Paprocki&Brzozowski z Biedronką dla chorych na białaczkę

Duet projektantów podjął współpracę z siecią handlową przy kolejnej akcji CSR. Tym razem Paprocki&Brzozowski zaprojektowali dla Biedronki poduszki i koce zachęcające Polaków do rejestracji jako potencjalnych dawców szpiku kostnego w bazie Fundacji DKMS Polska.

Kolorowe koce i poduszki przedstawiające dziecięce wyobrażenia dwunastu znaków zodiaku to wspólna propozycja Biedronki oraz projektantów Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego. Każdy koc i poduszka opatrzone są banderolą zawierającą informację o stronie internetowej, na której można się rejestrować, aby zostać dawcą krwiotwórczych komórek macierzystych (krwi lub szpiku).

– Pamiętajmy, że rejestrując się w bazie dawców mamy szansę przywrócić zdrowie, a nawet życie osobie, która potrzebuje właśnie naszej pomocy – mówi Marcin Paprocki. – Zdecydowaliśmy się na wzory prezentujące dwanaście znaków zodiaku, bo choroby krwi mogą dotyczyć każdego z nas – dodaje Mariusz Brzozowski.

Produkty zostały wykonane z miękkiej i przyjemnej w dotyku tkaniny i posiadają Certyfikat Oeko-TexR Standard 100 – wiodący znak bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych. Koce w cenie 39,99 zł oraz poduszki w cenie 19,99 zł są do kupienia wyłącznie w sklepach sieci Biedronka od 20 lipca br.

– To nie pierwsza wspólna inicjatywa Jeronimo Martins Polska i duetu projektantów. W 2014 roku na półki naszych sklepów trafiły polecane przez projektantów koce walentynkowe, które również były opatrzone banderolą zawierającą informację  o bazie dawców Fundacji DKMS Polska. W ubiegłym roku sprzedano 38 tys. sztuk koców – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A.

Każdy może pomóc, rejestrując się w bazie dawców krwiotwórczych komórek macierzystych prowadzonej przez Fundację DKMS Polska, której misją jest znalezienie dawcy dla wszystkich pacjentów na świecie potrzebujących przeszczepu. W ciągu 6 lat w Polsce udało się zarejestrować ponad 700 tysięcy potencjalnych dawców, a ponad 2 000 z nich oddało cząstkę siebie potrzebującym. Koszt jednej rejestracji i badania wynosi 250 złotych. Dzięki darowiznom dla Fundacji od osób indywidualnych oraz firm rejestracja w bazie jest bezpłatna dla dawców. JMP, wspierając działania Fundacji, przekazało w 2014 i 2015 roku po 100 tys. złotych na jej cele statutowe.

Data publikacji: 28.07.2015
Przeczytaj również

Aktualności:
Prawnicy o koronakryzysie w modzie

Centrum Prawa Designu, Mody i Reklamy Uniwersytetu Śląskiego zainicjowało badania, mające ustalić, jak radzi sobie sektor odzieżowy w Polsce… więcej »

Aktualności:
II Ogólnopolski #DzienSzpilek już 25 września

Ogólnopolski #DzienSzpilek to zainicjowane rok temu przez Moliera 2 akcja społeczna, mająca na celu pomoc dzieciom z fundacji Na Ratunek… więcej »

Aktualności:
Shopping Experience Powered w Galerii Mokotów

18 - 19 września w Galerii Mokotów będzie miała miejsce kolejna edycja Shopping Experience powered by Vogue – wydarzenia dla modowych… więcej »