Jakie klauzule lepiej usunąć z regulaminu e-sklepu?

Z początkiem roku warto sprawdzić, czy regulamin e-sklepu nie zawiera klauzul, które mogą zostać uznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za zapisy naruszające prawa konsumentów. Firma Trusted Shops opublikowała raport, przedstawiający aktualne zestawienie najczęściej karanych klauzul i omówienie wybranych decyzji Prezesa UOKiK.

Sprzedawcy internetowi często stają się celem skarg z powodu stosowania w regulaminach sklepów tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów sprzecznych z prawami konsumentów. W raporcie opublikowanym przez Trusted Shops przedstawione zostały klauzule najczęściej karane w ubiegłym roku. Dotyczą one m.in. niewłaściwych zapisów w regulaminach e-sklepów w zakresie składania reklamacji i ustawowego prawa do odstąpienia od umowy. Raport przedstawia także powody, dla których niektóre klauzule zostały uznane za niedozwolone oraz sposoby, w jaki sprzedawca może zmienić niedozwolone zapisy w regulaminie sklepu.

Zapraszamy do pobrania bezpłatnego raportu: Pobierz raport

Data publikacji: 3.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Innowacyjny retail: Modivo zastępuje wieszaki ekranami

Szybka przymiarka nowej kolekcji w Paryżu lub Mediolanie, bez wcześniejszego dotykania ubrań? Cyfrowe przymierzalnie dopasowujące się do… więcej »

Handel:
Jak zmienia się retail w Polsce

Odwiedzalność w centrach handlowych wynosi około 80% ubiegłorocznych wyników, najemcy oczekują przejściowych obniżek czynszów o około… więcej »

Handel:
LPP odracza płatności w e-sklepach

Firma LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, postanowiła wdrożyć w sklepach internetowych wszystkich swoich marek nową… więcej »