Wydawnictwo Arkady wypuściło kolejne pozycje opisujące dzieje znanych marek modowych. Po książkach poświęconych domom mody: Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Dior i Yves Saint Laurent, przyszła kolej na Pradę i Hermésa. W przyjaznej, dzięki swej kompaktowej formie, publikacji znajdziemy historię każdej z marek w pigułce zilustrowaną przepięknymi zdjęciami.
„Prada. Historia kultowego domu mody”, Laia Farran Graves
Książka ukazuje rozwój i innowacyjność marki, a także jej filozofię i etos projektowania wynikające z zainteresowania minimalizmem i sztuką współczesną. Ta bogato ilustrowana monografia prezentuje historię firmy od 1913 roku, kiedy Mario Prada i jego brat Martino otworzyli sklep z artykułami skórzanymi w słynnym luksusowym pasażu handlowym Galleria Vittorio Emanuele ll w Mediolanie, do globalnego imperium mody stworzonego przez wnuczkę założyciela firmy Miuccię Pradę.
Marka, która rozpoczęła działalność jako luksusowa firma produkująca wyroby skórzane z czasem przeistoczyła się w międzynarodowe imperium. Jest ono dzisiaj obecne na rynkach ponad 70 krajów i na całym świecie prowadzi około 250 sklepów. Ten globalny sukces marka zawdzięcza subtelnej elegancji, oryginalności i luksusowemu charakterowi projektów, a także odważnemu podejściu do tkanin, tekstur i kolorów. Wszystkie te cechy sprawiają, że niepowtarzalny styl domu mody Prada nieustannie cieszy się ogromnym zainteresowaniem wielbicieli mody najwyższej klasy.
Więcej na: https://arkady.eu/ksiazki/prada-historia-kultowego-domu-mody/
„Hermès. Historia kultowego domu mody”, Karen Homer
Autorka przedstawia historię marki, bogato ilustrowaną fotografiami kolekcji oraz pokazów mody, a także zdjęciami najbardziej znanych produktów – wytwarzanych w limitowanych edycjach jedwabnych apaszek czy torebek Kelly i Birkin, na które nawet największe gwiazdy muszą czekać w kolejce po kilka lat, a zwykli śmiertelnicy mogą o nich tylko pomarzyć.
Kultowe torebki, rozpoznawalne logo, rzesze słynnych wielbicieli – Hermès stanowi synonim luksusowych dodatków, oferując eleganckie i nowoczesne akcesoria dla najbardziej wymagających klientów. Od dziewiętnastowiecznej pracowni rymarskiej po Paryż lat sześćdziesiątych i lata późniejsze dodaje szyku największym ikonom stylu – od Grace Kelly i Jane Birkin po Victorię Beckham i Cardi B.
Wszystko zaczęło się w 1837 roku, kiedy Thierry Hermès rozpoczął produkcję wyrobów rymarskich, uprzęży i uzd, z ambicją, że jego nazwisko zawsze będzie synonimem najwyższej jakości produktów, wytwarzanych przez najbardziej utalentowanych rzemieślników. Ta filozofia towarzyszy marce już od sześciu pokoleń. Hermès do produkcji ubrań i akcesoriów używa najbardziej delikatnych, naturalnych tkanin, najbardziej wyszukanych jedwabi i najrzadszych skór, dzięki czemu stał się luksusową marką modową, która nie ma sobie równych.
Więcej na: https://arkady.eu/ksiazki/hermes-historia-kultowego-domu-mody/
Książki są kolejnymi pozycjami z publikowanej przez Wydawnictwo Arkady serii poświęconej największym domom mody, w której ukazały się już:
– Karen Homer, Louis Vuitton
– Karen Homer, Gucci
– Emma Baxter-Wright, Chanel
– Karen Homer, Dior
– Emma Baxter-Wright, Yves Saint Laurent