5 listopada 2015 r. Branch Brothers (Upright Group) wystąpi podczas trzeciej edycji cyklu Visual Merchandising Forum. Podczas prezentacji „Jak diagnozować potrzeby klienta, aby wykreować najlepsze doświadczenia zakupowe” eksperci poznańskiej firmy przedstawią narzędzie, jakim jest mapa doświadczeń klienta oraz opowiedzą, w jaki sposób budować lojalność klientów poprzez eliminacje barier zakupowych.
– Doświadczenie zakupowe to nie tylko kontakt ze sprzedawcą, ale także wygląd sklepu, sposób, w jaki się w nim poruszamy, elementy nawigacyjne pozwalające odnaleźć się w przestrzeni handlowej, a nawet oświetlenie czy kolorystyka użyta we wnętrzach – podkreśla Joanna Bociąg. – Widzimy, że sprzedawcy są coraz częściej świadomi tego, jak duży wpływ na decyzję o zakupie mają emocje odczuwane przez klienta. Jednak aby rzeczywiście czuł się on w naszym sklepie dobrze, bezpiecznie i miał poczucie dobrze wydanych pieniędzy, należy zadbać o wyeliminowanie barier zakupowych.
W tym celu przydatna jest tak zwana mapa doświadczeń, czyli swego rodzaju matryca, na której do poszczególnych etapów procesu zakupowego przyporządkowywane są emocje, jakie w danym momencie odczuwa klient. Suma pozytywnych i negatywnych emocji daje obraz tego, jakie doświadczenia zakupowe towarzyszą kupującemu i jakie są szanse na to, że będzie on chciał wrócić do danego sklepu.
– Wykreowanie dobrego doświadczenia oraz chęci powtórzenia zakupu u konsumenta jest tym elementem, który może wyróżnić daną markę na rynku. Aby móc to zrobić, należy jak najlepiej zdiagnozować potrzeby i oczekiwania kupującego. Chcemy pokazać, że mapa doświadczeń jest właśnie takim narzędziem, dzięki któremu możliwe jest rozpoznanie tych elementów etapu zakupowego, które funkcjonują prawidłowo oraz tych, które wymagają poprawy – wskazuje Joanna Bociąg z Branch Brothers.
Visual Merchandising Forum skierowane jest do menedżerów zarządzających sieciami oraz centrami handlowymi, a także do specjalistów z branży visual merchandisingu. Oprócz wystąpienia Branch Brothers, podczas Forum będą poruszane również takie kwestie, jak trendy w marketingu sensorycznym, wzorce zachowań konsumentów z generacji X i Y czy integracja wyglądu sklepu i centrum handlowego.
Szczegóły dotyczące wydarzenia znajdują się na stronie http://promedia.biz.pl/pl,aktualnosci,6/vm-forum-visual-merchandising-w-handlu-detalicznym,d870.html.