Kappahl w kampanii „Denim Fit For You” przybliża proces produkcji dżinsów

Kappahl skupia się na przedstawieniu transparentności procesu produkcji dżinsów, dając klientom możliwość śledzenia pochodzenia i etapów wytwarzania spodni. Działania prowadzone pod hasłem „Odkryj identyfikowalność” mają na celu zachęcić konsumentów do świadomych wyborów modowych oraz pokazać zaangażowanie marki w odpowiedzialną produkcję.

Kluczowym narzędziem w realizacji tej misji jest system TrusTrace, który umożliwia identyfikację każdego etapu produkcji – od surowego bawełnianego włókna aż po gotowe dżinsy. System ten nie tylko uwydatnia potencjalne zagrożenia, ale także mierzy ulepszenia w procesie produkcji, co przyczynia się do poprawy warunków pracy oraz minimalizuje negatywny wpływ na środowisko.

– Tradycyjna produkcja denimu stanowi znaczne obciążenie dla naszej planety. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możemy wyprodukować ulubione dżinsy przy mniejszym zużyciu wody, chemikaliów i energii w porównaniu z tradycyjnymi metodami – wyjaśnia Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl. – Wierzymy, że wiedza i świadomość są kluczem do zmian. Dlatego chcemy zachęcać do pogłębienia informacji dotyczących naszych dżinsów. Kiedy zobaczysz i zrozumiesz wysiłek włożony w produkcję dżinsów, pokochasz je i zadbasz o nie jeszcze bardziej – dodaje Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl.

Jak działa identyfikowalność?

Proces produkcji dżinsów w Kappahl podzielony jest na cztery główne etapy. Początek procesu obejmuje uprawę bawełny i jej przetwarzanie na włókno. Następnie włókno jest przędzone w przędzę, która później służy do tworzenia tkanin dżinsowych. W kolejnym kroku przędza jest tkana i farbowana, tworząc gotową tkaninę dżinsową. Na końcowym etapie tkanina jest cięta, szyta i poddawana procesom wykończeniowym, takim jak pranie i obróbka laserowa, aby nadać spodniom ich unikatowy charakter i wygląd. Dodatkowo, obróbka laserowa pozwala symulować naturalne zużycie bez użycia wody czy chemikaliów.

– W Kappahl stawiamy sobie ambitny cel – do roku 2026 chcemy, aby 100% naszych produktów było w pełni identyfikowalnych, co oznacza przejrzystość i możliwość śledzenia pochodzenia głównych materiałów aż do samego początku ich produkcji. Pierwszym krokiem ku realizacji tej wizji było zapewnienie pełnej przejrzystości produkcji kolekcji dżinsów, co miało miejsce już jesienią ubiegłego roku – dodaje Wirginia Gruszczyńska-Buchta.

Więcej o identyfikowalności: https://www.kappahl.com/pl-PL/denim-made-with-less/obserwuj-produkcje-swoich-jeansow/

Jak prześledzić produkcję dżinsów Kappahl?

Pobierając aplikację Kappahl i skanując kod kreskowy na metce dżinsów, w zakładce „Identyfikowalność” można śledzić całą drogę produkcji dżinsów, od pola bawełnianego aż po sklep.

Założona w 1953 roku w Mölndal w Szwecji, Kappahl Group posiada blisko 360 sklepów stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz rozbudowaną platformę e-commerce.

Data publikacji: 4.04.2024
Przeczytaj również

Handel:
Digitalizacja w służbie mody: jak zarządzanie kolekcjami odzieżowymi zmienia się w erze nowych technologii

W świecie mody, gdzie liczy się nie tylko styl, ale i szybkość reagowania na zmieniające się trendy, digitalizacja stała się kluczowym… więcej »

Marketing:
Przewodnik dla firm: influencerzy a rozliczenia podatkowe – co musisz wiedzieć jako przedsiębiorca?

W dzisiejszym marketingu influencerzy odgrywają kluczową rolę, łącząc marki z… więcej »

Aktualności:
Zbliża się 13. Fashion Business Congress: E-commerce w modzie. Sprawdź, jak zdobyć bilet

Już 16 września przedstawiciele e-sklepów odzieżowych, obuwniczych, galanteryjnych, bieliźnianych i jubilerskich spotkają się na 13. edycji… więcej »