Synergia estetyki i funkcjonalności

Anna Konarska, prezes Multicontract

O tym, jak wybrać odpowiednią podłogę do sklepu rozmawiamy z Anną Konarską, prezes firmy Multicontract i przedstawicielką marki Adore – światowego lidera w produkcji elastycznych paneli podłogowych dla wnętrz handlowych.

Na co warto zwrócić uwagę podejmując decyzję o wyglądzie podłogi w salonie mody?

Wygląd podłogi, podobnie jak innych elementów wykończenia w salonie mody, ma ogromne znaczenie. Współtworzy klimat wnętrza, zachęca do wejścia, oglądania, kupowania. Z drugiej strony nie może zdominować przestrzeni, która ma sprzyjać sprzedaży, eksponować produkt. Zachowanie właściwych proporcji, równowagi między zwracającą uwagę oryginalnością, a stonowanym tłem dla oferty salonu, to często prawdziwe wyzwanie dla inwestora.

Podejmując decyzję o wyglądzie podłogi trzeba więc zwrócić szczególną uwagę na dobór wzornictwa i kolorystyki materiałów podłogowych. Warto przychylnym okiem spojrzeć na propozycje nawiązujące do świata przyrody, ponieważ wiele realizowanych aktualnie aranżacji to eleganckie, inspirowane naturą wnętrza. Zróżnicowane kolory i sugestywnie oddana struktura wybranych gatunków drewna czy kamienia na podłogach sprawiają, że dzięki nim można zaaranżować salon na wiele sposobów.

Wśród atutów, które warto mieć na uwadze wybierając rodzaj podłogi, jest możliwość bezproblemowego łączenia wzorów i kolorów w dowolne kształty na jednej powierzchni. W zależności od potrzeb i wizji autora, można osiągnąć wówczas niesamowite efekty wizualne. Ważne, aby w każdej wersji powierzchnia pozostała gładka, trwała i estetyczna.

Jak pogodzić walory estetyczne podłóg z ich funkcjonalnością?

Obecnie wymagania rynku kontraktowego są tak wysokie i precyzyjnie określone, że dostawcy od samego początku tworzenia oferty kładą ogromny nacisk na synergię estetyki i funkcjonalności produktów, m.in. stosując innowacyjne metody produkcji. Nie ma takiej możliwości, żeby podłoga w jakimkolwiek obiekcie nie miała odpowiednich atestów i norm.

Przede wszystkim chcę podkreślić, że podłogi we wnętrzach komercyjnych muszą wyróżniać się swoimi walorami użytkowymi takimi, jak wodoodporność czy łatwość pielęgnacji. Montaż i demontaż takiej podłogi powinien być bardzo prosty, a wymiana jej pojedynczych elementów nie może sprawiać najmniejszego problemu. Oczywiście należy też sprawdzić, czy jest ona wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne, antystatyczna i antypoślizgowa.

Czym powinniśmy się kierować przy wyborze paneli podłogowych do sklepów tymczasowych (typu pop-up store)?

Przy uwzględnieniu cech podłóg, o których wspomniałam wcześniej, kluczowe znaczenie ma w tym wypadku wybór takiego materiału, który umożliwi łatwy i szybki, wielokrotny montaż i demontaż tych powierzchni.

Dlatego do sklepów typu pop-up store polecam na przykład panele Adore Touch, oferowane przez Multicontract, których montaż jest bardzo prosty i nie wymaga fachowych umiejętności. Można je montować bez użycia kleju, metodą na click, czyli wpinania jednego elementu w drugi (tzw. podłoga pływająca). Ich demontaż i ponowna instalacja nie stanowią problemu. To jest bardzo ważne, i to nie tylko przy aranżacji sklepów tymczasowych.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Agnieszka Błachowska

Data publikacji: 25.06.2015
Przeczytaj również

Handel:
Czy live commerce podbija serca polskich konsumentów? [raport]

Popularność tak zwanego live commerce, czyli zakupów realizowanych podczas transmisji na żywo utrzymuje się na podobnym poziomie jak przed… więcej »

Handel:
5 trendów customer experience. Jak zatrzymać klientów?

Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index.… więcej »

Handel:
Globalne i lokalne trendy w sprzedaży internetowej [raport e-commerce]

Firma Salesforce zebrała dane o cyfrowym handlu w pierwszym kwartale 2023 roku i przeanalizowała zachowania klientów sklepów… więcej »