Redan wycofuje się z GPW

Główni akcjonariusze Redan S.A. chcą wycofać akcje spółki z obrotu publicznego. W zamian zamierzają wprowadzić na giełdę spółkę TXM zarządzającą rozwojem sieci dyskontowej TXM textilmarket. Mają nadzieję, że pozyskane środki ze sprzedaży Redanu inwestorzy przeznaczą na akcje TXM.

W dniu 10 maja 2016 r. Radosław Wiśniewski wraz z rodziną i spółkami od nich zależnymi działającymi w porozumieniu ogłosili wezwanie do zapisywania się na sprzedaż do 14.256.263 akcji Redan S.A., stanowiących 39,92% kapitału i uprawniających do wykonywania 14.601.463 głosów na Walnym Zgromadzeniu, stanowiących 35,82% ogólnej liczby głosów na WZA, które znajdują się w posiadaniu pozostałych akcjonariuszy. Celem wzywających jest skupienie 100% kapitału spółki i wycofanie akcji Redan z obrotu publicznego. Radosław Wiśniewski wraz z rodziną oraz spółkami od nich zależnymi posiadają obecnie łącznie 21.452.981 akcji spółki, stanowiących 60,08% ogólnej liczby akcji, uprawniających do wykonywania łącznie 26.157.781 głosów na Walnym Zgromadzeniu, co stanowi 64,18% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu.

Cena w wezwaniu została ustalona na 2,07 zł. Przyjmowanie zapisów w wezwaniu rozpocznie się 31 maja br. i potrwa do 29 czerwca br. Rozliczenie wezwania planowane jest na 5 lipca 2016 r. – Przy określaniu ceny w wezwaniu uwzględniliśmy średnie kursy akcji za ostatnie 3 i 6 miesięcy i ustaliliśmy ją na wyższym z tych dwóch poziomów. Oddaje to zatem dobrze średnioterminową rynkową wartość akcji Redan ustaloną w obrocie giełdowym zleceniami inwestorów  – stwierdził Radosław Wiśniewski, założyciel i główny akcjonariusz Redan S.A.

Radosław Wiśniewski przyznał, że jednym z kluczowych powodów ogłoszonego wezwania jest planowane wprowadzenie na GPW akcji spółki zależnej TXM zarządzającej rozwojem sieci dyskontowej TXM textilmarket. – Wszystkie czynniki pozytywnie wpływające na wycenę Grupy Kapitałowej Redan, wynikające z rozwoju i sukcesu TXM, są cały czas głęboko zdyskontowane niepewnością związaną z wynikami segmentu fashion. Inwestorzy posiadający obecnie akcje Redan często mają je właśnie dlatego, aby pośrednio korzystać ze wzrostu wartości TXM. Notowania akcji Redan nie były jednak płynne, dlatego dzięki wezwaniu inwestorzy będą mogli sprzedać te walory, a potem zainwestować uzyskane z tego środki w nową emisję TXM i dzięki temu korzystać, już bez ryzyka związanego z segmentem fashion, z potencjału do wzrostu tej spółki. Dodatkowo dzięki wyeliminowaniu niepewności związanej z segmentem modowym, akcje sieci dyskontowej TXM textilmarket powinny być łatwiej i lepiej wycenione przez rynek kapitałowy – powiedział Radosław Wiśniewski.

Radosław Wiśniewski wraz z podmiotami działającymi w porozumieniu po zakończeniu wezwania zamierzają posiadać akcje uprawniające do wykonywania minimum 36.683.320 głosów na walnym zgromadzeniu Redan, stanowiących 90,00% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu, a następnie skorzystać z procedury przymusowego wykupu akcji od wszystkich pozostałych akcjonariuszy i w ten sposób wykupić wszystkie akcje Redan. Wezwanie ogłoszone zostało i przeprowadzane będzie za pośrednictwem Domu Maklerskiego BZ WBK. Doradcą prawnym przy transakcji jest Kancelaria Prawna Dubiński, Fabrycki, Jeleński z Warszawy.

Redan SA jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 700 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Data publikacji: 13.05.2016
Przeczytaj również

Rynek:
[RAPORT] Wpływ pandemii na sektor mody. 3 możliwe scenariusze

Niedobór gotówki w polskiej branży modowej może wynieść co najmniej 11 mld zł, w związku z sytuacją wywołaną pandemią – wynika z raportu… więcej »

Rynek:
Biznes w czasach pandemii: Jak pokonamy wspólnego wroga?


Jak poradzimy sobie ze wspólnym wrogiem? Wspólnie! O sile współpracy przekonywaliśmy się wielokrotnie, od wspólnych polowań na… więcej »

Marketing:
10 trendów na świat post-koronawirusowy według agencji Trendwatching.com

W dobie kryzysu związanego z pandemią koronawirusa, wielu przedsiębiorców zastanawia… więcej »