Visual merchandising od podszewki

fot

26.10.2017 w Warszawie miała miejsce 5. edycja VM Forum – corocznej imprezy wskazującej trendy w visual merchandisingu na następny rok.

Cykl wykładów rozpoczął Jerzy Osika, właściciel firmy szkoleniowo-wydawniczej Promedia, który na przykładach z różnych stron świata pokazał, jak zmieniają się potrzeby klientów, w jaki sposób reaguje na nie handel i co to oznacza dla visual merchandisingu dzisiaj i w przyszłości. Następnie wystąpił Marek Cichocki, CEO Reteam Poland i Proxy Mytiful zdradzając, w jaki sposób wykorzystać badania marketingowe, by centrum handlowe odpowiadało oczekiwaniom klientów. Opowiedział, jak przełożyć świadome i podświadome oczekiwania klientów na odpowiednie oświetlenie, kolory, materiały i faktury w wystroju wnętrz oraz jak zaaranżować sklep, w szczególności tymczasowy, by zachować równowagę pomiędzy ilością asortymentu, dekoracji a funkcjonalnościami dla klientów. Podczas VM Forum można było również zapoznać się z ciekawym case study Camaïeu Polska, który zaprezentowały przedstawicielki sieci Katarzyna Walendzik, general manager i Magdalena Socha, dyrektor VM. Słuchacze mogli zajrzeć za kulisy restrukturyzacji francuskiej marki na polskim rynku, prześledzić zmiany polityki handlowej i wizerunkowej, poznać konkretne działania visual merchandisingowe i ich efekty. W komunikacji najważniejszy jest zmysł wzroku, dlatego na VM Forum nie mogło zabraknąć prelekcji poświęconej oświetleniu. Poprowadziła ją Zyta Szlachtowska, współwłaścicielka i członek zarządu Sentinel / Luxmateria, przedstawiając nowe trendy w tworzeniu atmosfery sklepu oraz podając przykłady oświetlenia dedykowanego dla konkretnych typów towaru. Pokazała ona również, jak zmiany oświetlenia mogą wygenerować wzrost sprzedaży. Z kolei Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem Consulting przeanalizowała zmiany zachodzące w centrach handlowych i trendy w visual merchandisingu tego typu obiektów, przywołując takie zjawiska, jak digital native, modę na vintage i high-tech, rozważając, czy coworking i open space trafią do galerii oraz jak ustawa krajobrazowa wpłynie na VM w centrach handlowych.

Podsumowaniem VM Forum był panel dyskusyjny, w którym wzięli udział: Ada Wysocka, PR&marketing manager reteam Poland, Proxy Mytiful, Zyta Szlachtowska, współwłaścicielka i członek zarządu Sentinel, Luxmateria, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes Mediadem Consulting, Marta Minasiewicz VM brand manager w Pepco Poland, Jerzy Osika, prezes Promedia.

Partnerami strategicznymi 5. VM Forum były firmy: Reteam Poland, Proxy Mytiful, Sentinel, Luxmateria. Patronatem honorowym wydarzenie objęła Polska Rada Centrów Handlowych. Patroni medialni: Fashionbusiness.pl, Ambiente, Galerie Handlowe, Galeriehandlowe.pl, Moda Męska, Ambiente International, Exspace.

Data publikacji: 27.10.2017
Przeczytaj również

Aktualności:
Najdroższe ulice handlowe świata
Wskutek dynamicznego wzrostu czynszów New Bond Street w Londynie została trzecią najdroższą ulicą handlową świata, wyprzedzając w tym roku Pola Elizejskie. W czołówce… więcej »
Aktualności:
Gala Finałowa Kobiecej i Męskiej Marki Roku 2017
28 listopada br. odbędzie się podsumowanie I edycji ogólnopolskich plebiscytów Kobieca Marka Roku i Męska Marka Roku. Uroczysta Gala Finałowa będzie miała miejsce w… więcej »
Aktualności:
Biznes mody oczami Hilfigera
Na polskim rynku, nakładem Wydawnictwa Dolnośląskiego, pojawiła się autobiografia Tommiego Hilfigera „Amerykański marzyciel. Mój świat mody i biznesu.” To zarówno… więcej »