Vistula i Bytom razem

fot. Vistula fot. Vistula

Wszystko wskazuje na to, że dwie konkurencyjne marki mody męskiej znajdą się w jednej grupie kapitałowej. W czerwcu spółki Vistula Group i Bytom ogłosiły zamiar połączenia się. Podmiotem przejmującym ma być pierwsza z nich.

Cały majątek spółki Bytom ma być przeniesiony na Vistula Group w zamian za akcje tej ostatniej. Firmy wybiorą wspólnego doradcę w procesie przygotowania planu połączenia wraz z niezbędną dokumentacją. 5 czerwca 2017 r. spółki podpisały porozumienie dotyczące współdziałania w czynnościach związanych z przygotowaniem procesu połączenia oraz zobowiązania do niepodejmowania czynności przekraczających zwykły zarząd w okresie do dnia połączenia lub do dnia odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od zamiaru połączenia.

Vistula Group uzasadnia  planowane połączenie realizacją strategii rozwoju przewidującej stworzenie dynamicznie rosnącej grupy kapitałowej, konsolidującej rozpoznawalne marki detaliczne o uznanej pozycji rynkowej. Firma pisze w swym komunikacie, iż  połączenie przyniesie wymierne korzyści łączącym się spółkom w postaci efektów synergii osiąganych głównie w obszarze kosztów ogólnych, kosztów prowadzonej działalności operacyjnej, optymalizacji kosztów pozyskiwania towarów, a także lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich i koordynację polityki marketingowej. Długoterminowym celem planowanego połączenia jest wzrost wartości łączących się spółek.

W portfolio Vistula Group znajdują się obecnie marka odzieży męskiej Vistula, koszulowa Wólczanka, biżuteryjna W.Kruk oraz damska Deni Cler Milano. W sumie grupa  ma ponad 370 sklepów. W zeszłym roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły 598 602 tys. zł. Bytom natomiast w 2016 roku odnotował wyniki ze sprzedaży na poziomie 152 911 tys zł. Spółka prowadzi sprzedaż detaliczną w ponad stu sklepach marki  Bytom oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda.

(ef)

Data publikacji: 26.06.2017
Przeczytaj również

Rynek:
CCC przejmuje DeeZee
Spółka CCC przejęła ponad 51 proc. udziałów w sklepie internetowym DeeZee w zamian za 13 mln zł, które zasiliły kapitał e-sklepu. W ciągu pięciu lat w ręku… więcej »
Rynek:
CDRL wypracowało w I półroczu 67,3 mln zł przychodów w polskich sklepach
CDRL, właściciel marki Coccodrillo, osiągnął w I półroczu 67,3 mln zł przychodów w polskiej sieci detalicznej oraz 9,2 mln zł przychodów w kanale e-commerce w Polsce.… więcej »
Rynek:
Sieć Esotiq & Henderson rośnie w Internecie
Znaczący wzrost marży brutto, coraz większy udział e-commerce w przychodach, sprzedaż internetowa w 12 krajach - to najważniejsze wydarzenia I kwartału w Esotiq &… więcej »