8 lutego zakończyły się targi dla branży sportowej ISPO Monachium. W ciągu czterech dni targowych wydarzenie gościło 85 000 odwiedzających i 2 732 wystawców z całego świata. Kluczowym tematem tegorocznej imprezy były „kobiety w sporcie”.
W targach wzięło udział 85 000 gości ze 120 krajów, co stanowi wzrost o ok. 6% w stosunku do zeszłorocznego wyniku. Ta edycja była również bardziej międzynarodowa – pojawiło się na niej więcej odwiedzających z Włoch, Rosji, Wielkiej Brytanii, Chin i Stanów Zjednoczonych. O 3% wzrosła także liczba wystawców. Wśród nich coraz częściej pojawiają się firmy elektroniczne, oferujące zaawansowany technologicznie sprzęt, jak m.in. kijki narciarskie wyposażone w specjalne czujniki lub inteligentne wkładki do butów, wspomagające naukę jazdy na nartach.
Hale targowe pełne gości świadczą o pozytywnych nastrojach w branży. Jak mówi Klaus Dittrich, prezes Targów w Monachium: „Nawet w erze cyfrowej, świat analogowy jest niezastąpiony. Było to wyraźnie widoczne na ISPO Monachium. To właśnie tu opracowywane są strategie i tworzone są osobiste relacje”.
Kobiety w sporcie – zarówno jako kadra kierownicza w branży, jak i grupa docelowa – były ważnym tematem tegorocznego ISPO w Monachium. Chodziło tu nie tylko o wybór odpowiednich kolorów, ale o całkowite oderwanie się od tradycyjnego, dosyć męskiego sposobu myślenia i zadbanie o potrzeby kobiet w sporcie. Specjalne wycieczki do stoisk producentów takich jak Vaude i Garmin oraz program wykładów skierowanych do damskiej części publiczności przyciągnęły dużą ilość odwiedzających.
Następne ISPO Monachium odbędzie się w przyszłym roku, w dniach 28-31 stycznia.