Kto kupuje w internecie?

Kim są klienci sklepów internetowych, co, jak i dlaczego kupują – tego dowiemy się z książki „Polski e-konsument – typologia, zachowania” autorstwa Magdaleny Jaciow i Roberta Wolnego.

Świadome budowanie relacji z klientem staje się priorytetem dla przedsiębiorstw działających w sieci. Podstawą budowy trwałych relacji z klientem jest znajomość potrzeb, preferencji, motywów zachowań i decyzji e-konsumenta. Wiedza ta jest niezbędna do tworzenia skutecznych strategii marketingowych i sprzedażowych. Z książki „Polski e-konsument – typologia, zachowania” dowiemy się, jaki jest profil demograficzno-psychograficzny użytkowników internetu dokonujących zakupów w sieci, jaka jest struktura asortymentowa koszyka zakupów wirtualnych klientów oraz jakimi motywami kierują się przy wyborze produktów. Autorzy przeanalizowali, w jaki sposób i z jakich źródeł e-konsumenci gromadzą informacje o ofercie, jak płacą za produkt, jak zamawiają i odbierają kupiony produkt, a także gdzie kupują – w sklepie internetowym czy na aukcji oraz czym kierują się, wybierając miejsce zakupu.
Wyniki badań autorów pozwoliły stworzyć „fotografię” e-konsumenta oraz jego „koszyka zakupów”, co może być bardzo pomocne w zorganizowaniu sprzedaży, oferty oraz tworzeniu relacji z klientem.

poleko_okladka

http://helion.pl/ksiazki/polski-e-konsument-typologia-zachowania-magdalena-jaciow-robert-wolny,poleko.htm

Data publikacji: 25.02.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »