Jakie klauzule lepiej usunąć z regulaminu e-sklepu?

Z początkiem roku warto sprawdzić, czy regulamin e-sklepu nie zawiera klauzul, które mogą zostać uznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za zapisy naruszające prawa konsumentów. Firma Trusted Shops opublikowała raport, przedstawiający aktualne zestawienie najczęściej karanych klauzul i omówienie wybranych decyzji Prezesa UOKiK.

Sprzedawcy internetowi często stają się celem skarg z powodu stosowania w regulaminach sklepów tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów sprzecznych z prawami konsumentów. W raporcie opublikowanym przez Trusted Shops przedstawione zostały klauzule najczęściej karane w ubiegłym roku. Dotyczą one m.in. niewłaściwych zapisów w regulaminach e-sklepów w zakresie składania reklamacji i ustawowego prawa do odstąpienia od umowy. Raport przedstawia także powody, dla których niektóre klauzule zostały uznane za niedozwolone oraz sposoby, w jaki sprzedawca może zmienić niedozwolone zapisy w regulaminie sklepu.

Zapraszamy do pobrania bezpłatnego raportu: Pobierz raport

Data publikacji: 3.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, portfele cyfrowe oraz social media

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost… więcej »

Handel:
Potrzeby, emocje, odczucia w zakupach modowych. Jak wpływać na decyzje klientów w sklepie internetowym?

W Polsce jest około 55 tysięcy przedsiębiorstw, których główną działalnością jest sprzedaż w Internecie. Liczba wszystkich firm… więcej »

Aktualności:
Premiera aplikacji mobilnej Mohito. LPP stawia na m-commerce

W połowie listopada LPP uruchomiło nową aplikację mobilną, tym razem dla marki Mohito. Podobnie jak jej poprzedniczki w Reserved i Sinsay,… więcej »