„100 lat mody męskiej” to świetnie przygotowany przewodnik po stylach od pierwszej wojny światowej po czasy współczesne. Pogrupowanie chronologiczne i według inspiracji (np. militarnych, sportowych) pozwala śledzić, jak ewoluowały poszczególne trendy w modzie męskiej i tym samym lepiej zrozumieć tendencje, które widzimy dziś na wybiegach. Zobaczymy, jak wpływały na styl różne zjawiska socjologiczne, wojny, kontrkultury i muzyka. Dowiemy się też, jak poszczególne kultowe fasony, np. budrysówka, kurtka lotnicza czy trencz, trafiły do kanonu ubiorów codziennych. Atutem książki jest ogromna liczba zdjęć, które ilustrują każdy z kierunków.
Autorką książki jest Cally Blackman, historyk mody z Wielkiej Brytanii. W Polsce pozycja ukazała się dzięki wydawnictwu Arkady, które specjalizuje się w świetnych merytorycznie i pięknie ilustrowanych publikacjach poświęconych modzie i sztuce.
Książka została wydana m.in. pod patronatem portalu Fashionbusiness.pl.
Fragment wstępu:
Ta książka przywraca właściwą rangę modzie męskiej – do niedawna uważanej za podrzędną w stosunku do mody damskiej. Historia mody pomija w olbrzymiej części ubiory męskie XX wieku, uważane za nieciekawe w porównaniu z oczywistym urokiem ubiorów kobiecych. Takie pojmowanie zawdzięczamy częściowo ogólnej akceptacji teorii J.C. Flügela o „wielkim męskim wyrzeczeniu się” mody, zawartej w dziele The Psychology of Clothes (Psychologia ubioru), opublikowanym w 1930 r. James Laver, poważany historyk ubiorów, poparł tę teorię w swym dziele Taste& Fashion (1937 r.), w którym stwierdzał, że mężczyźni nie byli w stanie konkurować z kobietami w dziedzinie mody od końca XVIII wieku aż do tak zwanej peacock revolution („pawiej rewolucji”) w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednakże na długo przedtem mężczyźni zdradzali zainteresowanie stylowymi ubiorami; nie tylko nosili pięknie skrojone garnitury, ale także ubierali się w awangardowe, a nawet „wywrotowe” stroje pod tym względem pozostawiając kobiety daleko w tyle. Faktem jest, że w poprzednim stuleciu męskie ubiory wywarły dużo większy wpływ na modę kobiecą niż kobiece na męską.
Strony: 320
Format: 20×25 cm
Oprawa: miękka
Wydawnictwo: Arkady
Sugerowana cena det. brutto: 89