Trendy od bielizny po okrycia

Prawie 80 osób wzięło udział w trzech dniach warsztatów Fashion Trends w Łodzi w dniach 22–24 września 2014 r. Projektanci, właściciele i menedżerowie firm z branży mody mieli okazję poznać trendy na jesień–zimę 2015/16, przygotowane przez światowe biuro trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku.

Szkolenia Fashion Trends mają na celu pomóc firmom w stworzeniu kolekcji zgodnych z rodzącymi się trendami, a także z oczekiwaniami klientów, którzy są coraz bardziej świadomi tendencji panujących w światowej modzie. Podczas trzeciej już edycji wydarzenia uczestnicy poznali prognozy na jesień–zimę 2015/16. Pierwszy dzień poświęcony był tendencjom w bieliźnie, drugi modzie damskiej, natomiast trzeci dzień zadedykowano modzie męskiej. Każdy dzień szkoleniowy składał się z wykładów na temat inspiracji, kolorystyki, fasonów i deseni oraz z warsztatów, podczas których słuchacze mogli utrwalić swą wiedzę przez zajęcia praktyczne. Imprezę poprowadził Jerzy Osika, ekspert biznesu mody i przedstawiciel Fashion Snoops i Pantone na Polskę.

Patroni honorowi: Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Związek Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT, apparel.info.pl, Polska Rada Centrów Handlowych. Partner strategiczny: Prym Fashion. Partner biznesowy: Semaco. Partner: AllComp. Patronat medialny: „Fashionbusiness.pl”, „Moda Męska”, „Modna Bielizna”. Sponsorzy upominków: Pharmaceris, Pilomax, Wydawnictwo Buchmann, Venis.

OPINIE UCZESTNIKÓW

Marzena Malinowska, kierownik działu konfekcji damskiej w firmie Kastor:

– Wrześniowe szkolenie Fashion Trends było bardzo profesjonalnie przygotowane, materiał miał dużo merytorycznej treści przydatnej w pracy projektantów i handlowców. Przygotowane prezentacje zawierały zwarty opis trendów wzorniczych, kolorystycznych oraz deseniowych, proponowanych na przyszły sezon. Myślę, że wiedza nabyta podczas szkolenia przyda się w pracy nad naszymi przyszłymi kolekcjami.

Agnieszka Dembska, product manager w firmie Ferax (Gatta):

– Warsztaty mnie nie zaskoczyły, raczej potwierdziły moje obserwacje. Moda ma to do siebie, że jest nieobliczalna, więc to normalne, że ma w sobie ten dreszczyk emocji, „co tym razem nowego?”. Może trochę kolorystyka mnie zdziwiła, bo trochę jesiennych kolorów opanowało wiosnę: rudości, mocne czerwienie, granat, fiolet, chłodna zieleń… Dobrze, że był podział na poszczególne bloki tematyczne… Każdy mógł znaleźć coś dla swojego rodzaju działalności.

Bardzo dobrze były przygotowane materiały prezentacyjne. Obrazowo ilustrują dany trend. Dla mnie jako wzrokowca to najbardziej trafiony sposób przekazania informacji. Na pewno wiedza zdobyta podczas szkolenia znajdzie praktyczne zastosowanie w mojej pracy. Moja branża akurat stanowi uzupełnienie, dodatek do ubrania, a więc musi go dopełniać, współgrać z nim. To dla mnie bardzo cenne źródło informacji na temat tego, „co w modzie piszczy” i jak ozdobić nogi, aby kreacja była jeszcze ciekawsza, z charakterem i trendy…

Irena Kurtycz, projektantka w firmie Konrad:

– Na szkoleniach Fashion Trends byłam pierwszy raz. Branża bieliźniana jest zaniedbana w tego typu szkoleniach. Ucieszyłam się bardzo, gdy dowiedziałam się, że będę mogła wziąć udział w szkoleniach Fashion Trends. Bardzo mi się podobał klimat szkoleń. Pan Jerzy Osika bardzo ciekawie opowiadał o głównych inspiracjach sezonu. Materiały zostały bardzo skrupulatnie przygotowane, a omówione trendy zostały interesująco przedstawione. W trakcie trwania szkoleń nie sposób było się nudzić. Zaproponowane ćwiczenia ugruntowały podaną wiedzę. Nowe doświadczenia bardzo mi pomagają w gromadzeniu materiałów i tworzeniu kolekcji zgodnie z trendami obowiązującymi w modzie na przyszły sezon. W nowych projektach uwzględnię zalecane na jesień–zimę 2015/16 formy, kształty, wzory i kolory. Dodatkowym atutem tego szkolenia byłaby prezentacja zastosowania nowych technologii w konstruowaniu i technologicznych rozwiązaniach dotyczących typowo biustonoszy wszelkich form związanych z tym tematem.

Lucyna Kniszewska-Plewako, właścicielka firmy Mantoni:

– Szkolenie Fashion Trends było bardzo dobrze, profesjonalnie i atrakcyjnie przygotowane. Była i teoria, i ćwiczenia, co dało dobry efekt. Przedstawione zostały trendy, które będą najważniejsze w projektowaniu, i zestawienia kolorystyczne na kolejny sezon. W 100 procentach wiedza wyniesiona ze szkolenia przyda mi się w pracy.

Dominika Żak, prezes Deezee:

– Szkolenie Fashion Trends oceniam bardzo pozytywnie. Zaskoczyła mnie wszechstronna wiedza prowadzącego na temat palety barw oraz krojów, które będą dominować w następnym sezonie. Również od strony merytorycznej zajęcia wypadły bardzo atrakcyjnie, a prezentacja prowadzona była zwięźle i rzeczowo. Ciekawym akcentem szkolenia były zajęcia praktyczne, dzięki którym uczestnicy mieli możliwość ugruntować przyswojone treści. Zdobyta wiedza z pewnością znajdzie zastosowanie w kompletowaniu przyszłorocznej kolekcji oferowanej w naszym sklepie internetowym.

Data publikacji: 17.11.2014
Przeczytaj również

Szkolenia i konferencje:
Jak sobie radzić z trudnymi sytuacjami w sprzedaży

14 października zapraszamy na szkolenie online, które pomoże Wam w skutecznym radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami w sprzedaży B2B (business… więcej »

Szkolenia i konferencje:
Jak skorzystać z dofinansowań do szkoleń dla branży mody

Sprawdź, jak możesz uzyskać dofinansowanie na szkolenia realizowane przez firmę Promedia Jerzy Osika:

Już 14-15 września odbędzie się 8. edycja Golden Marketing Conference, na której prelegenci przedstawią trendy w social mediach (Facebook,… więcej »