Ekomersy rozdane!

29 listopada br. w warszawskim klubie Loft 44 odbyła się uroczysta Gala, podczas której wręczono statuetki Ekomersów. Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych firm, produktów i usług umożliwiających, bądź wspomagających sprzedaż w Internecie.

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki w Polsce. Wartość tego rynku w 2014 roku wynosiła 28 mld zł – obecnie jest to ponad 36 mld zł. Każdego roku odnotowuje się wzrost  na poziomie kilkunastu procent. Za tak dynamicznym rozwojem branży w kraju stoją prężnie działające firmy, chętnie stawiające na innowacyjne rozwiązania. Fundacja Polak 2.0 już od 2012 roku wyróżnia je w konkursie Ekomersy.

W tym roku w 18 kategoriach dla dostawców usług oraz e-sklepów, zgłosiło się ponad 250 marek. Głosy w konkursie oddało ponad 23 tysiące internautów. Po zaciętej rywalizacji, do finału konkursu dostało się 122 firm.

Nagrody główne i wyróżnienia przyznano na podstawie głosów Internautów oraz 20-osobowego jury w czterech wiodących kategoriach:

  • Dostawcy. W kategorii brali udział dostawcy produktów i usług dla e-commerce. Obejmowała podkategorie takie, jak: operator płatności, platforma sklepowa, firma dostawcza, produkt wspierający customer support, rozwiązanie infrastrukturalne, debiut roku itp.
  • E-sklepy. Kategoria skierowana do firm prowadzących sprzedaż online. Wśród kategorii dla e-sklepów znalazły się: najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych, strategii budowania lojalności klientów czy ekspansja zagraniczna.
  • Agencje. Kategoria skierowana do agencji realizujących projekty dla e-commerce z podziałem na najlepszą agencję wdrożeniową/integracyjną i generującą sprzedaż.
  • Osobowość roku. Wyróżnienie dla osoby, która wniosła szczególny wkład w rozwój branży.

W tegorocznej edycji wyniki przedstawiają się następująco:

Osobowość roku

Piotr Kiełcz

Rozwiązanie wspierające obsługę klientów

EKOMERS 2017: Unified Factory PRO

II miejsce: edrone

III miejsce: Hotpay

Rozwiązanie wspierające zarządzanie e-biznesem

EKOMERS 2017: Idea 07 ERP

II miejsce: WFirma.pl

III miejsce: Sugester

Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży

EKOMERS 2017: ConversionLabs

II miejsce: FreshMail FreshForm

III miejsce: CallPage

Rozwiązanie wspierające logistykę (z wyłączeniem firm kurierskich)

EKOMERS 2017: GS1 za SSCC (seryjny numer jednostki logistycznej)

II miejsce: Bliskapaczka.pl

III miejsce: EPAKA.pl

Firma kurierska

EKOMERS 2017: PickPack

II miejsce: DHL

Innowacja płatnicza roku

EKOMERS 2017: PayU | Płacę później

II miejsce: Tpay.com – Fastpass

III miejsce: BlueMedia – zintegrowane płatności online

Debiut roku 2017

EKOMERS 2017: Unified Factory EASY

II miejsce: Bliskapaczka.pl

III miejsce: HotPay

Produkt, usługa wspierająca ekspansję międzynarodową

EKOMERS 2017: Goglobal24

II miejsce: Legal Geek – Kreator Dokrates.pl

III miejsce: EPAKA.pl

Rozwiązanie infrastrukturalne i IT

EKOMERS 2017: EmailLabs

II miejsce: AtomStore

III miejsce: IAI-Shop.com

Najlepsza agencja wspomagająca generowanie sprzedaży

EKOMERS 2017: Sempai

II miejsce: Promotraffic

III miejsce: Awin

Najlepsza agencja wdrożeniowa

EKOMERS 2017: i-systems

II miejsce: Divante

III miejsce: Bold

Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – mały sklep

EKOMERS 2017: 3mk

II miejsce: BodyBoom

III miejsce: Kontigo

Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – duży sklep

EKOMERS 2017: CoffeeDesk

II miejsce: TaniaKsiążka.pl

III miejsce: Bandi

Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży

EKOMERS 2017: R-Gol

II miejsce: ITAKA

III miejsce: Eastend

Strategia budowania lojalności klientów

EKOMERS 2017: Dr Tusz

II miejsce: bdsklep.pl

III miejsce: 3mk

Ekspansja zagraniczna

EKOMERS 2017: eSky

II miejsce: eobuwie.pl

III miejsce: Etuo

Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – mały sklep

EKOMERS 2017: BodyBoom

II miejsce: Pole Na Stole

III miejsce: Gaia

Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – duży sklep

EKOMERS 2017: Chocolissimo

II miejsce: CoffeeDesk

III miejsce: Dr Tusz

Pierwsza faza konkursu opierała się na internetowych głosach użytkowników, uwierzytelnionych z poziomu konta na Facebooku. Podmioty, które uzyskały największą liczbę ważnych głosów, awansowały do rundy drugiej, w której jury wyłoniło liderów wszystkich kategorii konkursowych. W skład rady wchodzili m.in: Tomasz Karwatka (Divante), Bartosz Góralewicz (elephate.co), Michał Cortez (Dentsu Aegis Network), Justyna Dziegieć (L’Oreal) czy Konrad Latkowski (KSY Group).

Gratulujemy wszystkim Uczestnikom, Finalistom oraz Zwycięzcom!

Data publikacji: 11.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »