Firma Daymaker przeprowadziła badanie poziomu obsługi klienta na polskim i europejskim rynku sprzedaży detalicznej. W rankingu sieci działających na naszym rynku zwyciężyła Wólczanka. Tuż za nią znalazły się Gino Rossi, Massimo Dutti i Paris Optique.
Okazuje się, że poziom obsługi klienta w Polsce jest generalnie bardzo dobry, porównywalny z tym w Niemczech. Polscy ekspedienci dobrze sobie radzą w badaniu preferencji klienta, doradztwie i znajomości produktu, są zaangażowani i mili, natomiast ich piętą achillesową jest sprzedaż dodatkowa oraz przekonanie do decyzji zakupowej – czynniki, które wymagają zdolności sprzedażowych i pewności siebie.
Branże, które mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta to salony optyczne, sklepy z biżuterią oraz RTV-AGD. W czołówce sieci najlepiej ocenionych przez tajemniczych klientów znalazło się też sporo marek modowych. Pierwsze miejsce w rankingu najlepszych sieci w Polsce zajęła Wólczanka. Do grona top 10 trafiły również Gino Rossi (najlepsza sieć obuwnicza wg badania), Massimo Dutti, Lancerto, Oysho, Sinsay i Ochnik. W kategorii akcesoriów najwięcej punktów zdobyła sieć Tous, w segmencie obuwia sportowego Sizeer, wśród sklepów sportowych najlepiej wypadł Intersport, natomiast sklepami biżuteryjnymi z najlepszą obsługą okazały się salony Swiss. Sieci, które zanotowały największy wzrost poziomu obsługi klienta w porównaniu z ubiegłym rokiem, to Sinsay i Pretty Girl.

Źródło: Daymakerindex
Całkowity wynik badania Daymakerindex oceniający jakość obsługi klienta handlu detalicznego w Polsce jest lepszy niż w ubiegłym roku i latach poprzednich. Widać znaczący wzrost: poprawę od 66,8 % w 2014, 70,9% w 2015 do 71, 1% w 2016 roku.
Coroczne badanie Daymekerindex przeprowadzane jest w Polsce po raz 6. W tym roku przebadano 19 branż sprzedaży detalicznej (152 międzynarodowe i polskie sieci handlowe, 760 sklepów – jak np.: H&M, Douglas, Inglot, Smyk).