Jakie klauzule lepiej usunąć z regulaminu e-sklepu?

Z początkiem roku warto sprawdzić, czy regulamin e-sklepu nie zawiera klauzul, które mogą zostać uznane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za zapisy naruszające prawa konsumentów. Firma Trusted Shops opublikowała raport, przedstawiający aktualne zestawienie najczęściej karanych klauzul i omówienie wybranych decyzji Prezesa UOKiK.

Sprzedawcy internetowi często stają się celem skarg z powodu stosowania w regulaminach sklepów tzw. klauzul niedozwolonych, czyli zapisów sprzecznych z prawami konsumentów. W raporcie opublikowanym przez Trusted Shops przedstawione zostały klauzule najczęściej karane w ubiegłym roku. Dotyczą one m.in. niewłaściwych zapisów w regulaminach e-sklepów w zakresie składania reklamacji i ustawowego prawa do odstąpienia od umowy. Raport przedstawia także powody, dla których niektóre klauzule zostały uznane za niedozwolone oraz sposoby, w jaki sprzedawca może zmienić niedozwolone zapisy w regulaminie sklepu.

Zapraszamy do pobrania bezpłatnego raportu: Pobierz raport

Data publikacji: 3.02.2017
Przeczytaj również

Handel:
Sklepy typu pop-up ratunkiem w czasach Covid-19?

Element zaskoczenia, urozmaicenie oferty handlowej oraz szansa na przyciągnięcie nowej grupy klientów – to główne korzyści płynące z… więcej »

Handel:
Radosław Knap, PRCH: Wierzę, że uda nam się wypracować efektywne i korzystne dla wszystkich rozwiązania

Rozmawiamy z dyrektorem generalnym Polskiej Rady Centrów Handlowych, Radosławem Knapem.

Eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield podsumowali trzeci kwartał 2020 roku na rynku nieruchomości handlowych w… więcej »