Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, wyniki finansowe platformy za cały rok 2022 były zgodne z wcześniejszymi założeniami firmy. Wartość sprzedaży wzrosła o 3% r/r i wyniosła 14,8 mld euro. Przychody osiągnęły poziom 10,3 mld euro. Skorygowany zysk przed odliczeniem odsetek i podatków (skorygowany EBIT) wyniósł 184,6 mln euro.
Do największych sukcesów ubiegłego roku należy wzrost liczby klientów o 6%, do ponad 51 milionów oraz powodzenie programu lojalnościowego Zalando – Plus, który w porównaniu z rokiem poprzednim ponad dwukrotnie zwiększył liczbę członków – do ponad 2 milionów.
W 2023 roku firma skupi się na wzroście rentowności, upraszczając organizację na rzecz innowacyjności i szybkości działania. Firma będzie kontynuowała również inwestycje w strategiczne priorytety, takie jak selekcja odpowiedniego asortymentu i otwarcie infrastruktury logistycznej dla partnerów.
Prognoza Zalando na rok 2023 to: wzrost GMV pomiędzy 1% a 7%, przychody między -1% do 4%, skorygowany EBIT w wysokości między 280 milionów a 350 milionów euro
– Rok 2022 był niewątpliwie rokiem pełnym wyzwań, a jednocześnie wyjątkowym. Świętowaliśmy 10-lecie obecności Zalando w Polsce – jednym z najważniejszych dla nas rynków, na którym nadal chcemy inwestować. Miniona dekada była dla nas bardzo ekscytująca, wypełniona modą, kreowaniem innowacji oraz wspieraniem polskich marek i detalistów w rozwoju. Aktualnie na Zalando dostępne jest już ponad 100 polskich marek, które, dzięki naszej współpracy, rozwijają się nie tylko w Polsce, lecz także na pozostałych 24 rynkach, na których jesteśmy obecni. W 2022 roku nieustannie koncentrowaliśmy się na budowaniu wyjątkowych relacji z klientami, dostarczając im szeroki asortyment w przystępnych cenach i wszystkich rozmiarach, a także spersonalizowane doświadczenie modowe, jakie zapewniamy dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym, takim jak m.in. Size Advice czy Algorytmiczny Asystent Mody (AFC). Cieszymy się, że nasze starania są doceniane przez polskich klientów, dzięki czemu Zalando jest najpopularniejszą marką modową w Polsce – mówi Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.