Jakie promocje lubią Polacy

wyprzedaze-handel-fashionbusiness-pl

Już w czerwcu zaczynają się pierwsze letnie wyprzedaże. Według raportu Santander Consumer Banku – “Polaków portfel własny – kochamy okazje”– to właśnie promocje w tym sezonie interesują konsumentów najbardziej. Ulubioną akcją prosprzedażową jest natomiast mechanizm “drugi lub kolejny produkt za grosz”. 

Konsumenci są zgodni. Na pytanie o okazje zakupowe najbardziej sprzyjające zakupom niemal połowa, bo 42,2 proc. osób badanych na zlecenie Santander Consumer Banku wskazało wyprzedaże organizowane m.in. w sezonie letnim. W tej grupie zdecydowanie dominują kobiety – aż 39 proc. pań lubi upolować okazje na letnich wyprzedażach. Dla porównania, takich panów jest 21,5 proc.

Co z naszym podejściem do wyprzedaży?

Jak pokazało badanie banku Polacy bardzo racjonalnie podchodzą do wszelkich promocji. – Aż 48,1 proc. kobiet i 45,3 proc. mężczyzn deklaruje, że ze specjalnych okazji korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą czegoś, co i tak mieli kupić. W kontekście letnich wyprzedaży można założyć, że właśnie ta grupa zaopatrzy się w potrzebne podczas wakacyjnego wypoczynku produkty – mówi Piotr Dolata, Członek Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialny za kredyty konsumenckie.

Prawie co dziesiąty Polak wybiera zawsze te towary, które są aktualnie w promocji. Rozpoczynające się w czerwcu wyprzedaże to moment, z którego z dużym prawdopodobieństwem skorzystają również oni. Wbrew pozorom liczna jest także grupa Polaków, którzy na letnie promocje nie zareagują. Aż 23,7 proc. kobiet i 31,2 proc. mężczyzn deklaruje, że nie zwraca uwagi na zniżki i kupuje to, co uważa za potrzebne bez względu na rabaty. Niemała grupa, bo 8,6 proc. badanych uwielbia promocje i praktycznie nie kupuje niczego, co nie jest w specjalnej cenie. W czerwcu więc to ta grupa na pewno odwiedzi galerie handlowe i sklepy.

Jakie promocje lubimy najbardziej?

Co ciekawe, nie każda zniżka na nas działa. Z badania Santander Consumer Banku wykonanego na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – kochamy okazje” wynika, że najbardziej cenioną akcją prosprzedażową jest mechanizm “drugi lub kolejny produkt za grosz”. Tak uważa 44,2 proc. badanych.

Przygotowując się do czerwcowego zakupowego szaleństwa, sklepy powinny pamiętać, że równie atrakcyjną ofertą jest tradycyjna zniżka na produkt czy rabat podczas zakupów. W sumie 41,3 proc. konsumentów uważa właśnie takie rozwiązanie za najbardziej przekonujące. Na trzecim miejscu znalazła się darmowa dostawa.

Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach online, więc nie dziwi, że 25,3 proc. z nich skusi się na zakupy w internecie, o ile nie będzie musiało płacić za dostarczenie produktów. Wśród preferencji promocyjnych Polaków znalazły się również bony na kolejne zakupy (20,3 proc.), punkty do programu lojalnościowego (16,1 proc.). Do zakupów na czerwcowych wyprzedażach klientów może zachęcić też zniżka za określoną formę płatności (13,9 proc.).

Warto też dodać, że nasze preferencje promocyjne zmieniają się wraz z wiekiem. Darmową dostawę za atrakcyjną uznaje 33,8 proc. osób w wieku 18-29 lat, ale już tylko 23,2 proc. Polaków w wieku 50-59 lat. Drugi lub kolejny produkt gratis to interesująca okazja szczególnie dla osób po trzydziestce. Jeśli chodzi o najstarszych łowców okazji, badani w wieku 70 + najczęściej wybrali zniżkę na produkt i rabat podczas zakupów (38 proc.)

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku, wydawcy karty kredytowej TurboKARTA, w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach 9 – 11 października 2018 r. W badaniu udział wzięły osoby pełnoletnie z całej Polski. Próba, n=1000.

Data publikacji: 11.06.2019
Przeczytaj również

Marketing:
SEO w branży modowej: jak generować ruch z bezpłatnych wyników Google dla e-sklepu z branży fashion?
Nawet najlepszy sklep internetowy, posiadający doskonałą architekturę informacji, nowoczesny układ strony oraz szeroką ofertę, nie będzie generował sprzedaży, jeśli nie… więcej »
Marketing:
Stella McCartney: pionierska marka w symbiozie z naturą
Nietrudno nie przypuszczać, że Stella McCartney troskę o dobro planety i prawa zwierząt odziedziczyła po rodzicach. Jej matką jest bowiem nie tylko żona jednego z symboli… więcej »
Marketing:
Trendy w marketingu wystawienniczym 2019 - pierwszy TrendBook dla profesjonalnych wystawców
W pierwszym numerze TREND.expo dla wystawców, jego autorzy wzięli na warsztat najlepsze praktyki w architekturze i aranżacji stoiska, skupiając się na Kolorze. Tu prym wiodą… więcej »