29 listopada br. w warszawskim klubie Loft 44 odbyła się uroczysta Gala, podczas której wręczono statuetki Ekomersów. Konkurs miał na celu wyłonienie najlepszych firm, produktów i usług umożliwiających, bądź wspomagających sprzedaż w Internecie.
E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki w Polsce. Wartość tego rynku w 2014 roku wynosiła 28 mld zł – obecnie jest to ponad 36 mld zł. Każdego roku odnotowuje się wzrost na poziomie kilkunastu procent. Za tak dynamicznym rozwojem branży w kraju stoją prężnie działające firmy, chętnie stawiające na innowacyjne rozwiązania. Fundacja Polak 2.0 już od 2012 roku wyróżnia je w konkursie Ekomersy.
W tym roku w 18 kategoriach dla dostawców usług oraz e-sklepów, zgłosiło się ponad 250 marek. Głosy w konkursie oddało ponad 23 tysiące internautów. Po zaciętej rywalizacji, do finału konkursu dostało się 122 firm.
Nagrody główne i wyróżnienia przyznano na podstawie głosów Internautów oraz 20-osobowego jury w czterech wiodących kategoriach:
- Dostawcy. W kategorii brali udział dostawcy produktów i usług dla e-commerce. Obejmowała podkategorie takie, jak: operator płatności, platforma sklepowa, firma dostawcza, produkt wspierający customer support, rozwiązanie infrastrukturalne, debiut roku itp.
- E-sklepy. Kategoria skierowana do firm prowadzących sprzedaż online. Wśród kategorii dla e-sklepów znalazły się: najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych, strategii budowania lojalności klientów czy ekspansja zagraniczna.
- Agencje. Kategoria skierowana do agencji realizujących projekty dla e-commerce z podziałem na najlepszą agencję wdrożeniową/integracyjną i generującą sprzedaż.
- Osobowość roku. Wyróżnienie dla osoby, która wniosła szczególny wkład w rozwój branży.
W tegorocznej edycji wyniki przedstawiają się następująco:
Osobowość roku
Piotr Kiełcz
Rozwiązanie wspierające obsługę klientów
EKOMERS 2017: Unified Factory PRO
II miejsce: edrone
III miejsce: Hotpay
Rozwiązanie wspierające zarządzanie e-biznesem
EKOMERS 2017: Idea 07 ERP
II miejsce: WFirma.pl
III miejsce: Sugester
Rozwiązanie wspierające generowanie leadów i sprzedaży
EKOMERS 2017: ConversionLabs
II miejsce: FreshMail FreshForm
III miejsce: CallPage
Rozwiązanie wspierające logistykę (z wyłączeniem firm kurierskich)
EKOMERS 2017: GS1 za SSCC (seryjny numer jednostki logistycznej)
II miejsce: Bliskapaczka.pl
III miejsce: EPAKA.pl
Firma kurierska
EKOMERS 2017: PickPack
II miejsce: DHL
Innowacja płatnicza roku
EKOMERS 2017: PayU | Płacę później
II miejsce: Tpay.com – Fastpass
III miejsce: BlueMedia – zintegrowane płatności online
Debiut roku 2017
EKOMERS 2017: Unified Factory EASY
II miejsce: Bliskapaczka.pl
III miejsce: HotPay
Produkt, usługa wspierająca ekspansję międzynarodową
EKOMERS 2017: Goglobal24
II miejsce: Legal Geek – Kreator Dokrates.pl
III miejsce: EPAKA.pl
Rozwiązanie infrastrukturalne i IT
EKOMERS 2017: EmailLabs
II miejsce: AtomStore
III miejsce: IAI-Shop.com
Najlepsza agencja wspomagająca generowanie sprzedaży
EKOMERS 2017: Sempai
II miejsce: Promotraffic
III miejsce: Awin
Najlepsza agencja wdrożeniowa
EKOMERS 2017: i-systems
II miejsce: Divante
III miejsce: Bold
Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – mały sklep
EKOMERS 2017: 3mk
II miejsce: BodyBoom
III miejsce: Kontigo
Najlepsze wykorzystanie serwisów społecznościowych – duży sklep
EKOMERS 2017: CoffeeDesk
II miejsce: TaniaKsiążka.pl
III miejsce: Bandi
Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży
EKOMERS 2017: R-Gol
II miejsce: ITAKA
III miejsce: Eastend
Strategia budowania lojalności klientów
EKOMERS 2017: Dr Tusz
II miejsce: bdsklep.pl
III miejsce: 3mk
Ekspansja zagraniczna
EKOMERS 2017: eSky
II miejsce: eobuwie.pl
III miejsce: Etuo
Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – mały sklep
EKOMERS 2017: BodyBoom
II miejsce: Pole Na Stole
III miejsce: Gaia
Konsekwencja w budowaniu marki i wizerunku – duży sklep
EKOMERS 2017: Chocolissimo
II miejsce: CoffeeDesk
III miejsce: Dr Tusz
Pierwsza faza konkursu opierała się na internetowych głosach użytkowników, uwierzytelnionych z poziomu konta na Facebooku. Podmioty, które uzyskały największą liczbę ważnych głosów, awansowały do rundy drugiej, w której jury wyłoniło liderów wszystkich kategorii konkursowych. W skład rady wchodzili m.in: Tomasz Karwatka (Divante), Bartosz Góralewicz (elephate.co), Michał Cortez (Dentsu Aegis Network), Justyna Dziegieć (L’Oreal) czy Konrad Latkowski (KSY Group).
Gratulujemy wszystkim Uczestnikom, Finalistom oraz Zwycięzcom!