Zalando: wzrosty mimo gorszych nastrojów konsumenckich

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, zanotowała wzrost w trzecim kwartale. Liczba aktywnych klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando – Plus – prawie potroił liczbę swoich członków. Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich.  

• Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 7,1%; przychody o 2,9%; skorygowany EBIT urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro
• Liczba aktywnych klientów wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów
• Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zwiększyło rentowność
• Zalando potwierdza całoroczną prognozę i oczekuje wyników w dolnej części zakresu

Data publikacji: 3.11.2022
Przeczytaj również

Rynek:
Columbia Sportswear:
Chcemy, aby outdoor był dostępny dla każdego

Rozmowa z Matthieu Scheggiem, vice-prezesem i dyrektorem generalnym Columbia Sportswear w regionie EMEA

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, wyniki finansowe platformy za cały rok 2022 były zgodne z wcześniejszymi założeniami firmy. Wartość… więcej »

Aktualności:
Co przyniesie rok 2023? Prognozy dla sprzedaży, marketingu, technologii i cyfrowej transformacji

Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z… więcej »