Coccodrillo inwestuje w rozwój

W 2017 spółka CDRL zwiększyła liczbę sklepów sieci Coccodrillo o 18. W tym roku liczba nowych placówek może być dwa razy większa. W 2018 spółka skupi się m.in. na optymalizacji polskiej sieci sprzedaży i intensywnym rozwoju za granicą. Stawia też na rozwój e-commerce i inwestuje w logistykę.

– Cały czas usprawniamy i optymalizujemy naszą sieć sprzedaży. Choć 250 sklepów w Polsce to dla nas w tym momencie optymalna wielkość, to słabiej spisujące się salony będą zastępowane przez zlokalizowane w lepszych miejscach i na korzystniejszych warunkach. Intensywnie rozwijamy się za granicą, w 2018 roku planujemy otwarcia 30-40 nowych punktów sprzedażowych poza granicami Polski – zapowiedział prezes Marek Dworczak.

Na koniec roku 2017 w skład sieci handlowej grupy wchodziło 505 punktów handlowych, co oznacza wzrost o ok. 4% w stosunku do stanu sprzed roku. Z tego 249 placówek to sklepy w Polsce (franczyzowe i własne), 140 zlokalizowanych jest w innych państwach Unii Europejskiej a 116 – poza nią. Na koniec 2018 r. spółka ma w planach odpowiednio 250 sklepów w Polsce, 160 na terenie innych krajów Unii i 131 poza nią.

W 2018 roku spółka zainwestuje w logistykę. Budowa hali magazynowej rozpocznie się w lutym i potrwa do lipca tego roku. Nowy obiekt o powierzchni 3,3 tys. mkw. to inwestycja rzędu 6 mln zł, która obsłuży intensywnie rozwijający się kanał e-commerce w Polsce i za granicą, a także zapewni przestrzeń magazynową na kolejne lata.

Spółka rozwija asortyment, m.in. o obuwie dziecięce. Trwają pracę nad wprowadzeniem obuwia skórzanego pod marką Coccodrillo, które będzie dopasowane do całej kolekcji.
CDRL prowadzi efektywne kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, współpracuje z blogerkami a także organizuje liczne konkursy i akcje promocyjne, które wpływają na zwiększenie popularności marki.

– Rok 2017 był dla nas bardzo dobry, w ciągu trzech kwartałów przychody wzrosły o 10,6%, co jest zgodne z naszymi wewnętrznymi oczekiwaniami. Stale pracujemy nad rozwojem grupy, obserwujemy zmieniające się trendy na rynku odzieżowym i wychodzimy im naprzeciw. Kolekcje które tworzymy, podobają się dzieciom oraz ich rodzicom – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.

Przez 12 miesięcy 2017 roku tylko polskie sklepy Coccodrillo wypracowały już łącznie 147,08 mln zł przychodów. Stanowi to 7-proc. wzrost do analogicznego okresu poprzedniego roku. W tym czasie przychody zanotowane w polskim kanale e-commerce wyniosły 16,43 mln zł, czyli o 30% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku.

W 2017 roku, po raz drugi, grupa CDRL otworzyła sklepy sezonowe zlokalizowane głównie w miejscowościach nadmorskich. Od maja do września 2017 r. działało 19 takich sklepów, które osiągnęły obrót netto 4,21 mln zł.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów).

Data publikacji: 30.01.2018
Przeczytaj również

Rynek:
Paweł Broński, Strima: Pandemia może przynieść korzyści europejskim producentom odzieży

„Jeśli ceny frachtów morskich i trudności z rezerwacją kontenerów potrwają jeszcze rok, to marzenia ekologów o zrównoważonym… więcej »

Rynek:
ZPPM Lewiatan walczy o polskie firmy z branży mody

Pandemia to ogromne wyzwanie dla polskich przedsiębiorców. Jak zauważa w wywiadzie dla nas Bogusław Słaby, prezes zarządu Związku… więcej »

Rynek:
PIOT: W kryzysie należy inwestować w promocję marki

O tym, jak panedmia wpłynęła na polską branżę mody, na jakie wsparcie mogą liczyć firmy oraz na co przedsiębiorcy powinni postawić w… więcej »