Słabszy rok dla Intersport

fot: esklep.intersport.pl

Spółka Intersport, według wstępnych szacunków, wypracowała w 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 214 184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014. Na słabsze wyniki wpływ miała przede wszystkim gorsza sprzedaż pod koniec roku, wynikająca bezpośrednio z warunków pogodowych.

Po III kwartałach ubiegłego roku firma wypracowała dodatnie wyniki finansowe – zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6 912 tys. zł. Pozytywny trend zniweczył brak aury zimowej i gorsza sprzedaż pod koniec roku – tylko w grudniu spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.

Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt „przesunięcia sprzedaży” produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.

Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 ma zostać opublikowany przez Intersport 18 marca 2016 roku.

Data publikacji: 23.02.2016
Przeczytaj również

Rynek:
Globalne marki luksusowe inwestują w sztuczną inteligencję
LVMH, właściciel m.in. takich marek, jak: Louis Vuitton, Christian Dior, Loewe czy Kenzo, będzie opracować nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i chmurze… więcej »
Rynek:
Grupa CCC podsumowuje rok obrotowy 2020/21

Grupa CCC zakończyła rok obrotowy 2020/21 (uwzględniający styczeń’21) przychodami na poziomie 5,6 mld zł. Przedłużającym się… więcej »

Handel:
E-sprzedaż rośnie. W czołówce luksusowe torebki

Jak wynika z Indeksu Zakupów (Shopping Index) opartego na danych dotyczących ponad miliarda konsumentów z całego świata, obroty handlu… więcej »