Gatta i jej intymna instalacja podczas Łódź Design Festiwal

Gatta Intymnie - strefy

Łódź Design Festival to obecnie najważniejsze w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie o randze międzynarodowej związane z projektowaniem. Podczas tegorocznej 11. edycji w świecie designu zadebiutowała Gatta. Marka zaprezentowała sensualną instalację, której projektantką i kuratorem była Jadwiga Husarska-Sobina. Nowatorska strefa, którą poznać można było za pomocą zmysłów, pokazała intymny, kobiecy świat, który od wielu lat inspiruje markę. O tym, jak powstał pawilon opowiadają – jego autorka oraz przedstawiciele marki Gatta.

Gatta Intymnie 2

 

W intymnym świecie przygasa światło, lepiej czuć zapach, intensywniej słychać każdy dźwięk, a dotyk kreuje obrazy i pobudza zmysły – tak w swojej instalacji marka Gatta przeprowadziła widza przez świat kobiecej delikatności i zmysłów, gdzie rodzi się intymność. Przez przestrzeń, gdzie budzą się pragnienia i powstaje damska bielizna. Gatta zabrała uczestników Łódź Design Festival do 5. odmiennych stref. Krainy miękkiego i przytulnego aksamitu, otulającego delikatnego jedwabiu, elastycznej jak kobiece ciało lycry, świata zmysłowej koronki oraz strefy pełnej ekspresyjnych, inspirowanych dziełami Yayoi Kusama, kropek. Skąd pomysł na tak oryginalny sposób komunikacji marki?

Naszą inspiracją były narracje pokazane na tegorocznych targach designu w Mediolanie. Chcieliśmy inaczej komunikować się z klientem. Zapomnieć o pokazaniu produktu. Chcieliśmy pokazać nasz sposób myślenia o marce – bo to właśnie zmysły są kwintesencją kobiecego świata. Chcieliśmy przenieść klienta do 5. światów, jakie budują nasze produkty i markę. Z taką ideą pojawiliśmy się w studiu projektowym Jadwigi Husarskiej-Sobiny i tak zaczęła się nasza kilkumiesięczna współpracą nad instalacją „Gatta intymnie” – komentuje Anna Gołębicka, pomysłodawca projektu, doradca zarządu ds. strategii i rozwoju marki Gatta.

Gatta Intymnie_strefa (1)

 

W ten sposób powstał 12-metrowy pawilon do wykonania którego potrzebnych było aż 60m2 aksamitu, 2000 mb satynowej taśmy oraz około 50m2 lycry. Intymna strefa, w której główną rolę zagrały zmysły i tkaniny. Jak podkreśla marka i projektantka instalacji chodziło o to, aby przenieść widza w inną przestrzeń i odizolować go od zewnętrznego świata.

Inspirowały nas światło, faktury, dźwięk i zapach. Doznania zmysłowe. Każde z zaprojektowanych pomieszczeń miało wywoływać inne emocje: poczucie otulenia, bliskości, delikatność i ulotność, bliskość z ciałem oraz wolność. Inspirowała nas synergia wszystkich zmysłów. Chcieliśmy, by każdy mógł poznać aksamit, jedwab, koronkę czy lycrę na nowo obcując z nią – opowiada Jadwiga Husarska-Sobina. I dodaje: W obecnej kulturze cała komunikacja opiera się na przewadze doznań wizualnych. Tym samym „zapominamy”, że mamy doskonale rozwinięte inne zmysły, które są przytępione od nadmiernej ilości bodźców”. Dzięki instalacji widzowie mieli okazję poznać świat Gatty nie tylko za pomocą obrazu, ale przede wszystkim przy użyciu innych zmysłów – dotyku, węchu czy słuchu.

Jadwiga Husarska-Sobina

 

Jak zauważa Jadwiga Husarska-Sobina, przy takich projektach niezmiernie ważna jest dbałość o wszystkie szczegóły. Według projektantki najtrudniejszą rzeczą przy tworzeniu sensualnego pawilonu było zachowanie balansu między projektowanymi strefami – tak, by różne środki artystyczne tworzyły całość i miały sens.

Wyjątkowej strefie Gatty podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festiwal towarzyszył inspirujący panel dyskusyjny o kobietach, psychologii i designie. Psycholog prof. Dominika Maison, projektantka Jadwiga Husarska-Sobina i strateg komunikacji Anna Gołębicka rozmawiały o tym, jak myślą i podejmują decyzje kobiety, jak kobietę postrzega współczesny design i czy czeka nas rewolucja na rynku produktów i narracji skierowanych do kobiet.

Więcej informacji na temat marki Gatta można znaleźć na stronie internetowej: www.gatta.pl oraz na oficjalnym profilu marki na Facebooku (https://www.facebook.com/GattaOfficial).

 

Data publikacji: 12.10.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Expo Marketing 2017: Stoisko targowe, które więcej sprzedaje
12 października 2017 w Warszawie odbyła się druga edycja szkolenia Expo Marketing. Uczestnicy mogli poznać najnowsze i najskuteczniejsze narzędzia marketingu wystawienniczego… więcej »
Aktualności:
Łódź Young Fashion już za tydzień
10 partnerów instytucjonalnych, liczne warsztaty, wykłady, wydarzenia specjalne w trakcie 4 dni poświęconych modzie, 3 konkursy dla projektantów, 20 metrowy wybieg oraz 30… więcej »
Aktualności:
Nowe centrum wyprzedażowe w Krakowie
W stolicy Małopolski ma powstać Fashion Outlet Kraków. Oddanie obiektu zaplanowane jest na wiosnę 2019 roku. Na 32 000 mkw. powierzchni ma być zlokalizowanych blisko 100… więcej »