Dokąd zmierza Zalando?

O nowych projektach platformy zakupowej, integracji handlu online z offline oraz o trendach konsumenckich i modowych opowiada Giuseppe Tamola, Country Manager w Zalando.

Rok 2016 w Zalando obfitował w wydarzenia, projekty pilotażowe oraz premiery. Jednym z najważniejszych eventów, były wrześniowe targi Bread&Butter, podczas których po raz pierwszy przedstawiono najnowsze trendy szerokiej publiczności. W wydarzeniu udział wzięło ponad 20 tysięcy osób, spotkanie okazało się wielkim sukcesem, a bilety zostały wyprzedane w ciągu zaledwie trzech dni. Bezpośredni kontakt z markami, pokazy mody i koncerty zostały pozytywnie ocenione zarówno przez naszych partnerów, jak i uczestników imprezy. W mijającym roku rozszerzyliśmy nasz pilotażowy projekt dostaw tego samego dnia, czyli „Same Day Delivery”, poza Berlin i Kolonię, na inne miasta na terenie Zagłębia Ruhry. Do fazy testowej losowo wybraliśmy klientów, którzy posiadali darmową aktualizację naszej aplikacji. Wybrane osoby otrzymały wiadomość, że zamówione przez nich produkty będą dostarczone im tego samego dnia między godziną 19 a 21.

Przeprowadziliśmy także testy zwrotów nie tylko w Niemczech, ale także w pozostałych krajach. Oprócz Berlina, klienci z Paryża i Londynu mogli testować usługę zwrotu do domu lub biura. W Holandii faza testów właśnie się zakończyła, a obecnie zwrot przesyłek jest integralną częścią oferty Zalando w tym kraju.

W 2016 roku, poprzez nasze pilotażowe projekty w ramach „Integrated Commerce” połączyliśmy pierwsze sklepy stacjonarne z naszą platformą modową, przez co przyczyniliśmy się do integracji handlu online z offline. Produkty z berlińskich sklepów adidas przy Tauentzienstrasse były dostępne w Zalando od połowy 2016 roku. Również małe lokale odnoszą korzyści płynące z inicjatywiy #IntegratedCommerce. Używając oprogramowania naszego zewnętrznego partnera, poprzez „gax-system” właściciele sklepów stacjonarnych mogą akceptować i wysyłać zamówienia do klientów Zalando, jeśli posiadają dane artykuły w swoim magazynie. W ten sposób lokalni sprzedawcy mają dostęp do digitalizacji oraz zyskują dodatkowe źródło przychodu.

Przyglądając się trendom konsumenckim, prognozujemy, że także w 2017 roku istotne będzie dobre samopoczucie, co będzie prowadzić do dalszego mieszania sportowej i „luźnej” odzieży z raczej formalnym ubiorem. Priorytetem naszych klientów jest osiągnięcie balansu między ciałem i umysłem, co wyraża się także w podejściu do konsumpcji, gdyż wszystko, co kupią musi przede wszystkim sprawić, aby poczuli się dobrze.

Rozwój gospodarek światowych i ich kultur będzie mieć ogromny wpływ na modę i trendy modowe w nadchodzącym roku. Zauważymy więc elementy folklorystyczne, które są typowe dla kultur Europy Wschodniej, afrykańskich grup etnicznych czy Kuby. Te trendy niekoniecznie będą występować oddzielnie, lecz będą się ze sobą łączyć i przenikać. Jednocześnie moda stanie się bardziej eklektyczna i ozdobna. Nawet minimalizm, który dominował w poprzednich latach, będzie bardziej urozmaicony. Będziemy poszukiwali ekstrawagancji oraz powiewu świeżości w naszym codziennym życiu, co będzie miało swoje odbicie w naszych ubiorach.

Data publikacji: 20.12.2016
Przeczytaj również

Handel:
Black Friday 2024: Gdzie były największe przeceny?

Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak… więcej »

Handel:
Duże zmiany w sieci Vistula: VRG modernizuje salony i wprowadza nowe koncepty

Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, ruszyła z dużymi zmianami w sieci stacjonarnej w całej Polsce. Marka wdraża… więcej »

Handel:
Ile zamierzają wydać Polacy w Black Friday i Cyber Monday?

Pomimo spowolnienia gospodarczego Polacy planują wydać o 5% więcej niż w 2022 roku podczas Black Friday i Cyber… więcej »