Trendy jesień-zima 2016/17, cz. 2: CLINICAL

Dominują tu czyste linie i surowa kolorystyka składające się na minimalistyczny design. Projektanci eksperymentują z nowymi, ciekawymi powierzchniami, zakładkami, zagięciami i architektonicznymi formami. To, co wydaje się na pierwszy rzut oka proste i czyste, jest w istocie bardziej skomplikowane. Możemy odnaleźć w tym trendzie inspirację precyzyjnymi projektami domu mody Maison Martin Margiela.

Charakterystyczna dla tendencji Clinical jest  sterylna paleta kolorów zdominowana przez neutralne barwy. Znalazły się tu m.in. błyszcząca miedź, kolor cielisty, różany, kość słoniowa, biszkoptowy, delikatne szarości w odcieniu kurzu i lub lawendy, marynarski granat i brąz. W zestawieniach kolorystycznych jest też obecna gra bieli i czerni. Królują wydłużone sylwetki – kamizelki i płaszcze o kroju fartucha laboratoryjnego. Towarzyszą im często sukienki o długości do płowy łydki. Wśród kluczowych elementów garderoby pojawiły się również golfy i tuniki zestawiane ze spódnicami midi lub szerokimi spodniami, także w wersji coraz bardziej popularnych culottes (spodnie z szerokimi nogawkami do połowy łydki).

Untitled 6

Jil Sander, Celine, Aquilano Rimondi

źródło: Fashion Snoops

Fashion_Snoops_logo

Zapraszamy na szkolenia z trendów na na jesień–zimę 2017/18

Więcej informacji >>>

Data publikacji: 6.07.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
Hi!Fashion - relacja z pokazu Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru SAPU

Kraków po raz kolejny stał się prawdziwą stolicą mody! Młodzi projektanci z SAPU… więcej »

Moda:
Columbia Heritage i Icons SS23: legendarne modele w nowym, współczesnym wydaniu

Columbia to znana na całym świecie marka odzieży sportowej i outdoorowej z bogatym archiwum kultowych ubrań, butów i akcesoriów, których… więcej »

Marketing:
Ponadczasowa moda, ponadczasowe relacje. Kampania „Pokolenia” Patrizia Aryton

Marka Patrizia Aryton przygotowała specjalną kampanię „Pokolenia” poświęconą relacjom między matką a córką. Jak mówią… więcej »