Jakie klauzule lepiej usunąć z regulaminu e-sklepu?

Z początkiem roku warto sprawdzić, czy regulamin e-sklepu nie zawiera klauzul, które mogą zostać uznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za zapisy naruszające prawa konsumentów. Firma Trusted Shops opublikowała raport, przedstawiający aktualne zestawienie najczęściej karanych klauzul i omówienie wybranych decyzji Prezesa UOKiK.

Sprzedawcy internetowi często stają się celem skarg z powodu stosowania w regulaminach sklepów tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów sprzecznych z prawami konsumentów. W raporcie opublikowanym przez Trusted Shops przedstawione zostały klauzule najczęściej karane w ubiegłym roku. Dotyczą one m.in. niewłaściwych zapisów w regulaminach e-sklepów w zakresie składania reklamacji i ustawowego prawa do odstąpienia od umowy. Raport przedstawia także powody, dla których niektóre klauzule zostały uznane za niedozwolone oraz sposoby, w jaki sprzedawca może zmienić niedozwolone zapisy w regulaminie sklepu.

Zapraszamy do pobrania bezpłatnego raportu: Pobierz raport

Data publikacji: 3.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Czy live commerce podbija serca polskich konsumentów? [raport]

Popularność tak zwanego live commerce, czyli zakupów realizowanych podczas transmisji na żywo utrzymuje się na podobnym poziomie jak przed… więcej »

Handel:
5 trendów customer experience. Jak zatrzymać klientów?

Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index.… więcej »

Handel:
Globalne i lokalne trendy w sprzedaży internetowej [raport e-commerce]

Firma Salesforce zebrała dane o cyfrowym handlu w pierwszym kwartale 2023 roku i przeanalizowała zachowania klientów sklepów… więcej »