Grupa CCC podsumowuje Q3 2023: stabilny poziom przychodów i wzrost EBITDA

Grupa CCC utrzymała w trzecim kwartale 2023 r. (sierpień-październik) stabilny rdr poziom przychodów (2,4 mld PLN) oraz zanotowała wzrost rentowności EBITDA (+1,8 p.p. rdr), pomimo zaburzenia sprzedaży anomaliami pogodowymi we wrześniu we wszystkich liniach biznesowych. Dzięki rozwojowi unikatowego, omnichannelowego modelu biznesowego, Grupa utrzymuje wysoki, 51% udział e-commerce w przychodach oraz zwiększa udział aplikacji mobilnych w sprzedaży. Szyld CCC z blisko dwukrotną poprawą rentowności rdr to najbardziej rentowny segment w Grupie.

Grupa CCC w Q3’23 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym rdr poziomie, tj. 2,4 mld PLN. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53%) – wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL).

W trzecim kwartale 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży.

Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w innowacyjnym modelu omnichannel, wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W Q3’23 wskaźnik ten wyniósł 51% (b.z. rdr).

Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem Klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje – w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40% przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju – powiedział Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.

W trzecim kwartale marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 p.p. rdr do poziomu 48,2%, głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59%, +5,2 p.p. rdr).

Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej – powiedział Łukasz Stelmach, Dyrektor Zarządzający ds. Finansów, CFO Grupy CCC.

Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej z linii biznesowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4% rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o 11%. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17% rdr (piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika), pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego.

Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały – dodał Karol Półtorak, Wiceprezes Grupy CCC.

W Q3’23 Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln PLN, osiągając rentowność 8,8% (+1,8 p.p. rdr). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej, najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-procentowa marża EBITDA) – kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu rdr. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.

***

CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Od maja 2021 r. poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija ona sprzedaż również w segmencie off-price. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i ok. 1 000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, HalfPrice, eobuwie.pl, Modivo i DeeZee. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.

Data publikacji: 18.11.2023
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »