Organizatorzy włoskich targów obuwia odczuli efekty kryzysu rosyjskiego oraz złej kondycji rynku wewnętrznego. Szansę na poprawę sytuacji widzą w liftingu theMICAM i włączeniu w jesienne dni targowe niedzieli.
Wrześniowa edycja targów obuwniczych theMICAM w Mediolanie gościła 30 801 odwiedzających (w tym 16 480 z zagranicy) oraz 1 443 wystawców (w tym 602 spoza Włoch) prezentujących kolekcje na wiosnę – lato 2016. Imprezie towarzyszyły także pokazy mody i seminaria, podczas których można było zdobyć wiedzę o najnowszych trendach obuwniczych.
Liczba nabywców z Dalekiego i Bliskiego Wschodu, Stanów Zjednoczonych i Europy pozostawała na tym samym poziomie, natomiast znacznie spadła liczba kupców z Rosji w związku z załamaniem się rubla i na skutek wprowadzonych sankcji, a także z Japonii oraz przede wszystkim z Włoch, ze względu na kryzys na rynku krajowym. „Mimo, że impreza na pewno odczuła skutki kryzysu międzynarodowego, nadal jest ona istotnym światowym wydarzeniem”, komentowała przewodnicząca theMICAM Annarita Pilotti.
„Mam nadzieję, że theMICAM będą coraz ważniejszymi targami w świecie mody. Pracujemy nad projektem odświeżenia imprezy, który, mamy nadzieję, ujrzy światło dzienne pod koniec przyszłego roku. Biorąc pod uwagę potrzeby i terminy firm, musieliśmy również zastanowić się nad miejscem wydarzenia w kalendarzu na drugą połowę roku. W 2016 targi odbędą się od 14 do 17 lutego, od niedzieli do środy, oraz od 3 do 6 września, od soboty do wtorku – mamy nadzieję, że powrót do wrześniowego terminu i targów w niedzielę zwiększy liczbę włoskich nabywców, która zmalała w tym roku ” – zapowiada Pilotti.