Poznaj historie kultowych domów mody Prada i Hermes

Wydawnictwo Arkady wypuściło kolejne pozycje opisujące dzieje znanych marek modowych. Po książkach poświęconych domom mody: Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Dior i  Yves Saint Laurent, przyszła kolej na Pradę i Hermésa. W przyjaznej, dzięki swej kompaktowej formie, publikacji znajdziemy historię każdej z marek w pigułce zilustrowaną przepięknymi zdjęciami.

„Prada. Historia kultowego domu mody”, Laia Farran Graves

Książka ukazuje rozwój i innowacyjność marki, a także jej filozofię i etos projektowania wynikające z zainteresowania minimalizmem i sztuką współczesną. Ta bogato ilustrowana monografia prezentuje historię firmy od 1913 roku, kiedy Mario Prada i jego brat Martino otworzyli sklep z artykułami skórzanymi w słynnym luksusowym pasażu handlowym Galleria Vittorio Emanuele ll w Mediolanie, do globalnego imperium mody stworzonego przez wnuczkę założyciela firmy Miuccię Pradę.

Marka, która rozpoczęła działalność jako luksusowa firma produkująca wyroby skórzane z czasem przeistoczyła się w międzynarodowe imperium. Jest ono dzisiaj obecne na rynkach ponad 70 krajów i na całym świecie prowadzi około 250 sklepów. Ten globalny sukces marka zawdzięcza subtelnej elegancji, oryginalności i luksusowemu charakterowi projektów, a także odważnemu podejściu do tkanin, tekstur i kolorów. Wszystkie te cechy sprawiają, że niepowtarzalny styl domu mody Prada nieustannie cieszy się ogromnym zainteresowaniem wielbicieli mody najwyższej klasy.

Więcej na: https://arkady.eu/ksiazki/prada-historia-kultowego-domu-mody/

„Hermès. Historia kultowego domu mody”,  Karen Homer

Autorka przedstawia historię marki, bogato ilustrowaną fotografiami kolekcji oraz pokazów mody, a także zdjęciami najbardziej znanych produktów – wytwarzanych w limitowanych edycjach jedwabnych apaszek czy torebek Kelly i Birkin, na które nawet największe gwiazdy muszą czekać w kolejce po kilka lat, a zwykli śmiertelnicy mogą o nich tylko pomarzyć.

Kultowe torebki, rozpoznawalne logo, rzesze słynnych wielbicieli – Hermès stanowi synonim luksusowych dodatków, oferując eleganckie i nowoczesne akcesoria dla najbardziej wymagających klientów. Od dziewiętnastowiecznej pracowni rymarskiej po Paryż lat sześćdziesiątych i lata późniejsze dodaje szyku największym ikonom stylu – od Grace Kelly i Jane Birkin po Victorię Beckham i Cardi B.

Wszystko zaczęło się w 1837 roku, kiedy Thierry Hermès rozpoczął produkcję wyrobów rymarskich, uprzęży i uzd, z ambicją, że jego nazwisko zawsze będzie synonimem najwyższej jakości produktów, wytwarzanych przez najbardziej utalentowanych rzemieślników. Ta filozofia towarzyszy marce już od sześciu pokoleń.  Hermès do produkcji ubrań i akcesoriów używa najbardziej delikatnych, naturalnych tkanin, najbardziej wyszukanych jedwabi i najrzadszych skór, dzięki czemu stał się luksusową marką modową, która nie ma sobie równych.

Więcej na: https://arkady.eu/ksiazki/hermes-historia-kultowego-domu-mody/

Książki są kolejnymi pozycjami z publikowanej przez Wydawnictwo Arkady serii poświęconej największym domom mody, w której ukazały się już:

– Karen Homer, Louis Vuitton

Karen Homer, Gucci

– Emma Baxter-Wright, Chanel

Karen Homer, Dior

Emma Baxter-Wright, Yves Saint Laurent

Data publikacji: 18.08.2023
Przeczytaj również

Aktualności:
“Fashion and Technology” hasłem przewodnim Cracow Fashion Week

Jedno z najważniejszych modowych wydarzeń w Polsce odbędzie się już 17-26 marca 2024 r., a rozpocznie je Pokaz Dyplomowy SAPU – Cracow… więcej »

Aktualności:
Firma edrone pozyskała 20 mln na rozwój w Polsce i Brazylii

edrone – firma tworząca system Marketing Automation i CRM dedykowany dla e-commerce ogłosiła kolejną rundę finansowania. Fundusze, w tym… więcej »

Aktualności:
Ranking blogów w e-commerce dla branży moda. Sprawdź, kto jest liderem

Sklepy internetowe z branży modowej mają na swoich blogach średnio 683 opublikowane artykuły, które generują około 48 tys. odwiedzin… więcej »