Produkcja na żądanie zmienia branżę odzieżową na przyjaźniejszą dla środowiska

Firma technologiczna Kornit Digital zobowiązuje się zaoszczędzić 4,3 biliona litrów wody i 17,2 miliarda kilogramów emisji gazów cieplarnianych, a także ograniczyć nadprodukcję w branży odzieżowej o 1,1 miliarda sztuk do 2026 roku. To pokazuje, jak firmy z branży mody mogą wdrażać ekologiczne rozwiązania korzystając z nowoczesnych technik produkcji.

Pierwszy w historii raport oddziaływania firmy Kornit nakreśla wizję marki obejmującą przekształcenie branży odzieżowej za pomocą bezkompromisowej, przyjaznej dla środowiska produkcji na żądanie: „Te kluczowe wskaźniki efektywności odzwierciedlają podstawowe wartości firmy Kornit, osadzone w każdym aspekcie naszej działalności” — mówi dyrektor wykonawczy przedsiębiorstwa, Ronen Samuel.

Firma Kornit Digital Ltd. opublikowała swój pierwszy Raport na temat oddziaływania na środowisko oraz ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego („ESG”) 2020. Ten inauguracyjny raport potwierdza zobowiązanie firmy Kornit do osiągania określonych celów ESG. Obejmuje ono sposób, w jaki Kornit prowadzi interesy, wywiera istotny wpływ na lokalne społeczności i osiąga zrównoważony rozwój. Dodatkowo Kornit będzie nadal budować różnorodną i otwartą kulturę firmy, wspierać rozwój pracowników, a także umożliwiać uczciwe i bezpieczne praktyki pracy na całym świecie.

— Naszą wizją jest odważnie zmieniać świat mody i tekstyliów z myślą o lepszej, bardziej zrównoważonej planecie. Ten raport pełni rolę mapy drogowej do realizacji tej wizji — mówi Ronen Samuel, dyrektor wykonawczy Kornit Digital. — Niestety branża odzieżowa wyrządza poważne szkody środowisku, odpowiadając za niemal 20% ścieków wytwarzanych rocznie na całym świecie i za 30% nadprodukcji w ramach integralnej części „normalnego” prowadzenia działalności. Jesteśmy zdeterminowani, aby zmienić ten stan rzeczy. Zrównoważony rozwój jest najważniejszym priorytetem firmy Kornit, obecnym zarówno w naszym nastawieniu, jak i praktykach każdego dnia — dodaje.

Ronen Samuel, CEO Kornit Digital

Poza umożliwianiem przyjaznych dla środowiska procesów produkcyjnych, dzięki technologii i materiałom eksploatacyjnym, które zużywają mniej wody, ograniczają odpady i minimalizują ślad węglowy, rozwiązania techniczne firmy Kornit pozwalają na ekologiczną produkcję na żądanie, eliminując nadprodukcję odzieży i innych wyrobów tekstylnych. Przeprowadzona w 2021 roku ocena cyklu życia (LCA) dwóch flagowych produktów, Kornit Atlas MAX i Kornit Presto S, wykazała, że w stosunku do tradycyjnych procesów analogowych, cyfrowe systemy produkcyjne firmy Kornit zużywają do 95% mniej wody i 94% mniej energii, wytwarzając do 83% mniej emisji gazów cieplarnianych (GHG) w przypadku systemu Presto S oraz do 93% mniej wody i 66% mniej energii, wytwarzając do 82% mniej emisji gazów cieplarnianych (GHG) w przypadku systemu Atlas MAX.

Na podstawie tego badania, a także starszych wyników dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz strategicznych prognoz rozwoju działalności i ekspansji rynkowej, przewiduje się, że do 2026 roku ekologiczne rozwiązania w zakresie produkcji na żądanie firmy Kornit Digital umożliwią odpowiedzialną produkcję około 2,5 miliarda sztuk odzieży zapewniając:

  • Zero nadprodukcji: Szacuje się, że przestawiając branżę na produkcję na żądanie, firma Kornit pomoże wyeliminować 1,1 miliarda sztuk odzieży wyprodukowanych w nadmiarze za pomocą tradycyjnych metod produkcji, w odniesieniu do średniej nadprodukcji w branży na poziomie 30%. To mniej więcej jedna zaoszczędzona sztuka odzieży dla każdego mieszkańca Europy i Ameryki Północnej.
  • Zero marnowania wody: Poza wyeliminowaniem nadmiernych zapasów szacuje się, że umożliwiona przez Kornit produkcja na żądanie pozwoli zaoszczędzić 4,3 biliona litrów (1,1 biliona galonów) wody. To orientacyjna ilość wody pitnej zużywana przez całą populację Stanów Zjednoczonych przez 11 lat.
  • Redukcja emisji CO2: Umożliwiając ekologiczną produkcję na żądanie, która zużywa mniej energii i generuje mniej odpadów, firma Kornit zapobiegnie emisji około 17,2 miliardów kilogramów (37,9 miliardów funtów) gazów cieplarnianych, w porównaniu do tradycyjnych metod produkcji. To mniej więcej tyle, ile wyemitowałby samochód, robiąc niemal 2400 okrążeń wokół całej planety.

Raport przedstawia też zobowiązanie firmy Kornit do osiągania kluczowych wskaźników efektywności dotyczących odpadów, chemikaliów, emisji gazów cieplarnianych, energii, rozwoju produktów, szkolenia pracowników, różnorodności i otwartości, a także łańcucha dostaw firmy.

— Choć jesteśmy dumni z postępów w zakresie realizacji celu, którym jest bycie ekologicznym, społecznym i odpowiedzialnym liderem technologii, a także umożliwianie zwiększania kreatywności światowej branży odzieżowej przy jednoczesnym ograniczaniu śladu węglowego, wiemy, że czeka nas jeszcze wiele pracy. Ten raport czyni nas odpowiedzialnymi za naszą wizję zapewniania wydajnych, sumiennych i bezkompromisowych możliwości produkcji na żądanie, jakich oczekują nasi udziałowcy, pracownicy, klienci i globalny rynek. Te kluczowe wskaźniki efektywności odzwierciedlają podstawowe wartości firmy Kornit, osadzone w każdym aspekcie naszej działalności — podsumowuje Ronen Samuel, dyrektor wykonawczy Kornit Digital.

Raport został sporządzony zgodnie z podstawowymi zasadami raportowania określanymi przez standardy GRI (Global Reporting Initiative) oraz standardami raportowania Rady Standardów Rachunkowości Zrównoważonego Rozwoju (SASB) dla sektora usług profesjonalnych i handlowych.

Pobierz kompletny raport już dziś.

Aby uzyskać więcej informacji, jak firma Kornit może wpłynąć na Twoją firmę i pomóc w jej rozwoju, kliknij tutaj.

Data publikacji: 21.09.2021
Przeczytaj również

Aktualności:
60 proc. Polaków kupuje online częściej niż w poprzednich latach [raport]

Od wielu lat zakupy online cieszą się niesłabnącą popularnością. Mniejszy wysiłek, wygoda, elastyczność i brak konieczności wychodzenia… więcej »

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »