Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top Secret, oraz przejęcia znaku firmowego Top Secret. Sfinalizowanie umowy jest zależne od zgody UOKiK-u.

Transakcja obejmuje przede wszystkim sprzedaż praw ochronnych na znaki towarowe „Top Secret” oraz „DryWash”, praw do domen internetowych dotyczących biznesu marki „Top Secret”, w tym do domeny topsecret.pl. Na podstawie osobnej umowy Greenpoint ma również kupić zorganizowaną część przedsiębiorstwa spółki Top Secret Fashion Story prowadzącej sklepy marki „Top Secret” i e-commerce topsecret.pl.

Wartość transakcji sprzedaży przez Redan została określona w przedziale od 11 do 14 mln zł. Ostatecznie będzie zależna przede wszystkim od obrotu, jaki zostanie osiągnięty ze sprzedaży towarów oznaczonych znakami towarowymi „Top Secret” i „DryWash” oraz innych produktów oferowanych w sklepach „Top Secret”, w okresie 18 kolejnych miesięcy począwszy od stycznia 2024 r.

„Naszym celem jest specjalizacja w zakresie usług logistyki kontraktowej świadczonych dla zewnętrznych odbiorców na zasadzie operatora logistycznego. Skoncentrowanie się na takiej działalności pozwoli nam na pełne wykorzystanie posiadanych zasobów, w tym m.in. utrzymywanych powierzchni magazynowych. Redan będzie nadal obsługiwać wszystkie operacje logistyczne biznesu marki „Top Secret”. Zapewni to osiąganie stabilnej rentowności w ramach rozwijania perspektywicznego dla nas biznesu” – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA.

Realizacja transakcji sprzedaży praw do znaków towarowych uzależniona będzie od spełnienia kilku warunków zawieszających. Konieczne będzie uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzyskanie zgody banku finansującego Redan na zwolnienie części zabezpieczeń przyznanych Redan kredytów. Wszystkie warunki zawieszające powinny być spełnione do 30 czerwca 2024 r.

Greenpoint to polska marka odzieżowa, która rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku w Krakowie. Obecnie posiada 216 sklepów stacjonarnych w całej Polsce oraz prowadzi sprzedaż na 7 rynkach e-commerce w Europie. Transakcja jest naturalną konsekwencją rozwoju spółki Greenpoint, która w ciągu ostatnich pięciu lat urosła blisko trzykrotnie.

Marki Greenpoint oraz Top Secret będą istniały równolegle, a ich oferta pozostanie zróżnicowana i bardzo mocno skoncentrowana na potrzebach Klienta. 

„Przejecie znanego brandu jakim jest Top Secret pozwoli nam poszerzyć ofertę, dokonać skokowego wzrostu powierzchni handlowej a tym samym bardzo wzmocnić pozycję marki Greenpoint, lokując ją w czołówce kobiecych marek odzieżowych na polskim rynku. Jesteśmy przekonani, że transakcja leży w interesie obu firm, a także okaże się dużą korzyścią dla Klientek zarówno marki Top Secret jak i Greenpoint” – przekazał Marek Szostak, Prezes Zarządu spółki Greenpoint S.A.

Data publikacji: 9.01.2024
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Społeczny wymiar sportu staje się coraz ważniejszy

O wyzwaniach minionego roku i perspektywach dla branży outdoorowej w 2024 roku opowiada Michael Levi, dyrektor sprzedaży na Europę w Columbia… więcej »