Znamy sieci z najlepszą obsługą klienta!

fot. www.wolczanka.pl

Firma Daymaker przeprowadziła badanie poziomu obsługi klienta na polskim i europejskim rynku sprzedaży detalicznej. W rankingu sieci działających na naszym rynku zwyciężyła Wólczanka. Tuż za nią znalazły się Gino Rossi, Massimo Dutti i Paris Optique.

Okazuje się, że poziom obsługi klienta w Polsce jest generalnie bardzo dobry, porównywalny z tym w Niemczech. Polscy ekspedienci dobrze sobie radzą w badaniu preferencji klienta, doradztwie i znajomości produktu, są zaangażowani i mili, natomiast ich piętą achillesową jest sprzedaż dodatkowa oraz przekonanie do decyzji zakupowej – czynniki, które wymagają zdolności sprzedażowych i pewności siebie.

Branże, które mogą się pochwalić najlepszą obsługą klienta to salony optyczne, sklepy z biżuterią oraz RTV-AGD. W czołówce sieci najlepiej ocenionych przez tajemniczych klientów znalazło się też sporo marek modowych. Pierwsze miejsce w rankingu najlepszych sieci w Polsce zajęła Wólczanka. Do grona top 10 trafiły również Gino Rossi (najlepsza sieć obuwnicza wg badania), Massimo Dutti, Lancerto, Oysho, Sinsay i Ochnik. W kategorii akcesoriów najwięcej punktów zdobyła sieć Tous, w segmencie obuwia sportowego Sizeer, wśród sklepów sportowych najlepiej wypadł Intersport, natomiast sklepami biżuteryjnymi z najlepszą obsługą okazały się salony Swiss. Sieci, które zanotowały największy wzrost poziomu obsługi klienta w porównaniu z ubiegłym rokiem, to Sinsay i Pretty Girl.

wykres

Źródło: Daymakerindex

Całkowity wynik badania Daymakerindex oceniający jakość obsługi klienta handlu detalicznego w Polsce jest lepszy niż w ubiegłym roku i latach poprzednich. Widać znaczący wzrost: poprawę od 66,8 % w 2014, 70,9% w 2015 do 71, 1% w 2016 roku.

Coroczne badanie Daymekerindex przeprowadzane jest w Polsce po raz 6. W tym roku przebadano 19 branż sprzedaży detalicznej (152 międzynarodowe i polskie sieci handlowe, 760 sklepów – jak np.: H&M, Douglas, Inglot, Smyk).

Data publikacji: 20.04.2016
Przeczytaj również

Handel:
Kto kupuje przez internet, a kto stacjonarnie

Kobiety częściej niż mężczyźni kupują w sklepach stacjonarnych, a online jest najpopularniejszym kanałem sprzedaży w grupach wiekowych… więcej »

Handel:
Jak Polacy kupują odzież i obuwie w internecie podczas pandemii

Trzy czwarte Polaków w wieku 18-65 lat kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a nieco ponad połowa – obuwie. Co trzeci badany… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »