Grupa Esotiq & Henderson zwiększa przychody w pierwszym półroczu 2022 roku

Pierwsze półrocze było dla Grupy Esotiq & Henderson dużym wyzwaniem. Polski producent bielizny zanotował w pierwszych sześciu miesiącach br. 106,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+12,6 % r/r) oraz 4,6 mln zł zysku netto (-31,6 proc. r/r). Grupie udało się zwiększyć o 50 proc. sprzedaż r/r w salonach własnych oraz utrzymać na wysokim ok. 68-proc. poziomie marżę brutto na sprzedaży. Głównym celem na kolejne kwartały 2022 roku jest systematyczne zwiększanie sprzedaży, szczególnie przez Internet, przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto.

– W pierwszym półroczu br., pomimo trudnego otoczenia rynkowego, udało nam się zwiększyć sprzedaż oraz nieznacznie poprawić marżę brutto na sprzedaży r/r. Ten trend utrzymaliśmy również w kolejnych miesiącach. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – sierpień 2022 r. wyniosły ponad 162 mln zł i były wyższe r/r o ok. 17 proc. przy skonsolidowanej marży ze sprzedaży ok. 63 proc. W związku z rosnącą inflacją, wzrostem kursów walut, presją płacową i wzrostem wynagrodzeń oraz kosztami energii, w każdym sezonie podnosimy ceny naszego asortymentu oraz regulujemy je w związku z rosnącym kursem dolara. Pomimo ogólnoświatowych zakłóceń dobrze radzimy sobie z łańcuchami dostaw. Na początku roku zwiększyliśmy poziom zapasów i obecnie nie mamy problemu z zatowarowaniem salonów – powiedział Krzysztof Jakubowski, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

W pierwszym półroczu 2022 roku sprzedaż e-commerce przez własne platformy wyniosła 16,8 mln zł (-21,2% proc. r/r), głównie z uwagi na powrót klientek do galerii. Zwraca uwagę aż 77% (w 2Q22 r/r) wzrost sprzedaży internetowej w Niemczech.

Zamierzamy położyć mocny nacisk na Internet oraz sprzedaż przez niemieckie Zalando, gdzie wystartowaliśmy pod koniec II kwartału br. i rozwijamy się bardzo dynamicznie. Ta sprzedaż pozytywnie wpłynie na wynik w kolejnych kwartałach. Pracujemy jeszcze nad rozpoczęciem sprzedaży na Zalando w Austrii i Szwajcarii. Trwają końcowe prace nad aplikacją mobilną, zamierzamy ją uruchomić na przełomie września i października – mówi Krzysztof Jakubowski, Prezes Zarządu Esotiq & Henderson S.A.

Na koniec drugiego kwartału 2022 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 535 tys. m2 (-1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 299 salonów, w tym 232 franczyzowych oraz 67 własnych. Spółka wciąż poszukuje dobrych jakościowo lokalizacji w Polsce oraz planuje wejście na nowe rynki. W II kwartale br. nastąpiło otwarcie drugiego salonu na Słowacji. Spółka całkowicie zaprzestała sprzedaży w Rosji, gdzie miała jeden sklep oraz zawiesiła działalność 9 z 23 sklepów na Ukrainie, które stanowią niewielki wolumen obrotu w sprzedaży (stan na 30 czerwca 2022 roku).

Data publikacji: 29.09.2022
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »