CDRL zwiększyło zysk w III kw. o blisko jedna piątą

fot. pl.coccodrillo.eu

Zysk netto spółki odzieżowej CDRL w III kwartale wzrósł o blisko 20 proc., a przychody o ok. 8 proc. Właściciel marki Coccodrillo, od początku roku, skutecznie rozbudowuje sieć sprzedaży i optymalizuje efektywność biznesową Grupy.

W samym III kwartale CDRL zanotowało skonsolidowane przychody na poziomie 49,59 mln zł wobec 46,03 mln zł przed rokiem i 4,51 mln zł zysku netto wobec 3,81 mln zł przed rokiem. Narastająco od początku roku przychody wyniosły 132,41 mln zł wobec 117,75 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., a zysk netto wzrósł o 9,49% do 10,81 mln zł.

„Bardzo dobre wyniki III kwartału, to efekt wielu czynników. Od początku roku przeprowadziliśmy szereg działań, które znacząco wzmocniły Grupę i poprawiły jej efektywność biznesową. Należy do nich aktywne szukanie najlepszych rozwiązań w zakresie produkcji, w tym przenoszenie jej do krajów preferowanych przez Unię Europejską” – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła. Podkreślił, że dobre wyniki zostały osiągnięte przy wymagającej sytuacji rynkowej, kiedy mocny dolar negatywnie wpływa na wyniki finansowe wielu producentów z branży odzieżowej.

„Pracujemy również nad rozwojem i optymalizacją sieci sprzedaży, zarówno w Polsce jak i poza nią. Stawiamy też na bardzo wysoką jakość i wzornictwo, wszystkie kolekcje z naszej oferty są przygotowane przez naszych własnych projektantów w Polsce” – podkreślił prezes Marek Dworczak.

Na koniec III kwartału spółka miała łącznie 353 punkty handlowe w krajach Unii Europejskiej. Ich łączna powierzchnia to 21 558 m. kw. Dla porównania przed rokiem było to 327 punkty handlowe o łącznej powierzchni 20 361 m. kw.  Polska jest największym rynkiem dla spółki, ale marka Coccodrillo jest znana również innych krajach, w tym takich jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska. Poza UE sieć liczy 77 punktów handlowych typu „shop in shop” oraz salonów monobrandowych.

Strategiczne znaczenie dla spółki ma też rozwój sprzedaży internetowej. W tym roku spółka uruchomiła nową wersję swojego sklepu internetowego i pracuje nad jego wersjami w kolejnych językach. Nowy serwis umożliwia CDRL przeprowadzanie zaawansowanych promocji i planów lojalnościowych.

Od początku roku wartość sprzedaży w tym kanale wzrosła o 14,85% do 4,82 mln zł. Negatywnie na ten wynik wpłynęły pierwsze miesiące roku, kiedy prace nad serwisem były jeszcze prowadzone. W ostatnich miesiącach dynamiki wzrostu są znacznie wyższe. Tylko w październiku przychody ze sprzedaży towarów w kanale e-commerce w Polsce wyniosły 1,08 mln zł, co oznacza wzrost o 131% rok do roku.

CDRL zadebiutowało na głównym rynku GPW w dniu 28 października 2014 r.

Data publikacji: 18.11.2015
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »