Nike nadal na szczycie

2

Jak wynika z nowego raportu Brand Finance, Nike pozostaje najcenniejszą marką odzieżową na świecie, pomimo jej znacznego spadku wartości (o 12% do poziomu 28 mld dolarów). Tuż za nią plasuje się H&M z wartością marki wynoszącą 19 mld dolarów.

Nike ma za sobą trudny rok, szczególnie na rynku północnoamerykańskim, gdzie mocno spadła popularność marki wśród nastolatków. Brak skutecznych działań może spowodować dalsze obniżenie wartości w przyszłym roku. Zagrożeniem dla lidera może stać się jego bezpośrednia konkurencja, firma Adidas, która w ostatnim czasie szybko się rozwija.

Drugie miejsce w rankingu zajęła firma H&M, której wartość w ubiegłym roku pozostawała raczej w stagnacji (spadek o 1% do 19 mld dolarów). Zmaga się ona jednak wciąż z wieloma problemami wizerunkowymi – jednym z nich była głośna sprawa dziecięcej bluzy, umieszczonej w styczniu na stronie internetowej sklepu, która została skrytykowana pod kątem rasistowskich podtekstów, wywołując burzę w mediach społecznościowych i protesty uliczne w RPA. Jeśli problemy szwedzkiego giganta nie skończą się szybko, może go wyprzedzić hiszpańska Zara, która po udanym roku zbliżyła się wartością do H&M (wzrost o 21% do 17,5 mld dolarów).

1

 

W sektorze marek luksusowych na pierwszym miejscu uplasował się Hermès (wzrost o 36% do 11,3 mld dolarów), bardzo silny wzrost wartości marki odnotowały również kolejne w rankingu: Louis Vuitton (wzrost o 17% do 10,5 mld dolarów), Cartier (o 45% do 9,8 mld dolarów) i Gucci (wzrost o 25% do 8,6 mld dolarów). Wzrosty wartości tych marek wynikają z faktu, iż konsumenci na rynkach wschodzących coraz częściej sięgają po produkty luksusowe.

Po znakomitym występie w 2016 roku, Under Armour odnotowuje największy spadek wartości w tabeli. Marce, która znacznie wzrosła w poprzednich latach dzięki swojej nowoczesnej odzieży sportowej, nie udała się próba podbicia rynku butów do koszykówki i innych pobocznych produktów.

Pełny raport dostępny jest na stronie: http://brandfinance.com

Data publikacji: 10.04.2018
Przeczytaj również

Rynek:
Moodo planuje ekspansję
Marka odzieżowa Moodo zarówno drugi kwartał, jak i całe pierwsze półrocze, zamknęła na dużym plusie. Firma notuje wzrosty zarówno w kanale sprzedaży stacjonarnej, jak i… więcej »
Rynek:
Marki luksusowe zmieniają strategie
Marki luksusowe zmieniają swój model działalności, aby dostosować się do oczekiwań młodszych klientów i konsumentów z rynków wschodzących. Już w tym roku za ponad… więcej »
Rynek:
Sposób na sprawdzenie potencjału rynku
Esotiq & Henderson otwiera coraz więcej zagranicznych sklepów internetowych. O eksporcie przez e-commerce rozmawiamy z prezesem firmy Adamem… więcej »