Rozstrzygnięto konkurs na najlepsze sklepy Retail Marketing Awards 2016. W tym roku na podium znalazły się trzy salony z branży odzieżowej: Sono Idoni, Intersport i Recman.
21 kwietnia 2016, podczas Retail Marketing Forum w Warszawie, ogłoszono wyniki 9. edycji Retail Marketing Awards – konkursu na najlepsze sklepy w Polsce. Pierwsze miejsce zdobył salon mutlibrandowy z modą włoską Sono Idoni w Starym Browarze. Statuetkę z rąk Jerzego Osiki, właściciela firmy Promedia organizującej RMA, odebrał Paweł Ciechanowski, prezes Rosa Fashion FML. Drugi na podium znalazł się sklep sportowy Intersport w Arkadii, który reprezentowała na uroczystości wręczenia nagród Aleksandra Kaja, młodszy specjalista ds. marketingu i promocji. Trzecie miejsce zajął salon z modą męską Recman w M1 w Markach – nagrodę w imieniu firmy odebrał Marcin Samosiuk, regionalny kierownik sprzedaży. Jury postanowiło w tym roku przyznać także wyróżnienie za kreatywne podejście do niszowego tematu dla sklepu wędkarskiego Przelotka z Warszawy. Dyplom odebrał Artur Sadowski, właściciel sklepu.
Retail Marketing Awards ma na celu promocje innowacyjnych pomysłów w retailu. Nagradza umiejętne korzystanie z nowoczesnych narzędzi marketingowych, ciekawy visual merchandising i wysoki poziom obsługi klienta. Organizatorem RMA jest firma Promedia, której właściciel Jerzy Osika zasiada w Radzie Ekspertów prestiżowego światowego konkursu EuroShop RetailDesign Awards oraz w jury wielu polskich i zagranicznych konkursów, m.in. Global Innovation Awards, a także prowadzi liczne wykłady w kraju i za granicą.

II nagroda – Intersport

III nagroda – Recman

Wyróżnienie – Przelotka
O firmie Promedia:
Firma Promedia od 17 lat dostarcza firmom fachowej wiedzy, wydając czasopisma branżowe, tworząc standardy obsługi klienta dla sieci detalicznych, szkoląc pracowników firm, m.in. w zakresie sprzedaży, marketingu, trendów, visual merchandisingu. Promedia organizuje kongresy i konferencje (m.in. Retail Marketing Forum, Visual Merchandising Forum, E-commerce innovations, Interior Business Congress, Interior Design Forum, Fashion Business Congress), a także konkursy dla najlepszych sklepów stacjonarnych (Retail Marketing Awards) i internetowych (E-commerce Awards). Promedia jest sponsorem i organizatorem w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej światowego konkursu Global Innovation Award na najlepszy sklep z branży wyposażenia wnętrz. Tworzy społeczności branżowe (Fashion Business Club, Interior Business Club). Jest przedstawicielem w Polsce światowej agencji trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku, jak też globalnego lidera w zarządzaniu kolorem, firmy Pantone i wiodącego dostawcy trendbooków i magazynów o trendach, firmy Mode Information. Firma prowadzi działania consultingowe, obsługuje firmy jako agencja reklamowa i public relations.