Public relations praktycznie

Profesjonalny i skuteczny PR to podstawa w działaniach marketingowych każdej firmy z branży mody. Ci, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z tego zakresu powinni sięgnąć po nową książkę  dr. hab. Dariusza Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego „Public relations praktycznie”.

Autor podchodzi kompleksowo do szerokiego zagadnienia budowania wizerunku i relacji aktualizując je o nowe narzędzia, m.in. media społecznościowe i reklamę w sieci. Znajdziemy tu też praktyczne porady, na przykład, co powinna zawierać umowa sponsorska, oraz przykłady działań PR firm z różnych branż. Dariusz Tworzydło zwraca także uwagę na  badanie skuteczności kampanii, wskazując konkretne narzędzia wykorzystywane w analizie sytuacji wyjściowej i pomiarze efektów. Pozostałe kwestie, które zostały szczegółowo omówione w podręczniku, to m.in.: system identyfikacji wizualnej, planowanie strategiczne i operacyjne, zarządzanie kryzysowe i antykryzysowe, relacje z mediami, komunikacja wewnętrzna oraz zasady budowy wizerunku osobistego. Książkę można zakupić w księgarni internetowej pod adresem: www.wydawnictwo.newsline.pl. 

Jak wskazuje prof. dr hab. Jerzy Olędzki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, recenzent publikacji, książka stanowi kompendium praktycznych porad i obserwacji rynku marketingowego, osobistych doświadczeń, wskazówek i autorskich sugestii, co i jak należy zrobić i jak komunikować aby zasłużyć na opinię dobrego profesjonalisty i konsultanta public relations.

Drugi recenzent, dr hab. prof. nadzw. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zaznacza, iż syntetyczny sposób  prezentowania zagadnień powoduje, że niektóre treści w niezmienionej formie można przenieść do praktyki biznesowej. Jego zdaniem, książka ta powinna stać się obowiązkową lekturą dla menedżerów czy słuchaczy studiów MBA.

Jak podkreślają recenzenci, układ podręcznika umożliwia wybiórczą lekturę poszczególnych rozdziałów, ale stanowi też zbiór praktycznych case study i wskazówek konkretnych działań z zakresu PR.

Dr hab. Dariusz Tworzydło, działa w branży public relations już od 20 lat. Pracuje jako Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jest autorem licznych publikacji, strategii i analiz, realizował również wiele projektów badawczych. Jest także prezesem Exacto sp. z o.o. Od 17 lat organizuje Kongres Profesjonalistów Public Relations, cykliczne wydarzenie branżowe dla ekspertów naukowych oraz praktyków PR, którzy wymieniają się wzajemnie swoimi doświadczeniami oraz spostrzeżeniami.

Książka została wydana przy współpracy Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydawnictwa Newsline.

Data publikacji: 18.12.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Marka Dr. Martens otworzyła pop-up store w Warszawie

Marka Dr. Martens po raz kolejny uruchomiła pop-up, tym razem w samym sercu Warszawy, w Pasażu Wiecha. Od 17 kwietnia do 24… więcej »

Aktualności:
Respect. Nowy standard dla e-commerce sprzedającego w Rumunii

Polski program certyfikacyjny zmienia zasady gry w handlu internetowym na rynku… więcej »

Aktualności:
"The Process of Psychotherapy" Anny Biel Kolekcją Roku Pokazu Dyplomowego SAPU

Cracow Fashion Week 2025, jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce po raz kolejny zainspirował miłośników mody, projektantów i… więcej »