CCC zwiększyło przychody aż o 32% w 2017 roku

Wzrost przychodów spółki aż o jedną trzecią – tak można podsumować ubiegły rok w CCC. W tym okresie firma otworzyła 63 nowe sklepy, powierzchnia sklepowa wyniosła 536 tys. m2 (wzrost o 17%), a przychody znacznie przekroczyły 4 miliardy złotych przy 925 sklepach w 17 krajach. To plus 24 % w kanałach offline oraz plus 111 % w kanale online.

Grupa CCC, jedna z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie i jeden z największych producentów obuwia w Europie, w 2017 roku odnotowała zysk EBITDA w wysokości 501,5 mln zł (+ 12,4 %) i zysk netto na poziomie 302,3 mln zł.

”W 2017 roku zwiększyliśmy przychody o prawie jedną trzecią w stosunku do roku 2016. Ten wynik jest dla nas potwierdzeniem prawidłowo realizowanej strategii biznesowej. Udział kanału internetowego wzrósł z 9 do 15%, weszliśmy na nowe rynki offline (Mołdawia) i online (Szwecja), podpisaliśmy umowę franczyzową na Bliski Wschód i na przejęcie sklepów w Rumunii. W tym roku kontynuujemy naszą strategię rozwojową, w tym nad wejściem na nowe rynki, własnym kanałem ecommerce CCC oraz dalszymi otwarciami sklepów w nowych konceptach zarówno CCC jak i eobuwie.pl”, mówi Dariusz Miłek, Prezes CCC.

Ten rok ma być co najmniej tak intensywny jak poprzedni. CCC konsekwentnie buduje fundamenty dla dalszego dynamicznego wzrostu obrotów, w planach ma wejście na co najmniej 3 nowe rynki sprzedaży oraz umocnienie pozycji lidera branży obuwniczej na rynku CEE. Grupa pracuje nad rozwojem sprzedaży wielokanałowej, aby być jeszcze bliżej klienta i odpowiadać na trendy rynkowe. W połowie roku ma ruszyć sprzedaż internetowa CCC z opcją reserve&collect, a w ciągu roku grupa planuje otworzyć co najmniej 6 sklepów typu multichannel eobuwie.pl.

„Spółka zamierza dalej powiększać swoją przewagę w obszarze sprzedaży internetowej. Służyć będzie temu między innymi rozbudowa potencjału logistycznego, w tym centralnego magazynu eobuwie.pl. W dalszym ciągu będziemy stawiać na rozwój innowacyjności, między innymi poprzez kontynuację digitalnej transformacji, rozpoczętej w 2017 roku. Będąc liderem rynku Europy Środkowo-Wschodniej powinniśmy wyznaczać kierunki rozwoju branży”, przekonuje Marcin Czyczerski, Wiceprezes Grupy CCC.

„Cała GK CCC ma zakończyć rok 2018 ze wzrostem przychodów do ponad 5 mld złotych, a co piąta złotówka ma pochodzić z kanału online.”, podsumowuje Dariusz Miłek.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży w kraju i za granicą po 2017 roku wyniosła 536 tys. m2. Najbardziej dynamiczną ekspansję Spółka prowadziła w Rosji, gdzie powierzchnia handlowa w ciągu całego roku wzrosła aż o 120%. Na dzień 31 grudnia 2017 roku sieć sprzedaży Grupy CCC to 925 salonów, w tym 477 za granicą. Grupa obecna jest łącznie w 19 krajach (17 offline i 11 online). Na dzień 31 grudnia 2017 roku zatrudniała prawie 13 000 pracowników.

Data publikacji: 3.04.2018
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »