LPP: ciepła zima i kurs walut zaważyły na wynikach

fot. http://www.lppsa.com/

LPP, spółka zarządzająca sześcioma markami odzieżowymi – Reserved, Tallinder, Cropp, House, Mohito i Sinsay, w I kwartale 2016 roku zwiększyła powierzchnię swoich salonów o ponad 14 proc. rok do roku. Pod koniec marca odzież marek należących do LPP dostępna była w 18 krajach w Europie i na Bliskim Wschodzie. Przychody w raportowanym okresie wyniosły niemal 1,2 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 17 proc. rok do roku. Spółka zaraportowała także wzrost sprzedaży internetowej na poziomie 52 proc.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła niemal 1,2 mld, zł i wzrosła o ponad 17 proc. rok do roku. W raportowanym okresie firma otworzyła nowe salony o łącznej powierzchni 11,5 tys. mkw. zwiększając tym samym powierzchnię handlową do 855 tys. mkw. Marża brutto wyniosła nieco ponad 46 proc., strata netto 66 mln zł, a przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły o ponad 4 proc. w porównaniu z I kwartałem 2015 roku. W salonach Reserved zrealizowano sprzedaż wysokości 538 mln zł, zaś w placówkach Cropp 167 mln zł. Sprzedaż w I kwartale w sklepach Mohito wyniosła 150 mln zł, w sklepach House 144 mln zł, zaś w salonach Sinsay 88 mln zł. Nowa marka LPP – Tallinder zanotowała natomiast sprzedaż o wartości 1 mln zł.

Na wyniki spółki w I kwartale wpłynęły w znacznej mierze czynniki zewnętrzne – przede wszystkim presja konkurencji na rynku polskim a także ciepła zima oraz święta wielkanocne przypadające w tym roku w marcu. Nadal także dużym obciążeniem dla naszego biznesu jest wartość dolara – waluty, w której rozliczamy się z większością naszych dostawców – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP – Równocześnie widzimy poprawę w tych obszarach, które zależą bezpośrednio od nas – krok po kroku poprawiamy wyniki sprzedaży, szczególnie zagranicą, dynamicznie rośnie udział sprzedaży on-line, zwiększają się także przychody naszej flagowej marki – Reserved, na której rozwoju obecnie się koncentrujemy. Pierwsze efekty naszych działań widać już w wynikach za kwiecień – dodaje.

W minionym miesiącu Grupa LPP sprzedała odzież o wartości 472 mln zł – przychód, w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku był wyższy o 23 proc., podczas gdy powierzchnia handlowa Grupy LPP wzrosła w ciągu roku o 14 proc. Na uwagę zasługuje również dynamiczny wzrost udziału kanału e-commerce w sprzedaży Grupy. W pierwszym kwartale ubiegłego roku, firma sprzedała w sieci produkty o wartości wyższej aż o 52 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. LPP konsekwentnie inwestuje w zaplecze e-commerce – w ciągu roku zatrudnienie w tym obszarze wzrosło dwukrotnie – obecnie pracuje w nim około 80 osób.

Spółka planuje w tym roku zwiększenie powierzchni handlowej swoich salonów o 10 proc. – korekta planu wynika przede wszystkim z lekkiego wyhamowania na Bliskim Wschodzie, spowodowanego bieżącymi uwarunkowaniami geopolitycznymi. Łączna wartość wszystkich inwestycji LPP wyniesie około 390 mln zł. Nieco niższy niż w poprzednich latach capex spowodowany jest w głównej mierze otwarciami na Bliskim Wschodzie salonów działających w modelu franczyzowym, a także większym wykorzystaniem tzw. fit-out’ów czyli dopłat centrów handlowych do budowy salonów, które stanowią realne odciążenie kosztowe dla Spółki.

Data publikacji: 25.05.2016
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »