Rewelacyjny wynik targów EuroCIS 2018

1

Liczne prekursorskie innowacje pozytywnie wpływają na inwestycje w handlu. Mobilne rozwiązania, samodzielne skanowanie, sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość to elementy charakteryzujące nowoczesne zakupy.

Targi EuroCIS 2018 ugruntowały swą pozycję wiodących targów specjalistycznych w dziedzinie technologii sprzedażowych. W ciągu trzech dni targów, od 28 lutego do 01 marca, do Düsseldorfu przybyło prawie 12 000 odwiedzających z kraju i zza granicy. Do tej pory nie odnotowano tak dużej liczby odwiedzających (2016: 10 253). Tym samym targi EuroCIS wykazują we wszystkich swoich elementach składowych znaczne wzrosty – nawet liczba wystawców wynosząca 470 przedsiębiorstw pochodzących z 29 państw oraz wynajęta powierzchnia wystawiennicza 13 400 m² znacznie przebiły ubiegłoroczne wyniki (2016: 411 / 10 767).

„Cieszymy się, że targi EuroCIS mogą kontynuować swój sukces“ – nie ukrywa swego zadowolenia Hans Werner Reinhard – prezes Messe Düsseldorf. „W ciągu ostatnich niemal dziesięciu lat targi EuroCIS awansowały na pozycję wiodących targów w zakresie technologii sprzedażowych. Obecny dynamiczny rozwój technologiczny zarówno w handlu stacjonarnym jak i handlu online oraz wynikające z nich inwestycje w handlu dodają nam skrzydeł do dalszej pracy przy targach EuroCIS“ – podkreśla Reinhard.

Reinhard zwraca szczególną uwagę na stale rosnące międzynarodowe zainteresowanie targami: „Szczególnie cieszy fakt, że znacznie zwiększyła się ilość odwiedzających spoza Niemiec. Co drugi odwiedzający to osoba zza granicy.“ Odwiedzający przybyli na targi z 89 państw. Do państw, z których na targi przybyła największa liczba odwiedzających należą: Holandia, Wielka Brytania, Rosja i Włochy.

Oprócz cieszących się stałym zainteresowaniem systemów checkout, oprogramowania i oprzyrządowania POS, uwagę przyciągnęły również nowe przedstawione na targach EuroCIS 2018 rozwiązania, przede wszystkim w zakresie internetu rzeczy, rzeczywistości rozszerzonej oraz rzeczywistości wirtualnej. Wszechobecnymi tematami targów EuroCIS były również robotyka i sztuczna inteligencja.

„Targi EuroCIS 2018 pokazały, że technika informacyjna stała się istotnym czynnikiem wpływającym na sukces w handlu. Umożliwia ona wprowadzanie innowacyjnych modeli sklepów i daje nowe możliwości kontaktu z klientami“ – twierdzi Michael Gerling, prezes instytucji EHI Retail Institute. Gerling podkreśla przy tym, że wszystkie działy przedsiębiorstw handlowych mają za sobą dramatyczne zmiany struktur i procesów, co widoczne było również po strukturze odwiedzających targi: „W coraz większym stopniu targi EuroCIS stają się targami odwiedzanymi nie tylko przez osoby podejmujące decyzje w zakresie IT i techniki bezpieczeństwa. Również osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż, ekspansję i budowę sklepów czy zakupy i logistykę w coraz większym stopniu wykorzystują targi EuroCIS do przygotowania decyzji inwestycyjnych.“

Duże uznanie zyskał Startup Hub, który na tegorocznych targach EuroCIS świętował swoją premierę. 12 nowych firm udowadniało, że to właśnie one mogą wyposażyć świat technologii sprzedażowej w nową energię. Zaprezentowano również między innymi możliwości skanowania towarów i płatności przy użyciu aplikacji, omijając całą procedurę kasową; przedstawiono także sposoby na stworzenie indywidualnego profilu ciała przy pomocy praktycznie każdego smartfona, co umożliwia określenie idealnego rozmiaru konfekcji czy też rozwiązania Instore Analytics, które w czasie rzeczywistym analizują, w jaki sposób klienci poruszają się po sklepie i jakimi produktami się interesują.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także oferty dodatkowe targów EuroCIS 2018. Forum EuroCIS i forum Omnichannel w ciągu wszystkich trzech dni targów były wypełnione po brzegi. Dzięki analizie indywidualnych przypadków oraz raportom użytkowników obydwa prowadzone dwujęzycznie – w języku niemieckim i angielskim – fora dały możliwość bezpośredniego odniesienia do praktyki. Wolnych miejsc na targach EuroCIS nie było również podczas Guided Innovation Tours.

Dalsze informacje na temat EuroCIS 2018 dostarczy Państwu raport na żywo na portalu EuroCIS: https://www.euroshop.de/eurocis_live_1

Kolejne targi EuroCIS odbędą się w dniach 19–21 lutego 2019 r. w Düsseldorfie.

zdj.2 zdj.6 zdj.5

Data publikacji: 6.03.2018
Przeczytaj również

Targi:
Nowe targi branży tekstylnej Fashion for Kids za nami
Początek lata w Kielcach rozpoczął się pod znakiem mody. Wystawcy i zwiedzający z kraju i ze świata, mnóstwo nowości od producentów, prezentacje kolekcji topowych marek… więcej »
Marketing:
Nowoczesny marketing wystawienniczy
Targi zmieniają się dynamiczniej niż kiedykolwiek dotąd. Co zrobić, by dostosować swoje działania wystawiennicze do zmieniających się coraz szybciej oczekiwań klientów?… więcej »
Targi:
Targi ReDI. Efektywnie i merytorycznie
Właśnie zakończyła się kolejna edycja Targów ReDI CEE Trade Fair for Retail Investment. Organizatorem piątego już spotkania decydentów polskiego i europejskiego sektora… więcej »