VIAMODA Upgrade 2019

13 czerwca odbyła się czwarta Gala Dyplomowa VIAMODA Upgrade 2019, podczas której można było obejrzeć szesnaście kolekcji dyplomowych studentów tej warszawskiej uczelni. Za najlepszą uznano pracę Valerii Bezrukavej.

W tym roku wydarzenie miało wyjątkowy charakter. Po raz pierwszy zostało zorganizowane w przestrzeni otwartej, dostępnej dla szerokiej publiczności. Pokaz kolekcji tegorocznych absolwentów VIAMODA Szkoły Wyższej odbył się na dziedzińcu Pałacu Prymasowskiego w Warszawie. Myślą przewodnią przyświecającej tej gali było wyjście z modą wybiegową na ulice, zgodnie z tendencją przenikania się trendów houte couture ze stylem streetwear. O oprawę muzyczną pokazu zadbał główny Partner Medialny wydarzenia – VIAMODA upgrade 2019 nakręcało RADIO ESKA!

Na wybiegu gościnnie zaprezentował swoją kolekcję także Adrian Krupa, zwycięzca tegorocznej edycji Fashion Designer Awards. Laureat konkursu, otrzymał wyróżnienie uczelni – stypendium VIAMODA Szkoły Wyższej w Warszawie.

Młodzi projektanci zaprezentowali po sześć autorskich sylwetek, będących rozwiązaniem projektowym tematu swoich prac licencjackich. Studenci wykazali się wysokim poziomem kreatywności, wrażliwością estetyczną, wiedzą i umiejętnościami technologicznymi, które pozwoliły im na realizację nowatorskich koncepcji projektowych. Kolekcje były bardzo zróżnicowane i niekiedy awangardowe. Widać było wyraźnie połączenie estetyki haute couture oraz elementów kostiumografii z modą prêt-à-porter czy nawet streetwear. Wysoki poziom zaprezentowanych kolekcji doceniła kapituła konkursu. „To najlepsza edycja Gali Dyplomowej VIAMODA Upgrade. Gratuluję.” – podsumowała Dorota Wróblewska, promotorka mody oraz producentka pokazów. Na wybiegu prezentowali się kolejno:

•    Oksanna Asmaryan
•    Julianna Lewandowska
•    Anastasiia Redchyts
•    Gabriela Łaskowska
•    Karyna Kutsenko
•    Sofiia Khomenko
•    Melina Alibayeva
•    Dominika Onderska
•    Barbara Gościniak
•    Anastasiya Savrytska
•    Sara Maksym
•    Iryna Nebeniuk
•    Valeria Bezrukava
•    Agata Kołakowska
•    Pola Demianiuk
•    Vladislav Bogdanov

Wyróżnienie za najlepszą kolekcję otrzymała Valeria Bezrukava. Zaprezentowane podczas wydarzenia mini kolekcje oceniła kapituła VIAMODA Upgrade 2019: Macademian Girl (Tamara Gonzalez Perea), Dorota Wróblewska, Łukasz Jemioł, Kamila Ryciak, Gabriela Czerkiewicz i Adam Leja.

Partnerzy gali i uczelni postanowili nagrodzili najlepsze ich zdaniem kolekcje:

•    Wyróżnienie Grupy odzieżowej LPP otrzymał Vladislav Bogdanov
•    Firma Freudenberg Vilene wyróżniła zwyciężczynię VIAMODA Upgrade 2019 – Valerię Bezrukavą
•    Coats Polska docenił także Vladislava Bogdanova
•    Union Knopf Polska przyznało wyróżnienie Oksannie Asmaryan
•    GPoland doceniło Valerię Bezrukavą
•    Dorota Wróblewska przyznała dwie nagrody. Nagroda główna trafiła w ręce Valerii Bezrukavej, zaś wyróżnienie otrzymała Agata Kołakowska

Jak co roku, poza wyróżnieniem prac dyplomowych na specjalności „Projektowanie ubioru i zarządzanie technologią”, przyznane zostało również wyróżnienie za najlepszą pracę dyplomową z obszaru specjalności „Komunikacja w modzie i projektowania marki”. Najlepiej ocenioną koncepcją w tej kategorii został projekt dyplomowy Patryka Wiśniewskiego. Autor zaprezentował nowatorską koncepcję magazynu kulturalnego „Open Call”, którego główną ideą jest tworzenie przestrzeni do promocji młodych polskich projektantów i artystów.

Obejrzyj galerię zdjęć w powiększeniu:

Data publikacji: 18.06.2019
Przeczytaj również

Aktualności:
“Fashion and Technology” hasłem przewodnim Cracow Fashion Week

Jedno z najważniejszych modowych wydarzeń w Polsce odbędzie się już 17-26 marca 2024 r., a rozpocznie je Pokaz Dyplomowy SAPU – Cracow… więcej »

Aktualności:
Firma edrone pozyskała 20 mln na rozwój w Polsce i Brazylii

edrone – firma tworząca system Marketing Automation i CRM dedykowany dla e-commerce ogłosiła kolejną rundę finansowania. Fundusze, w tym… więcej »

Aktualności:
Ranking blogów w e-commerce dla branży moda. Sprawdź, kto jest liderem

Sklepy internetowe z branży modowej mają na swoich blogach średnio 683 opublikowane artykuły, które generują około 48 tys. odwiedzin… więcej »