Maciej Zień o blaskach i cieniach sukcesu

fot. J. Maciej Goliszewski / EPOKA

Dzięki książce „WięZień sukcesu” możemy poznać biografię jednego z najbardziej znanych polskich projektantów mody. W rozmowie z Magdą Mazur Maciej Zień opowiada o swoim dzieciństwie, młodości, pierwszej kolekcji oraz krętej, wyboistej drodze do sukcesu i jego słodko-gorzkim smaku.

Wychował się w Lublinie, na osiedlach Kalinowszczyzna i Ponikwoda. Swoje dzieciństwo wspomina nie tylko poprzez rodzinę i najbliższe mu osoby, ale także poprzez kolory i faktury, które go otaczały na co dzień. Rodzice pragnęli, by został protetykiem, ale on już wtedy wiedział, że los spisał mu zupełnie inny scenariusz. Chciał spełniać swoje marzenia. Miłość do projektowania i szycia odziedziczył w genach. W jego domu szyło i dziergało się dużo – dobrze pamięta stukot babcinej maszyny do szycia marki Łucznik.

„Od najwcześniejszych lat patrzyłem na proces tworzenia ubrań. Siedziałem u stóp prababci, zbierałem skrawki materiałów i szyłem ubranka dla swojego misia. Takiego zwykłego burego misia, każdy miał wtedy taką maskotkę. Ten miś był moją pierwszą modelką. Ścinki, które zostawały mamie czy babci, skrzętnie zbierałem do jakiegoś woreczka, tworząc zaplecze swoich „kolekcji”. Babcia była przeszczęśliwa oczywiście, bo kiedy była zajęta przy maszynie, ja gdzieś obok coś tam sobie dłubałem igłą i nitką, nie sprawiając nikomu kłopotu. A ja już wtedy chyba chłonąłem historię każdego z tych kawałków materiału, który w rękach kobiet z mojej rodziny zmieniał się w coś, co można było założyć, co zaczynało żyć nowym życiem i stawało się częścią naszej rodzinnej historii.”

„WięZIEŃ sukcesu” to biograficzna powieść o skromnym chłopaku, który marzył o realizowaniu swoich pasji. Książka opatrzona jest licznymi zdjęciami z pokazów kolekcji, szkiców projektów oraz prywatnego, rodzinnego archiwum. Maciej Zień nie boi się trudnych tematów. Opowiada zarówno o swoich sukcesach, jak i porażkach.

Wydawca Edipresse Książki

Data publikacji: 11.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »