Kappahl w kampanii „Denim Fit For You” przybliża proces produkcji dżinsów

Kappahl skupia się na przedstawieniu transparentności procesu produkcji dżinsów, dając klientom możliwość śledzenia pochodzenia i etapów wytwarzania spodni. Działania prowadzone pod hasłem „Odkryj identyfikowalność” mają na celu zachęcić konsumentów do świadomych wyborów modowych oraz pokazać zaangażowanie marki w odpowiedzialną produkcję.

Kluczowym narzędziem w realizacji tej misji jest system TrusTrace, który umożliwia identyfikację każdego etapu produkcji – od surowego bawełnianego włókna aż po gotowe dżinsy. System ten nie tylko uwydatnia potencjalne zagrożenia, ale także mierzy ulepszenia w procesie produkcji, co przyczynia się do poprawy warunków pracy oraz minimalizuje negatywny wpływ na środowisko.

– Tradycyjna produkcja denimu stanowi znaczne obciążenie dla naszej planety. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możemy wyprodukować ulubione dżinsy przy mniejszym zużyciu wody, chemikaliów i energii w porównaniu z tradycyjnymi metodami – wyjaśnia Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl. – Wierzymy, że wiedza i świadomość są kluczem do zmian. Dlatego chcemy zachęcać do pogłębienia informacji dotyczących naszych dżinsów. Kiedy zobaczysz i zrozumiesz wysiłek włożony w produkcję dżinsów, pokochasz je i zadbasz o nie jeszcze bardziej – dodaje Wirginia Gruszczyńska-Buchta, Marketing & E-Com Manager w Kappahl.

Jak działa identyfikowalność?

Proces produkcji dżinsów w Kappahl podzielony jest na cztery główne etapy. Początek procesu obejmuje uprawę bawełny i jej przetwarzanie na włókno. Następnie włókno jest przędzone w przędzę, która później służy do tworzenia tkanin dżinsowych. W kolejnym kroku przędza jest tkana i farbowana, tworząc gotową tkaninę dżinsową. Na końcowym etapie tkanina jest cięta, szyta i poddawana procesom wykończeniowym, takim jak pranie i obróbka laserowa, aby nadać spodniom ich unikatowy charakter i wygląd. Dodatkowo, obróbka laserowa pozwala symulować naturalne zużycie bez użycia wody czy chemikaliów.

– W Kappahl stawiamy sobie ambitny cel – do roku 2026 chcemy, aby 100% naszych produktów było w pełni identyfikowalnych, co oznacza przejrzystość i możliwość śledzenia pochodzenia głównych materiałów aż do samego początku ich produkcji. Pierwszym krokiem ku realizacji tej wizji było zapewnienie pełnej przejrzystości produkcji kolekcji dżinsów, co miało miejsce już jesienią ubiegłego roku – dodaje Wirginia Gruszczyńska-Buchta.

Więcej o identyfikowalności: https://www.kappahl.com/pl-PL/denim-made-with-less/obserwuj-produkcje-swoich-jeansow/

Jak prześledzić produkcję dżinsów Kappahl?

Pobierając aplikację Kappahl i skanując kod kreskowy na metce dżinsów, w zakładce „Identyfikowalność” można śledzić całą drogę produkcji dżinsów, od pola bawełnianego aż po sklep.

Założona w 1953 roku w Mölndal w Szwecji, Kappahl Group posiada blisko 360 sklepów stacjonarnych w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce i Wielkiej Brytanii oraz rozbudowaną platformę e-commerce.

Data publikacji: 4.04.2024
Przeczytaj również

Marketing:
Pokolenie Alpha. Jakie wartości są ważne w budowaniu marek
i doświadczeń dla najmłodszych klientów?

Mimo, iż najstarsi członkowie pokolenia Alpha  dopiero wkraczają w wiek nastoletni, to wielu marketerów już dziś skupia na nich uwagę… więcej »

Handel:
Potrzeby, emocje, odczucia w zakupach modowych. Jak wpływać na decyzje klientów w sklepie internetowym?

W Polsce jest około 55 tysięcy przedsiębiorstw, których główną działalnością jest sprzedaż w Internecie. Liczba wszystkich firm… więcej »

Handel:
Kluczowa rola personalizacji zamówień - przyszłość mody online

Rola wdrożenia personalizacji w e-commerce stała się nieodłącznym elementem sukcesu e-sklepów, w szczególności z branży fashion. Ta… więcej »