Na najbliższej edycji Targów Mody Poznań, w dniach od 29 do 30 sierpnia, firmy z branży mody męskiej produkujące swoje towary w Polsce wystawią się na wspólnym stoisku. Znajdą się tu razem, takie marki, jak: Sempre, Lanieri, Faber, Duo Men, Artur, Lassar, Sabak, Vernet i Ralf & Patrick. Poprosiliśmy o wypowiedź jednego z wystawców – Roberta Jóźwiaka, właściciela marki Sempre.
Co dla Pana oznacza pojęcie „polska moda męska”?
Sformułowanie „polska moda męska” brzmi dumnie i tak powinno być odbierane. Nasze szwalnie mają bardzo dobre opinie jeśli chodzi o jakość i innowacyjność, dlatego też dużo topowych marek zachodnich zleca produkcję swoich kolekcji właśnie w Polsce. Z kolei wiele znanych polskich marek wcale nie szyje w naszym kraju, lecz przeniosło produkcję daleko za granicę Polski. Klient docelowy myśli, że kupuje polski produkt a tak naprawdę…
Jakie znaczenie ma dla polskiego konsumenta fakt, że kupowana przez niego odzież, została wyprodukowana w jego kraju?
Klient który kupuje polski produkt wspiera naszą gospodarkę. Na zachodzie świadomość konsumentów jest normą. Klient, który zaopatruje się w odzież uszytą w Polsce, otrzymuje ponadto produkt wysokiej jakości w umiarkowanej cenie, dlatego coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem rodzimych towarów.
Co polskim producentom z mody męskiej najbardziej pomoże w osiąganiu sukcesów?
Do osiągnięcia lepszych rezultatów potrzebne jest oznaczenie na wyrobie kraju pochodzenia oraz szeroka kompania medialna.
Dziękujemy za rozmowę i zapraszamy handel na stoisko Polskiej Mody Męskiej.
Zdjęcia: Sempre