Słabszy rok dla Intersport

fot: esklep.intersport.pl

Spółka Intersport, według wstępnych szacunków, wypracowała w 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 214 184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014. Na słabsze wyniki wpływ miała przede wszystkim gorsza sprzedaż pod koniec roku, wynikająca bezpośrednio z warunków pogodowych.

Po III kwartałach ubiegłego roku firma wypracowała dodatnie wyniki finansowe – zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6 912 tys. zł. Pozytywny trend zniweczył brak aury zimowej i gorsza sprzedaż pod koniec roku – tylko w grudniu spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.

Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.

Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 ma zostać opublikowany przez Intersport 18 marca 2016 roku.

Data publikacji: 23.02.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP z rekordowym zyskiem w 2023 r. Jak spółka go wypracowała i co planuje w tym roku

Zdywersyfikowany model biznesowy łączący segment value-for-money w małych miejscowościach z tradycyjnym handlem w galeriach dużych miast i… więcej »

Aktualności:
LPP wyjaśnia proces wyjścia z rynku rosyjskiego i dementuje informacje Hindenburg Research

Spółka wyjaśnia, iż wbrew informacjom zawartym w materiale Hindenburg Research, od maja 2022 roku nie prowadzi na terenie Rosji działalności… więcej »

Rynek:
Spółka Greenpoint przejęła markę Top Secret wraz z jej sklepami stacjonarnymi oraz e-commerce

W dniu 30.12.2023 spółka Greenpoint podpisała z Redan S.A. warunkową umowę zakupu sieci sklepów stacjonarnych, a także e-commerce marki Top… więcej »