Gdzie ubierają się Polacy?

Agencja badań rynku Inquiry ogłosiła pierwsze wyniki YouGov BrandIndex – polskiej edycji globalnego badania kondycji i wizerunku marek z różnych sektorów handlu detalicznego. Według badania, Polacy najchętniej ubierają się w Pepco – zakupy robi tu 30% respondentów, zostawiając w tyle H&M (22%) i Reserved (15%), Te dwie sieci przodują natomiast w kategorii marek modowych o najlepszej opinii wyprzedzając znacznie Zarę, która plasuje się na trzecim miejscu.

yougov-opinie-rynek-mody-w-polsce-marki-fashion-biznes

Do ulubionych marek obuwniczych Polaków należą CCC (28% badanych kupuje w tej sieci) i Deichmann (15%). Jednak w ocenie respondentów obydwie ustępują innym markom pod względem jakości – wyższe wyniki mają m.in. Wojas i Ryłko (wskaźnik jakości dla obu tych marek wynosi 25%). Podium zajmują znane brandy międzynarodowe: Adidas (wskaźnik jakości na poziomie 47%), Nike (40%) oraz Puma (36%). Z kolei wśród sklepów sportowych prym wiodą Decathlon (w tej sieci kupuje 16% dorosłych Polaków) i 4F (11%).

YouGov  BrandIndex odzwierciedla wpływ realizowanych kampanii marketingowych czy zmian w ofercie na postrzeganie i wizerunek marek. Na bieżąco pokazuje, o jakich markach rozmawiają Polacy, a także jak szybko zmieniają się ich nastroje i preferencje zakupowe. Dane YouGov BrandIndex umożliwiają również szybką reakcję na sytuacje kryzysowe.

– YouGov BrandIndex to zaawansowane narzędzie do monitorowania pozycji marek i optymalizowania działań marketingowych. Pozwala na bieżąco śledzić rynek i nastroje konsumenckie. A te podlegają dziś bardzo dużej dynamice. Marki, które chcą być w czołówce, muszą mieć to stale na uwadze. Budowanie silnego brandu, cieszącego się zaufaniem i popularnością wśród klientów, w obliczu transformacji technologicznej, wymaga dziś od strategów czy marketerów znacznie więcej niż tylko umiejętności analitycznych. Muszą oni umieć spojrzeć z perspektywy kupującego, być wrażliwi na jego emocje, elastycznie reagować na jego potrzeby, otwarcie i na bieżąco się komunikować, słuchać, umiejętnie przewidywać oczekiwania i wyprzedzać je. Dialog na linii klient-marka jest obecnie znacznie trudniejszy i bardziej wymagający, ale – skutecznie prowadzony – wzmacnia lojalność i relację z konsumentem, przynosząc znacznie trwalsze efekty – mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu w Inquiry.

Data publikacji: 17.06.2019
Przeczytaj również

Rynek:
LPP : rosnące przychody i ekspansja zagraniczna

Po październikowym debiucie w Finlandii oraz uruchomieniu sprzedaży… więcej »

Rynek:
CCC przejmie kolejne 24% udziałów DeeZee
Spółka CCC podpisała porozumienie dotyczące wykonania opcji nabycia kolejnych 24% udziałów w spółce zależnej DeeZee za 7 mln złotych. W konsekwencji CCC zwiększy swój… więcej »
Rynek:
Zalando bez śladu węglowego

Zalando zobowiązuje się do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich… więcej »