Zalando: wzrosty mimo gorszych nastrojów konsumenckich

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, zanotowała wzrost w trzecim kwartale. Liczba aktywnych klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando – Plus – prawie potroił liczbę swoich członków. Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich.  

• Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 7,1%; przychody o 2,9%; skorygowany EBIT urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro
• Liczba aktywnych klientów wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów
• Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zwiększyło rentowność
• Zalando potwierdza całoroczną prognozę i oczekuje wyników w dolnej części zakresu

Data publikacji: 3.11.2022
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »