Słabszy rok dla Intersport

fot: esklep.intersport.pl

Spółka Intersport, według wstępnych szacunków, wypracowała w 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 214 184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014. Na słabsze wyniki wpływ miała przede wszystkim gorsza sprzedaż pod koniec roku, wynikająca bezpośrednio z warunków pogodowych.

Po III kwartałach ubiegłego roku firma wypracowała dodatnie wyniki finansowe – zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6 912 tys. zł. Pozytywny trend zniweczył brak aury zimowej i gorsza sprzedaż pod koniec roku – tylko w grudniu spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.

Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.

Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 ma zostać opublikowany przez Intersport 18 marca 2016 roku.

Data publikacji: 23.02.2016
Przeczytaj również

Rynek:
Columbia Sportswear:
Chcemy, aby outdoor był dostępny dla każdego

Rozmowa z Matthieu Scheggiem, vice-prezesem i dyrektorem generalnym Columbia Sportswear w regionie EMEA

Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, wyniki finansowe platformy za cały rok 2022 były zgodne z wcześniejszymi założeniami firmy. Wartość… więcej »

Aktualności:
Co przyniesie rok 2023? Prognozy dla sprzedaży, marketingu, technologii i cyfrowej transformacji

Rosnące koszty pracy, wysoka inflacja, lawinowo rosnące koszty nośników energii zmuszą firmy w 2023 do wielu zmian. Z pewnością jednym z… więcej »