Sklepy internetowe z branży modowej mają na swoich blogach średnio 683 opublikowane artykuły, które generują około 48 tys. odwiedzin miesięcznie.To statystyki będące wynikiem analizy przeprowadzonej przez agencję Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce”. W ten sposób wyłoniono liderów, którzy przy pomocy content marketingu angażują największą grupę czytelników w branży.
Raport powstał dzięki danym pochodzącym z narzędzia Senuto. Analizie poddano setki sklepów internetowych prowadzących działania content marketingowe przy pomocy blogów, aby finalnie wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google.
Jedną z analizowanych branż e-commerce była „Moda”. W tej kategorii przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 71 odwiedzin miesięcznie.
Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się lancerto.com, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 178 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny domodi.pl (145 tys. odwiedzin) oraz quiosque.pl (82 tys. odwiedzin).
– Nasze podejście do prowadzenia bloga jest zróżnicowane i wielowymiarowe. Jako marka odzieżowa staramy się łączyć różne aspekty życia, kultury i mody, aby dostarczać wartościowe, autentyczne treści, które będą odpowiadać na potrzeby i oczekiwania naszych klientów – wyjaśnia Mariusz Serafin, Director of Marketing & E-Commerce w Lancerto.com.
Co ciekawe, spośród 19 analizowanych kategorii e-commerce branża „Moda” wyróżnia się bardzo dużą liczbą publikowanych artykułów na blogu, co potwierdzają statystyki:
Zakupy, ogłoszenia i marketplace: 2 329
Elektronika i technologia: 1 304
Zdrowie: 1 255
Dom i ogród: 1 254
Moda: 683
– Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.
Spośród serwisów e-commerce w branży „Moda” wyróżnione zostały również marki:
● Allani.pl – największa liczba zindeksowanych artykułów.
● EleganckiPan.com.pl – najmniejszy udział artykułów z zerowym ruchem organicznym.
● Zalando-Lounge.pl – artykuł generujący największy ruch organiczny w całej branży.
Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Każdy z liderów w swojej branży doczekał się indywidualnej analizy, która wykazała, jak istotną częścią serwisu jest właśnie sekcja contentowa.
– Blog to główny filar treści w arsenale każdego e-commerce. Wybór metryk do śledzenia użytkowników powinien być oparty na KPI, które wyznaczamy dla naszej sekcji z artykułami. Jednym z kluczowych celów jest zrozumienie, czy użytkownicy rzeczywiście angażują się w nasze treści – zaznacza Mariusz Michalczuk, CEO i co-founder firmy Conversion.
– Artykuł blogowy to przestrzeń, w której możesz bardziej szczegółowo opisać produkt, uzupełniając tym samym informacje podane na karcie produktu. W tekście możesz uwzględnić jego zastosowanie, zarekomendować komplementarne oferty lub akcesoria czy dokonać porównania go z innymi. Całość warto uzupełnić rozbudowanymi opiniami od innych kupujących – mówi Renata Gajoch-Bielecka Head of Content w edrone.
Kompletny raport to prawie 200 stron ciekawych informacji, statystyk oraz wniosków. Wśród partnerów publikacji można znaleźć takie firmy, jak IdoSell, Conversion, Cyber Folks, Casbeg czy WhitePress.