Zalando: wzrosty mimo gorszych nastrojów konsumenckich

Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, zanotowała wzrost w trzecim kwartale. Liczba aktywnych klientów w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów. Program lojalnościowy Zalando – Plus – prawie potroił liczbę swoich członków. Spółka podjęła skuteczne działania w celu zwiększenia rentowności, które przyczyniły się do poprawy wyników i złagodzenia wpływu pogorszenia się nastrojów konsumenckich.  

• Wolumen sprzedaży brutto (GMV) wzrósł o 7,1%; przychody o 2,9%; skorygowany EBIT urósł w trzecim kwartale do 13,5 mln euro
• Liczba aktywnych klientów wzrosła o 8%, przekraczając po raz pierwszy 50 milionów
• Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zwiększyło rentowność
• Zalando potwierdza całoroczną prognozę i oczekuje wyników w dolnej części zakresu

Data publikacji: 3.11.2022
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje trzeci kwartał 2024 i zdradza plany na przyszły rok

Właściciel markek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay chwiali się mocną dwucyfrową dynamiką sprzedaży i rekordowymi wzrostami w… więcej »

Handel:
Cross border e-commerce:
Jak wejść na rynki zagraniczne w branży fashion

O tym, co zwiększa szanse na odniesienie sukcesu na rynkach międzynarodowych przez sklep internetowy, rozmawiamy z Natalią Leonard i… więcej »

Rynek:
Rynek dóbr luksusowych - wzrost napędzany przez ESG i cyfryzację [raport]

Sektor dóbr luksusowych utrzymuje dynamiczny rozwój, a jego odporność na kryzysy gospodarcze i trudności ekonomiczne przyciąga uwagę… więcej »