Zalando: wzrosty mimo gorszych nastrojów konsumenckich

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, zanotowała wzrost w trzecim kwartale. Liczba aktywnych klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando – Plus – prawie potroił liczbę swoich członków. Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich.  

• Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 7,1%; przychody o 2,9%; skorygowany EBIT urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro
• Liczba aktywnych klientów wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów
• Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zwiększyło rentowność
• Zalando potwierdza całoroczną prognozę i oczekuje wyników w dolnej części zakresu

Data publikacji: 3.11.2022
Przeczytaj również

Rynek:
Grupa CCC buduje poduszkę płynnościową na trudne czasy

Grupa CCC w Q3’22 (sierpień-październik) osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną – blisko 2,4 mld PLN (+18% rdr) – przy… więcej »

Rynek:
Grupa Esotiq & Henderson zwiększa przychody w pierwszym półroczu 2022 roku

Pierwsze półrocze było dla Grupy Esotiq & Henderson dużym wyzwaniem. Polski producent bielizny zanotował w pierwszych sześciu… więcej »

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »