Pitti Uomo: moda męska młodnieje

16-19 czerwca we Florencji można było zapoznać się najnowszymi trendami w modzie męskiej i obejrzeć najświeższe kolekcje renomowanych marek odzieży i obuwia dla panów.

Czerwcowa edycja targów mody męskiej Pitti Uomo we Florencji przyciągnęła o 8 proc. więcej gości i wystawców niż przed rokiem. – Na całym świecie nie ma lepszego miejsca niż Pitti, aby zmierzyć się z konkurencją – powiedział szef niemieckiej firmy Drykorn, Marco Götz. – A teraz gusta i trendy zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Znalazło to odzwierciedlenie na deskach włoskiej giełdy, na której progresywne kolekcje hal Touch i Futuro Maschile cieszyły się większą popularnością niż wcześniej.

Na znaczeniu przybierają niecodzienne pomysły. – We Florencji większość czasu przeznaczamy na poszukiwanie nowych marek i innowacyjnych projektantów – tego wymaga od nas rynek – podkreślił Sebastian Haufellner, szef zakupów tradycyjnego domu towarowego Lodenfrey w Monachium. Zmienia się zwłaszcza segment mody premium, który dzięki nowym produktom, obniżonym cenom i zaskakującym formom prezentacji chce zjednać sobie nowych klientów. Ale także elitarna strefa produktów luksusowych próbuje poluzować hermetyczne zasady i stworzyć możliwości spontanicznych zakupów pod wpływem impulsu, które obędą się bez spustoszenia konsumenckich kont.

Pitti Uomo udowodniła, że w gruncie rzeczy chodzi o odmłodzenie – nie tylko synowie chcą chodzić kultowo ubrani. Również ojcowie – a czasem i dziadkowie – mają ochotę na luzackie ubrania. Duch czasu musi znaleźć odzwierciedlenie w kolekcjach, także klasycznych, które dotąd były raczej odporne na zmiany. – Miękkie marynarki, casualne koszulki, nonszalancko szerokie spodnie mają teraz duży potencjał – wyjaśnił Torsten Stiewe, szef zakupów The KaDeWe Group. Siłą napędową będzie moda sportowa, a bohaterem sezonu staną się sneakersy, w wielu firmach absolutne novum. Innowacyjne zestawienia i niecodzienne formy prezentacji w dużej mierze zadecydują o sukcesie.

Na parkiecie 88. edycji Pitti oprócz ubrań, butów i dodatków na stoiskach pojawiły się także książki i perfumy. Do stylowych mężczyzn trzeba teraz dotrzeć na różnych płaszczyznach: modowej i mentalnej. Oprócz sneakersów gwoździem florenckiego programu były nowe, luźne formy spodni oraz duże kapelusze, głównie typu panama: od słomkowych po filcowe.

Data publikacji: 14.07.2015
Przeczytaj również

Targi:
Pitti Uomo: Punkt zwrotny dla branży mody męskiej?
Na początku lipca zakończyła się letnia edycja najważniejszych targów mody męskiej Pitti Uomo we Florencji. To tu można podpatrzeć rodzące się zmiany w kroju,… więcej »
Targi:
Francuskie e-targi dla przemysłu lekkiego

Dynamiczny rynek tekstyliów wymaga skutecznych i szybkich rozwiązań, by podążać za potrzebami producentów i konsumentów. Wychodząc… więcej »

Targi:
ISPO Munich Online 2021: ponad 500 wystawców i ciekawy program

Tegoroczna monachijska edycja targów odzieży, obuwia i sprzętu sportowego ISPO odbędzie się w wersji online. Impreza, wraz z programem… więcej »