24 października 2023 r. w Łodzi odbyła się 12. edycja Fashion Business Congress. Celem wydarzenia, organizowanego przez firmę Promedia Jerzy Osika, jest wspieranie firm z branży mody profesjonalną wiedzą, jak też integracja branży. Tegoroczne spotkanie, poświęcone sposobom na zwiększenie sprzedaży internetowej, przyciągnęło około 100 osób z branży mody, zarówno przedstawicieli znanych marek, takich jak: Deni Cler, Swiss, Molton czy Tatuum, jak i młodych brandów, które z sukcesem budują swoją rozpoznawalność – zwłaszcza w internecie.
Uczestnicy Fashion Business Congress wzięli udział w ciekawych wykładach, które pokazywały, jak można podnieść sprzedaż w sklepach internetowych. Eksperci nie tylko podpowiadali, jak odnieść sukces na polskim rynku, ale również prezentowali dane z krajów europejskich i USA oraz analizowali perspektywy wejścia na nie poprzez e-commerce. W programie Fashion Business Congress: E-commerce w modzie znalazły się następujące tematy:
- „Jak skonstruować bombę sprzedażową? Lista narzędzi dla sklepu internetowego B2C i B2B, które pomogą Ci się wyróżnić.” Gabriela Gil, Marketing Manager, Agnieszka Lipka, New Business Manager, AtomStore
- „Jak dzięki opiniom zbudować wiarygodność i pozyskać klientów w Polsce i za granicą.” Sebastian Horoszko, CEO Zaufane.pl
- „Rynki adriatyckie oraz bałtyckie – nieodkryty potencjał dla polskiego e-commerce. Dowiedz się, jakie możliwości przed branżą fashion otwierają te niewielkie kraje.” Adam Zając, Head of Business Development, Packeta Poland
- „Czy technologia pozwoli mieć każdej marce aplikację mobilną?” Sławomir Spyra, Head of Communications, Merce
- „Zarządzanie informacjami o produktach w kanałach online i offline z wykorzystaniem AI.” Ewa Możejko, Team Leader Pionu Retail, LSI Software
- „Jak zoptymalizować pracę magazynu i przyspieszyć realizację zamówień w branży fashion?” Łukasz Sadłowski, właściciel Grupy eSprzedaż, Sellingo i Sellasist
- „Twoja marka to więcej niż ciuchy, to społeczność.” Joanna Dobosz, Senior Account Executive, Edrone
- „Dobra polityka zwrotów – czyli jaka?” Mateusz Rębisz, Sales Team Manager & Parterships Officer, Allekurier.pl, Wygodne Zwroty
- „Komunikacja z klientem – modna czy wygodna?” Anna Gomza i Mateusz Goc, eksperci komunikacji omnichannel i call center w Tide Software
- „Moda na międzynarodowy rynek: USA, UK i UE. Obniż koszty ekspansji i konkuruj jak lokalny sprzedawca.” Damian Kuczyński, Co-owner and E-commerce Cross-border Outsourcing Expert, Salesupply
- „Myśl indywidualnie, działaj hurtowo – rozbudowana personalizacja zamówień.” Anna Łuczyńska – Customer Service Team ManagerKarol Kowalik – Technical Project Manager, Media4U
- „Moda na dane, czyli jak przekształcić dane w przydatne informacje.” Mateusz Bober, Senior UX/UI Designer, UX & Analytics Leader, Ideo Force
Fashion Business Congress tradycyjnie stał się doskonałą okazją do rozmów kuluarowych o sytuacji w branży mody i kierunkach rozwoju firm. Uczestnicy mogli też skonsultować swoje indywidualne wyzwania z ekspertami e-commerce na ich stoiskach lub podczas luźnych rozmów przy kawie. Firmy modowe nie kryły zadowolenia, że Fashion Business Congress powrócił na stałe do kalendarza eventów dla biznesu mody po pandemicznej przerwie i już teraz deklarowały udział w przyszłorocznej edycji.
Partnerzy Główni tegorocznej edycji Fashion Business Congress to: Packeta, Zaufane.pl, AtomStore. Partnerzy Strategiczni: Merce, LSI Software, Grupa eSprzedaż, Edrone, Tide Software, Wygodne Zwroty, Salesupply, Media4U i Ideo Force.
Patronatem Honorowym wydarzenie objęły: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, Izba Bawełny w Gdyni, Polska Izba Przemysłu Skórzanego, Polish Outoor Group, Ispo Munich, Inghorgenta, Texprocess, Techtextil i Texworld.
Sponsorzy Upominków: Teekanne, Wings i Dafi.
Patroni Medialni: Fashionbusiness.pl, Modna Bielizna, Galerie Handlowe.