Optymalizacja opłat za odtwarzanie muzyki

fot: / Foter / CC BY

22 września w Warszawie odbędzie się szkolenie organizowane przez Polską Radę Centrów Handlowych, dotyczące optymalizacji kosztów opłat za publiczne odtwarzanie muzyki w obiektach handlowych. Wydarzenie skierowane jest do zarządców, dyrektorów centrów handlowych, property managerów oraz przedstawicieli sieci handlowych.

Celem szkolenia jest uporządkowanie oraz ugruntowanie wiedzy z zakresu publicznego odtwarzania muzyki w obiektach handlowych, systemu zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi oraz zasad ponoszenia opłat z tytułu publicznego odtworzenia muzyki.

Szkolenie skierowane jest do zarządców centrów handlowych oraz najemców lokali handlowych, w których odtwarzana jest muzyka i którzy szukają możliwości optymalizacji kosztów w tym zakresie. Szczególny nacisk będzie położony na praktyczne aspekty wykorzystywania muzyki w centrach handlowych oraz na omówienie sytuacji problematycznych z perspektywy podmiotów handlowych i Organizacji Zbiorowego Zarządzania (OZZ).

Planowany zakres szkolenia:

  • zaprezentowanie aktualnego stanu prawnego: ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz innych istotnych przepisów w zakresie odtwarzania muzyki w obiektach handlowych
  • definicja utworów chronionych: muzyka objęta ochroną, a RFM – royalty-free music
  • niezbędne klauzule w umowach licencyjnych, „kruczki i luki” prawne – jak je wykorzystać, jak się przed nimi bronić
  • praktyczne porady: jak nie popaść w konflikt z prawem, jak uzyskać licencję, kary za brak opłat
  • charakterystyka Organizacji Zbiorowego Zarządzania (OZZ) oraz opłaty na rzecz OZZ w zakresie praw pokrewnych na polu eksploatacji odtwarzanie
  • zasady korzystania z Tabeli Wynagrodzeń Autorskich
  • ustalenie wysokości tantiem autorskich
  • ustalanie opłat ryczałtowych
  • jak wykorzystywać i udostępniać muzykę w środowisku cyfrowym (www, e-commerce)
  • jak optymalizować koszty opłat za publiczne odtworzenia muzyki
  • muzyka w zachowaniach konsumenckich – psychologiczne podstawy audio-marketingu

Wykładowcy:

  1. Bogusław Pluta, Dyrektor OZZ ZPAV (Związek Producentów Audio Video)
  2. Patryk Wierniuk – Head of Business Development Department, Spółka Internet Media Services SA (IMS)
  3. Dariusz Piróg, Adwokat / Senior Associate, Kancelaria Magnusson
  4. Mateusz Migut, Research Specialist, PRCH

Szkolenie odbędzie się 22 Września 2015 w godzinach 10:00-15:30 w siedzibie PRCH, ul. Nowogrodzka 50 lok. 446 (IV piętro), w Warszawie.

Więcej informacji na temat szkolenia na stronie internetowej PRCH.

Data publikacji: 8.09.2015
Przeczytaj również

Szkolenia i konferencje:
Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami w sprzedaży

14 października zapraszamy na szkolenie online, które pomoże Wam w skutecznym radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w sprzedaży B2B (business… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Jak skorzystać z dofinansowań do szkoleń dla branży mody

Sprawdź, jak możesz uzyskać dofinansowanie na szkolenia realizowane przez firmę Promedia Jerzy Osika:

Już 14-15 września odbędzie się 8. edycja Golden Marketing Conference, na której prelegenci przedstawią trendy w social mediach (Facebook,… więcej »