Bridgepoint przejmuje Smyka

fot. www.smyk.com

Polska firma Smyk, właściciel sklepów z zabawkami i odzieżą dziecięcą, została wykupiona przez fundusz Bridgepoint od Grupy Empik Media & Fashion. Łączna kwota transakcji to ponad 1 mld złotych.

Firma Smyk, założona w Warszawie w 1952 r., jest właścicielem 125 sklepów w Polsce, a dodatkowo rozwija swoją sieć detaliczną także w Rumunii, Rosji, na Ukrainie oraz w Niemczech. Spółka posiada zarówno sklepy wielkopowierzchniowe, jak i małe sklepy w centrach handlowych oraz outlety, a niedawno wprowadziła także nową formułę „shop-in-shop” dla swoich zagranicznych rynków.

Smyk regularnie notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży, przy czym aż 12 % przychodów firmy pochodzi z kanałów online. W branży dziecięcej specjaliści przewidują roczny wzrost w skali 5%, a w niszy, do której należy Smyk, nawet 11%. To zdecydowanie sprzyja dalszemu rozwojowi potencjału spółki. Prognozowana wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Smyk w 2015 r. to 1,45 mld złotych.

Transakcja sprzedaży firmy funduszowi Bridgepoint zostanie sfinalizowana w maju tego roku. Jej przewidywana łączna wartość wyniesie ok. 247 mln Euro, czyli ok. 1,1 mld zł.

 

Data publikacji: 19.01.2016
Przeczytaj również

Marketing:
Ewolucja zachowań konsumenckich: jak dotrzymać jej kroku i osiągać sukcesy [raport]

W tej erze przyspieszonej cyfryzacji przedsiębiorstwa muszą elastycznie reagować na potrzeby klientów. Lojalność wobec marki już nie… więcej »

Handel:
Polskie firmy handlowe toną w długach. Kto ma największe kłopoty? [raport]

Handel jest najbardziej zadłużonym sektorem polskiej gospodarki. Zajmuje się nim blisko… więcej »

Handel:
Jak bardzo wakacyjny boom rozkręci sprzedaż w sklepach?

Sprzedawcy oraz eksperci ds. handlu spodziewają się największego od paru lat wakacyjnego „boomu” zakupowego w tradycyjnych sklepach i… więcej »