ISPO: Trendy nie tylko dla atletów

fot. ISPO Munich

W styczniu w Monachium odbyły się największe targi dla branży sportowej ISPO Munich. Podczas imprezy można było m.in. poznać najnowsze trendy w modzie dla aktywnych. Wśród dominujących tendencji znalazły się hybrydowość, monochromatyzm, zestawianie różnych materiałów oraz ekologia.

W dniach 24 – 27 stycznia 2016 monachijską edycję imprezy odwiedziło ponad 80 000 branżystów ze 120 krajów. Więcej niż rok temu było osób z Włoch, Szwajcarii i Austrii, pojawiło się także wielu nowych kupców z Rosji oraz Ukrainy. Wśród gości, jak co roku, pojawili się także znani sportowcy, w tym narciarz Ted Ligety, kolaż Danny MacAskill, a także trener drużyny FC Bayern, Pep Guardiola.  Targi mogły się także pochwalić wzrostem liczby wystawców – z 2 585 w roku poprzednim do 2 645 w tej edycji. Cała przestrzeń ekspozycyjna o powierzchni 180 000 metrów kwadratowych, obejmująca 16 hal wystawowych, była zajęta. Sporą cześć prezentowanej oferty stanowiła odzież, obuwie i dodatki. Swoje kolekcje ubrań na jesień-zima 2016/17 pokazało około tysiąca firm.

Wszechobecną tendencją podczas tegorocznej edycji była idea wartości dodanych, która odnosiła się zarówno do sprzętu, odzieży, materiałów, jak i funkcji. Ochronny, ale jednocześnie, lekki, komfortowy, funkcjonalny, kompaktowy, wytrzymały, multifunkcjonalny, ekologiczny – najlepsze produkty spełniały wszystkie te wymagania. Widocznym trendem jest również upodobnianie się mody dla aktywnych do streetwearowej. Dzięki temu konsumenci mogą nosić odzież sportową na co dzień. Okazje się, że w już tylko połowa ubrań narciarskich sprzedawanych w USA jest używana do uprawiania sportu. To zmusza producentów do wyjścia ze swej niszy i oferowania wielofunkcyjnych produktów, które sprawdzą się zarówno na górskim stoku, jak i podczas podróży autobusem czy przejażdżce rowerowej po mieście. Na topie są wszelkie hybrydowe rozwiązania – odpinane podszewki, kaptury i podwójne kurtki. Dzięki praktycznym zamkom błyskawicznym można szybko i łatwo zmienić zimowe okrycie w wiosenne i na odwrót.

Widać również, że kluczem do serc konsumentów jest także zrównoważony rozwój. Akcje pod szyldem odpowiedzialności społecznej, ochrona środowiska, oszczędne korzystanie z zasobów wodnych i energetycznych, dbanie o dobro ludzi i zwierząt – to już standard wśród liczących się marek sportowych, z których wiele może się pochwalić certyfikatami niezależnych instytucji, takich ja Bluesign. Stale rośnie też popularność recyklingu. Przykładem mogą być bluzy firmy O’Neill produkowane z plastikowych śmieci znajdujących się w oceanach.

Jeśli chodzi o design w  sezonie jesień-zima 2016/17 mocne blokowanie kolorów zostanie zastąpione przez monochromatyzm, ciekawe faktury, zestawianie kontrastujących ze sobą materiałów, np. włochatej wełny i gładkiej, śliskiej tkaniny. Wśród kolorów pojawia się coraz więcej szarości i niebieskiego. W charakterze akcentów królują natomiast: żółty, złoty, różowozłoty, barwa brązu (metalu) oraz odcień limonki. W damskich kolekcjach rządzą fiolet, jagodowy, śliwkowy, grenadynowy i róż.

ISPO Munich 2016_jf_4079

ISPO Munich 2016_jf_4012

ISPO Munich 2016_jf_3161

ISPO Munich 2016_jf_3123 ISPO Munich 2016_jf_2576

Zdjęcia: ISPO Munich

Data publikacji: 23.02.2016
Przeczytaj również

Aktualności:
Ruszyła rejestracja na Cross-Border E-commerce! Dowiedz się, jak zwiększyć e-sprzedaż za granicą!

Można już rejestrować się na konferencję Cross-Border E-commerce, która odbędzie się 16 maja 2024 r. w Warszawie. To wydarzenie dla… więcej »

Targi:
Techtextil i Texprocess 2024:
Wgląd w przyszłość przemysłu odzieżowo-tekstylnego

23 - 26 kwietnia we Frankfurcie odbędą się targi Techtextil i Texprocess. To świetna okazja, aby zobaczyć, w jakim kierunku zmierza produkcja… więcej »

Targi:
Targi RetailShow 2023 już w tym tygodniu

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się 22-23 listopada br.  w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To najważniejsze… więcej »