Słabszy rok dla Intersport

fot: esklep.intersport.pl

Spółka Intersport, według wstępnych szacunków, wypracowała w 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 214 184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014. Na słabsze wyniki wpływ miała przede wszystkim gorsza sprzedaż pod koniec roku, wynikająca bezpośrednio z warunków pogodowych.

Po III kwartałach ubiegłego roku firma wypracowała dodatnie wyniki finansowe – zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6 912 tys. zł. Pozytywny trend zniweczył brak aury zimowej i gorsza sprzedaż pod koniec roku – tylko w grudniu spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.

Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.

Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 ma zostać opublikowany przez Intersport 18 marca 2016 roku.

Data publikacji: 23.02.2016
Przeczytaj również

Rynek:
LPP podsumowuje kolejny kwartał. Strategia spółki w czasie pandemii.

Sprzedaż LPP  (właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) w drugim kwartale roku obrotowego 2020/2021 była… więcej »

Rynek:
Prezes Esotiq & Henderson pełen optymizmu. Podwójny wzrost e-commerce.

W pierwszej połowie 2020 r. polski producent bielizny Esotiq & Henderson S.A wypracował 78,0 mln zł skonsolidowanych przychodów ze… więcej »

Rynek:
Perspektywy dla branży tekstylno-odzieżowej

Branża tekstylno-odzieżowa w Europie warta 205 mld EUR nie uniknęła szerokiego spadku gospodarczego, który wstrząsa światem od początku… więcej »