LPP inwestuje w kreatywność

6 Reserved flagship store ( 4000 sqm) in Stuttgart - Germany

Do 2018 r. LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Gdańska firma planuje również inne inwestycje – do końca 2020 r. na rozwój sieci salonów w Polsce i za granicą wyda 1,5 mld złotych.

Inwestycja w badania i rozwój to sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy, obecnej na 20 rynkach. Już dziś w tym obszarze LPP zatrudnia 1 200 osób oraz wydaje na ten cel przeszło 160 mln złotych rocznie. Działania prorozwojowe LPP realizowane są w trzech podstawowych obszarach:

  1. Nad badaniami i rozwojem produktu pracuje dziś 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji.
  2. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.
  3. Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 r. 60 mln złotych.

Chcemy, aby do końca 2018 r. nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób – mówi Marek Piechocki, założyciel i właściciel LPP.

Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizacje istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Data publikacji: 24.10.2017
Przeczytaj również

Rynek:
Sieć Esotiq & Henderson rośnie w Internecie
Znaczący wzrost marży brutto, coraz większy udział e-commerce w przychodach, sprzedaż internetowa w 12 krajach - to najważniejsze wydarzenia I kwartału w Esotiq &… więcej »
Rynek:
Top Secret kontynuuje szybszy wzrost marży niż kosztów
Sieć modowa Top Secret utrzymuje trend szybszego wzrostu marży handlowej niż ponoszonych kosztów. W efekcie w pierwszym kwartale br. wynik przed opodatkowaniem tego segmentu… więcej »
Rynek:
Dobry I kwartał Coccodrillo: przychody wyższe o 13%
Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, zanotowała w I kwartale 2018 roku 63,03 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 55,60 mln zł przed… więcej »