XXI Gala Dyplomowa Katedry Ubioru łódzkiej ASP za nami!

glowne

11 października 2016 roku miał miejsce ostatni sprawdzian młodych projektantów i kostiumografów łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. XXI Gala Dyplomowa Katedry Ubioru odbyła się w Centrum Promocji Mody. Jak poradzili sobie studenci?

Najważniejszy egzamin

Przyszli projektanci i kostiumografowie od momentu podjęcia studiów mają przed sobą małe i wielkie wyzwania. Zaliczają kolejne przedmioty, są oceniani przez swoje autorytety, powiększają wiedzę i szkolą warsztat. Najważniejszy egzamin przychodzi jednak na samym końcu, bez względu na to, czy są to studia licencjackie czy magisterskie.

Tegoroczna Gala Dyplomowa ASP odbyła się we wciąż nowym i świetnie do tego przygotowanym miejscu – Centrum Promocji Mody. Budynek na al. Wojska Polskiego nie bez powodu przybrał taką nazwę. To miejsce, z którego wyrastają młodzi polscy projektanci, miejsce lokalnych wydarzeń i wystaw. To adres, który na dobre wpisał się w łódzką mapę mody, sztuki i kultury.

W trakcie wtorkowego wieczoru prace dyplomantów mogliśmy zobaczyć zarówno na wybiegu jak i w formie wystawowej w Galerii LOOK. Zdecydowanie warto było wybrać się piętro wyżej, nad salę pokazową, aby zobaczyć prace pozostałych dyplomantów.

Na wybiegu zobaczyliśmy kolekcje m.in. Klaudii Markiewicz, która ma już na swoim koncie pokazy w ramach łódzkiego tygodnia mody, Rafała Wesołowskiego, który również tworzy już ubrania z własną metką, Agaty Flis, która pokazała świetną kolekcję inspirowaną strojem huculskim oraz Alicji Woszkowskiej, która pomimo młodego wieku wykazała się odpowiedzialnym podejściem do koloru.

W ramach pokazu zaprezentowali się również młodzi kostiumografowie. Wśród nich: Martyna Joniec i jej kostiumy do fragmentów „Boskiej komedii” Dantego, Paulina Wojnar, która zainspirowała się motywem Ondyny oraz wisienka na scenicznym torcie, czyli przeskalowane maryjne rzeźby autorstwa Michaliny Pawlak.

W technicznej przerwie, która pomogła kadrze szkoły, sponsorom i fundatorom nagród wybrać swoich faworytów, zobaczyliśmy pokaz najnowszej kolekcji Patryka Wojciechowskiego.

… and the winer is

W tym roku Rektor ASP prof. Jolanta Rudzka Habisiak przyznała dwie równorzędne nagrody główne. Otrzymali je: Martyna Sowik i Maciej Piłat. Rektor przyznała również trzy wyróżnienia dla trzech młodych kostiumografek: Michaliny Pawlak, Martyny Joniec i Pauliny Wojnar.

Fundatorzy nagród uhonorowali następujące osoby:

Nagrodę firmy Coats Polska otrzymał Rafał Wesołowski

Nagrodę firmy Freudenberg otrzymała Weronika Wiza

Nagrodę firmy LPP otrzymali: Marianna Mucha, Martyna Sowik, Maciej Piłat

Nagrodę firmy YKK Poland otrzymał Maciej Piłat

Nagrodę firmy Aljeka Garnitury otrzymał Maciej Piłat

Nagrodę firmy Self Collection otrzymał Maciej Piłat

Nagrodę firmy Tawo otrzymali: Klaudia Markiewicz, Maciej Piłat i Martyna Sowik

Nagrodę firmy Linexim otrzymała Alicja Woszkowska

Nagrodę firmy Gajos Fashion otrzymały: Martyna Sowik i Alicja Woszkowska

Wydawnictwo PROMEDIA jako jedyne nagrodziło projektantkę, która nie pokazała swojej kolekcji na wybiegu, tylko w ramach wystawy w Galerii LOOK. Zachwyciło nas jej podejście do dzianiny, ciekawe formy i kolorystyka. Wyróżniliśmy ANNĘ ZAWORSKĄ. W ramach tego wyróżnienia, już w najbliższym numerze magazynu FASHIONBUSINESS.PL i na naszym portalu ukaże się wywiad z projektantką.

Anna Wawszkiewicz

zdjęcia: materiały prasowe

Data publikacji: 19.10.2016
Przeczytaj również

Konkursy:
Wyniki konkursu Design by Śliwka Nałęczowska
Ponad 660 prawidłowych zgłoszeń spłynęło na konkurs Design by Śliwka Nałęczowska skierowany do pasjonatów mody i designu. Jury pod przewodnictwem Lidii Kality po… więcej »
Konkursy:
EuroShop RetailDesign Award: najważniejsza jest oryginalność
26 kwietnia w Szanghaju Targi Düsseldorf zaprezentowały zwycięzców tegorocznej edycji konkursu EuroShop RetailDesign Award. Serca jurorów podbiły sklepy z Hiszpanii, Włoch… więcej »
Konkursy:
Retail Marketing Awards: najlepsze sklepy w Polsce
W tym roku na podium konkursu Retail Marketing Awards znalazło się aż pięć sklepów, w dodatku wszystkie z branży mody. Oceniano m.in. visual merchandising, korzystanie z… więcej »