. z o.o.
Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku 2015:
Nagroda:
Centrum Handlowe Rondo, Bydgoszcz – Apsys Polska S.A.
Sieć Handlowa Roku 2015:
Nagroda:
Podkategoria: Restauracje i kawiarnie – Green Caffe Nero – Green Coffee Sp. z o.o.
Podkategoria: Sieć usługowa – Play – P4 Sp. z o.o.
Podkategoria: Moda i akcesoria – Simple Creative Products – Simple Creative Products S.A.
Podkategoria: Zdrowie I uroda – Sephora – Sephora Polska Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
Podkategoria: Produkty specjalistyczne – PSB Mrówka – Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.
Nowa Sieć Handlowa Roku 2015:
Nagroda:
CityFit – CityFit Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
Adidas NEO – Adidas Poland Sp. z o.o.
Kampania Prosprzedażowa Centrum Handlowego Roku 2015:
Nagroda:
Aura Centrum Olsztyna, Olsztyn – „Zaskocz Wszystkich! Jesienią Wybierz Aurę” – Balmain Property Management Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
Galeria Katowicka, Katowice – „1 milion na 1. Urodziny Galerii Katowickiej” – Galeria Katowicka Sp. z o.o.
Wydarzenie w Centrum Handlowym Roku 2015
Wyróżnienie:
M1 Czeladź, M1 Kraków, M1 Łódź, M1 Marki, M1 Poznań, M1 Zabrze – „Mistrzostwa Polski w Grach Komputerowych ESL Pro Series – ósmy i dziewiąty sezon rozgrywek” – Metro Properties Sp. z o.o.
Kampania CSR Centrum Handlowego Roku 2015
Nagroda:
Park Handlowy Bielany, Wrocław – „Recycling na Wielką Skalę” – IKEA Centres Poland S.A.
Wyróżnienie:
Centrum Handlowe FORUM, Gliwice – „Dobry Rok z Korczakiem” – Jones Lang LaSalle Property Management Sp. z o.o.
Kampania Przebudowy/ Rozbudowy/ Modernizacji Centrum Handlowego Roku 2015
Wyróżnienie:
Centrum Handlowe Rondo, Bydgoszcz – „I Ty Nabierz Koloru” – Apsys Polska S.A.
Kampania Wizerunkowa Centrum Handlowego Roku 2015
Nagroda:
M1 Bytom, M1 Czeladź, M1 Częstochowa, M1 Kraków, M1 Łódź, M1 Marki, M1 Poznań, M1 Radom, M1 Zabrze – „Shopping Queen” – Metro Properties Sp. z o.o.
Wyróżnienie:
Centrum Handlowe Klif, Gdynia – „Polskie Inspiracje / 18 Urodziny CH Klif w Gdyni” – BNP Paribas Real Estate Poland Sp. z o.o.
Kampania Prosprzedażowa Sieci Handlowej Roku 2015
Wyróżnienie:
Costa Coffee – „Witajcie w Naszej Baśni – Zimowa Kampania COSTA COFFEE” – COSTA COFFEE POLSKA S.A.
Kampania Wizerunkowa Sieci Handlowej Roku 2015
Nagroda:
Gino Rossi – „Tomasz Ossoliński for Gino Rossi” – Gino Rossi S.A.